סגור
לימודים שביתה בית ספר כיתה ריקה קורונה וירוס
האוצר: "ארגון המורים חזר בו מההסכמות" (צילום: שאטרסטוק)

האוצר: "רן ארז חזר בו מההסכמות"; ארגון ההורים: "להפסיק את הגנון"

שרי הממשלה ונציגי ארגון המורים נעדרו מדיון החירום שעורכת ועדת החינוך בנוצא עיצומי המורים. ארז: "התחייבויות צריך לכבד ולצערי מתברר שלא כך הדבר עם עם האוצר". יו"ר מועצת התלמידים: "ארגון המורים והאוצר בוחרים בריב ילדותי במקום להיכנס למשא ומתן"

שרי הממשלה ונציגי ארגון המורים לא הגיעו לדיון החירום שעורכת היום ועדת החינוך של הכנסת בנושא עיצומי המורים. יו"ר מועצת התלמידים ארצית ספיר מוספי אמרה בדיון ש"ארגון המורים והאוצר בוחרים בריב ילדותי במקום להיכנס למשא ומתן. לקחתם לנו כל סיבה לשלוח את הילדים העתידיים שלנו למערכת החינוך", האשימה. המועצה ערכה היום שביתת אזהרה של התלמידים ומוספי קראה לפתוח במשא ומתן שיביא לשקט תעשייתי למספר שנים.
יו"ר הנהגת המורים הארצית, מירום שיף, אמר ש"הגנון חייב להסתיים. הנושא נמצא בתחתית סדר העדיפויות של השרים שלא נמצאים פה. המדינה רומסת ברגל גסה את החוזה שלפיו היא מעניקה לתלמידים 12 שנות לימוד. מי עושה עיצומים בזמן מלחמה"? ביקר גם את המורים.
סגן הממונה על השכר אוהד אלקבץ טען ש"שרי האוצר והחינוך והממונה על השכר רואים בזה את הדבר החשוב ביותר שעל סדר היום. הגענו למצב שרן ארז מוכן שניתן לו מה שהתחייבנו אבל הוא לא מחוייב לשום הסכמה שהגענו באוגוסט. אנחנו עומדים מאחורי ההסכמות בצורה מלאה. יש חזרה מוחלטת של ארגון המורים על ההסכמות". רונית לוי ממרכז השלטון המקומי קראה לארגון המורים להפסיק את העיצומים "ולחזור למשא ומתן ענייני ולא בתכתובת"
יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב מש"ס תקף את יו"ר ארגון המורים העל יסודיים שלא הגיע לדיון. "אני מתרשם שרן ארז לא עמד בהתחייבויות. רן ארז מחרים את הוועדה. אם יימצא לנכון להגיע להוכיח שאחרת אשמח לשמוע". הוא איים לקיים ישיבה משותפת עם ועדת ביקורת המדינה ולהוציא צו הבאה לארז. נציגת ארגון המורים העל יסודיים איריס דורון טענה ש"האוצר לא נפקש עם רן ארז חודש וחצי. ההסכם הקיבוצי פג לפני שנתיים והאשמה בעיצומים במשרד האוצר. מגיע למורים הסכם ראוי".
עם זאת טייב אמר ש"הכישלון של שני הצדדים. אני קורא לראש הממשלה להתערב". ח"כ גלעד קריב מהעבודה אמר ש"השנים האחרונות היו שנים איומות לילדים שלנו במיוחד בגילאי התיכון. השילוב בין הקורונה למציאות הביטחונית יוצר מציאות של דור אבוד. כולנו חטאנו לתלמידים".
יו״ר ארגון המורים רן ארז אמר בתגובה למכתבו של הייזלר ש״המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים. השופך דמים, אין לו חלק בעולם הבא. כמי שחובש כיפה הייזלר היה צריך להיות זהיר יותר על כל מילה ובמיוחד כשאינן אמת. גם אני אומר שהתחייבויות צריך לכבד ולצערי הרב מתברר שלא כך הדבר עם איתכם"