סגור

חשד להסתה נרחבת בהודעות טקסט לטלפונים: "אתה להט"ב, מגיע לך עונש מוות"

האגודה למען הלהט"ב וחברי הקהילה התלוננו במשטרה על הודעות טקסט רבות שנשלחו: "אתה להט"ב ולכן אתה משומד, נשמח שתעבור גיור לאמונה". מי שחתום לכאורה הוא רב ישיבה ירושלמית שהתלונן על התחזות. המשטרה: "החקירה בראשיתה, נבצע את כל הפעולות כדי לחשוף את המעורבים"

מי שלח מאות ואולי אף אלפי הודעות sms אתמול סמוך לחצות לטלפונים הניידים של חברי הקהילה הלהט"בית? והאם נעשתה פריצה למאגר מידע כלשהו או איסוף מידע פומבי ברשתות חברתיות לצורך כך? אלו רק חלק מהשאלות שמשטרת ישראל תצטרך לבדוק בעקבות תלונות שהוגשו לה על מקרה הסתה יוצא דופן שאירע הלילה שכולל גם חשד להתחזות. במשטרה אישרו ל"כלכליסט" שפתחו הבוקר בחקירה בנושא.
בשעה 00:16 בלילה נשלחו הודעות טקסט רבות, לפחות מאות שידועות עד כה ואולי אף יותר, לטלפונים הניידים של חברי הקהילה הגאה – בעיקר לניידים של גברים ומעט יותר לנשים. ההודעה נוסחה בצורה ארסית ומסיתה במיוחד, והופצה באופן נרחב במה שנראה כפי שהגדירו זאת רבים ממקבלי ההודעה "מתקפה מתוזמרת על הקהילה הגאה".
2 צפייה בגלריה
הודעה הסתה נגד להט"ב
הודעה הסתה נגד להט"ב
ה-sms המסית שנשלח ללהט"בים
בהודעה נכתב: "אתה להט"ב ולכן אתה משומד. מגיע לך עונש חמור, מוות וגירוש מהארץ. תבוא לישיבת (כאן הופיע שם של ישיבה חרדית-ליטאית בירושלים) כדי לחזור בתשובה. נשמח שתעבור גיור לאמונה". בהודעה נכתב מספר טלפון ופרטי טלגרם הנחזים להיות של הישיבה הירושלמית, ומי שחתום כביכול על ההודעה הוא רב הישיבה, המוכר מאוד בקהילה החרדית.
הרב והישיבה ששמם הופיע בהודעה אינם קשורים אליה כנראה, ורב הישיבה אף הגיש הבוקר תלונה במשטרה על התחזות ושימוש בשמו לצורך הפצת הודעות השטנה.

הישיבה הגיבה: "מתנערים ומזועזעים"

מנהלת בישיבה אמרה בשיחה עם "כלכליסט": "אנו מכחישים בתוקף שההודעה יצאה מאיתנו. אין לנו קשר לכך, אין לנו מושג מי הוציא את ההודעה והגשנו תלונה במשטרה. אנו מתנערים לגמרי מתוכן הדברים ומזועזעים מכך. זה מעבר לכל דמיון".
כאשר ניסינו ליצור קשר עם המספר ממנו נשלחו ההודעות, מעין מערכת אוטומטית לשליחת הודעות, השיחה אמנם מתנתקת, אולם המספר מזוהה באפליקציית truecaller לזיהוי מספרי טלפון תחת השם "מסית לשנאה".
רבים בקהילה הלהט"בית פרסמו הבוקר ברשתות החברתיות צילומי מסך של ההודעות שקיבלו והיו גם כאלה שהגישו בעצמם תלונה למשטרה על כך. לדברי האגודה למען הלהט"ב, יותר מ-100 פניות התקבלו אצלה מאז הפצת ההודעות, בעיקר של גברים אך גם כמה פניות של נשים.
בעקבות זאת פנתה האגודה למשטרה והגישה תלונה על הסתה ואיומים ודרשה לפתוח בחקירה פלילית. "הודעות הנאצה והאיומים שקיבלו אלפי להט"ב בארון ומחוצה לו הן לא רק הסתה מסוכנת אלא גם פגיעה מכוונת בנפש של חברי וחברות הקהילה הגאה", אומרים באגודה. "אנחנו קוראים וקוראות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית בנושא ומבקשים לדווח למרכז הדיווח של האגודה אם קיבלתם את ההודעה".
נתנאל שלר, מנכ"ל חברותא הומואים דתיים, מסר: "עוד אירוע חמור שבו מסיתים נגד הקהילה שלנו, שמטרתה לשמש כלי נשק במלחמות בין גופים בציבור הדתי, כשהלהט"בפובי ביותר מקבל הכי הרבה קרדיט. אנחנו, ארגוני הקהילה, הגשנו תלונה במשטרה נגד כותבי ההודעה בתקווה שימוצה עמם הדין. אנו מזמינים את כל מי שנפגע לפנות אלינו למערך הקשב והתמיכה של חברותא".

האם עשו שימוש במאגר אטרף שנפרץ?

אחת ההערכות, שאותן תצטרך המשטרה לבדוק, היא ששולחי ההודעות התבססו על מאגר המידע של אתר אטרף שנפרץ לפני כחודשיים על ידי ההאקרים מקבוצת בלאק שאדו.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
אפליקציית אטרף לאחר הפריצה
האם נעשה שימוש בפרטי משתמשי אטרף שדלפו?
(אטרף)
לדברי ליאור רוזנטל, שמנהל בימים אלה קמפיין עם בן זוגו לגיוס כספים עבור פונדקאות בחו"ל, וקיבל את הודעת הנאצה ב-sms בלילה, "מטריד שמידע אישי זלג לרשת. השולח ידע שאני גיי. עוד יותר מטריד שיש כאן הצפה של שטנה ושנאה למאות כמוני, שכל חטאם הוא באהבתם לבני מינם. המתקפה על הקהילה וה'סימון' שלנו כחוטאים ומקולקלים מזכירים תקופות אפלות. אני שמח שאני מוקף בהרבה אנשים שאוהבים אותנו ברגעים שכאלה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל התקבלו מספר תלונות, זאת לאחר שנשלח הלילה מסרון הסתה, חתום לכאורה בשמו של רב ישיבה, לאנשים מקהילת הלהט"ב ברחבי הארץ. בעקבות כך נפתחה במשטרה חקירה שנמצאת בראשיתה. משטרת ישראל תפעל לביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה לחשוף ולאתר את המעורבים במעשה". כאמור, תלונות אלו נחקרות בחשד להסתה. במקביל הגיש רב הישיבה תלונה על התחזות הנחקרת אף היא.