ללא צורך באישור רשות התחרות: הסכם שיתוף פעולה חדש בין פרטנר ל-yes
החברות עדכנו את הסכם שיתוף הפעולה ביניהן לאחר שרשות התחרות הביעה חשש מהשלכות העסקה המקורית על התחרות בשוק הטלוויזיה. במסגרת ההסכם החדש, הוגדלה עצמאות פרטנר בבחירת התכנים וניהול האפליקציה המבוססת על Sting+ של yes, כשההשקה צפויה בתוך 6-4 חודשים
חברות התקשורת פרטנר ו-yes הודיעו על עדכון הסכם שיתוף הפעולה ביניהן בתחום הטלוויזיה – בדרך שלא דורשת את אישור רשות התחרות לקידום העסקה. המשמעות היא שהחברות יוכלו להתחיל את הסכם השיתוף פעולה ביניהן, כשמועד ההשקה צפוי תוך 6-4 חודשים.
על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, בטרם השינוי, yes תפתח אפליקציה לפרטנר, שתהיה במיתוג של פרטנר. גם התוכן באפליקציה יבוסס על התוכן בשירות הטלוויזיה sting+ של yes. בתמורה, yes תקבל תשלום עבור כל לקוח. פרטנר תתחייב לתשלום מינימלי של 63.6 מיליון שקל בשנה (5.3 מיליון שקל בחודש). ההסכם בין הצדדים יהיה תקף לחמש שנים ממועד ההפעלה המסחרית של האפליקציה.
השינויים שנכנסו להסכם לא פורסמו באופן מפורט, אך מדובר בשינויים שמגדילים את העצמאות של פרטנר בבחירת התכנים וניהול האפליקציה. פרטנר למעשה תקבל זכות שימוש בשירות חדש שיתבסס על Sting+ של חברת yes. גם בהסכם המקורי וגם בהסכם החדש פרטנר TV ימשיך לפעול כמותג עצמאי ושירות הלקוחות ייעשה באמצעות פרטנר.
מדובר בהסכם חדש שהתייחס להערות של רשות התחרות במכתב שנחשף בכלכליסט לפני כחודש. במכתב העלתה הרשות חשש מהשלכות העסקה על התחרות בתחום הטלוויזיה, ועלה ממנו שברשות נוטים שלא לאשר את ההסכם. בחברות ביצעו כאמור שינויים במודל העסקה המקורי, בעיקר כאלו שהקטינו את ההשפעה של yes על האפליקציה המפותחת, מה שהוביל לאישור העסקה היום.
ברקע לעסקה - העובדה ששוק הטלוויזיה הפסדי עבור פרטנר. בחברה פעלו למצוא מודל חדש שיהפוך את פעילות הטלוויזיה לכלכלית. כיום שירותי הטלוויזיה של החברה מהווים בעיקר מוצר משלים עבור שירותים רווחיים שמוכרת פרטנר, ובראשם הסיבים האופטיים.