סגור
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: Ariel Schalit / POOL / AFP)

לא רק בן גביר: גם באוצר מתנגדים להצעת חוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים

מכה נוספת להצעת החוק של ח"כ גדעון סער שעברה בקריאה ראשונה בממשלה הקודמת. אגף התקציבים מתנגד להצעה בשל "עלויות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים". שדולת הנשים: "תקציב מדינה הוא עניין של סדר עדיפויות"

מכה נוספת להצעת חוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים, של ח"כ גדעון סער שעברה בקריאה ראשונה בממשלה הקודמת. מלבד התנגדותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כעת מתברר כי גם אגף התקציבים מתנגד להצעה, זאת בגלל "עלויות תקציביות משמעותיות הנאמדות בעשרות מיליוני שקלים".
מלבד רכישת הצמידים, מצביע האגף על הצורך בהקמת מרכז ייעודי לנושא, הקצאת כוח אדם לאכיפת צווי ההגנה, רכש של רכבים/אופנועים ועלויות נוספות לצורך ביצוע הערכת מסוכנות. "בהתאם לסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, הממשלה מחויבת להתנגד להצעת חוק זו, בקריאה הראשונה, השנייה והשלישית, בהיעדר פעולה מאוזנת", נכתב.
טל הוכמן, מנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים מסרה בתגובה, "תקציב מדינה הוא עניין של סדר עדיפויות. החלטת האוצר לא לתקצב את חוק האזיק האלקטרוני, שיכול להציל נשים מרצח, חושפת את חוסר העניין שמגלה ממשלת ישראל ושר האוצר בנשים ובטיפול באלימות נגד נשים. בממשלה עם אפס ייצוג מנכ"ליות, אחוז נמוך של שרות ומדיניות שמדירה ומוציאה נשים מהמרחב הציבורי לא פלא שרצח נשים לא מעניין אותם. אסור שהמאבק באלימות נגד נשים יהפוך למאבק של אינטרסים פוליטיים".
תומר לוטן, מנכ״ל המשרד לביטחון פנים לשעבר, ומי שבתקופתו קודמה עבודת המטה לקידום ויישום החוק מסר, ״חשוב להדגיש שלצד הערוץ החקיקתי יש ערוץ תפעולי מאוד מפותח שהמשרד לבטחון פנים עבד עליו בצורה מאוד מפורטת - על מנת לוודא שכאשר החוק עובר יש את כל התשתית להפעילו - הקמת המוקד, הטמעת הטכנולוגיה, איוש תקנים, הפעלת מערכות מידע ועוד. העבודה הזו הושלמה במשרד לבטחון פנים, אך החוק חייב לעבור בקריאה שלישית כדי להתחיל ליישם אותה בפועל.
"אני חושש שהדחייה בחקיקה עלולה להוריד לטמיון את כל העבודה העצומה הזו ולהפכה ללא רלוונטית. יש הרבה אנשים שחושבים שהנה תהיה קריאה שלישית, החוק יעבור, וגברים יתחילו להסתובב עם הצמידים, אבל זה לא ככה. יש פה תהליך יישום משמעותי של חודשים ארוכים. התכנונים האלה עלולים לרדת לטימיון ולא בטוח שתהיה שוב התלכדות מקצועית כל כך אפקטיבית להובלת היישום״.