סגור
הנחת צינור גז טבעי
הנחת צינור גז טבעי (צילום: דוברות נתיבי הגז הטבעי לישראל)

משרד האנרגיה האריך את רישיון ההולכה של נתיבי הגז ב-15 שנה

שר האנרגיה אלי כהן האריך את רישיון ההולכה של נתיבי הגז עד ל-2049, ללא שינוי בתנאים; החברה מעריכה כי הארכה תתרום לרווח לפני מס בין 160 ל-180 מיליון שקל, בזכות פריסת הפחת על פני תקופה ארוכה יותר; החברה רשמה רווח של 117 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, החליט להאריך את רישיון ההולכה של חברת נתיבי הגז עד ליולי 2049, במקום יולי 2034. ההארכה בוצעה ללא שינוי בהוראות הרישיון הקיים.
בנתיבי גז מעריכים כי המהלך צפוי להוביל לעלייה ברווחיות של החברה, כתוצאה מפריסת הוצאות הפחת על פני תקופה ארוכה יותר. לפי ההערכות, הרווח לפני מס יגדל בטווח של 160 עד 180 מיליון שקל, בניכוי ירידה צפויה בהכנסות מדמי חיבור.
במחצית הראשונה של השנה ההכנסות לפני מס של נתיבי הגז הסתכמו ב-117 מיליון שקל, ירידה של 45% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. לכל אורך 2024 הרווח לפני מס של נתיבי גז הסתכם ב-416 מיליון שקל וב-2023 הסתכם ב-286 מיליון שקל. כלומר העלייה ברווחיות לפני מס כתוצאה מהארכת רישיון ההולכה, משמעותי עבור החברה.
חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל מחזיקה ברישיון מערכת הולכת הגז הארצית. במסגרת רישיון זה היא אחראית על הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכת ההולכה הארצית, המובילה גז טבעי ממערכות הקליטה והחיבור במאגרי הגז בים אל תחנות הכוח, מפעלי התעשייה ואל מערכות ההפצה האזוריות (כמו חברות חלוקה עירוניות).
בתחילת ספטמבר חתמה נתיבי הגז עם חברת האנרגיה הגלובלית שברון על הסכם הולכת גז בפרויקט ניצנה. שברון ונתיבי הגז יקימו תחנת מדחסים ברמת חובב. נתיבי הגז תבנה צינור מרמת חובב למעבר ניצנה כדי להזרים גז למצרים שמייבאת גז מישראל.
נתיבי הגז אינה חברה ציבורית, אך מוגדרת כחברה מדווחת כיוון שהיא מנפיקה אג"ח בשוק ההון ומחזיקה בחוב ציבורי. הסדרה הפתוחה לציבור - סדרה ד' - נסחרת בשווי כולל של 11.7 מיליארד שקל.