סגור
גלי בהרב מיארה  עמית איסמן
גלי בהרב מיארה עמית איסמן (צילום: יואב דודקביץ, דנה קופל)

היוע"משית ופרקליט המדינה נגד התובע בהאג: "הבקשה להוצאת צווי המעצר נעדרת בסיס"

גלי בהרב מיארה ועמית איסמן הוציאו הודעה מיוחדת שמגבה את רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. הם מבהירים כי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג חסר כל סמכות לנהל חקירה ולהוציא צווי מעצר, כפי שדרש התובע הפלילי כרים חאן, והבהירו כי לישראל מערכת משפטית עצמאית, ש"ערוכה לבדוק כל טענה" 

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן הוציאו היום (ד') הודעה מיוחדת, שמעניקה גיבוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט. השניים מבהירים כי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג חסר כל סמכות לנהל חקירה ולהוציא צווי מעצר, כפי שדרש השבוע התובע הפלילי בהאג כרים חאן.
בהודעתם המשותפת כתבו בהרב מיארה ואיסמן כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי".
השניים הבהירו כי מערכת אכיפת החוק והמשפט בישראל עצמאית ומבצעת בעצמה בדיקות של כל טענה על הפרת דין: "הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים".
בהרב מיארה ואיסמן מסכמים כי "כפי שמדינת ישראל הבהירה במשך השנים, בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין. מכל מקום, הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת צווי מעצר נגד רה״מ ושר הביטחון נעדרת בסיס".