סגור

לשכת רואי החשבון רוצה לחזק את מעמדה: חברים חדשים יצורפו בחינם

את המהלך הוביל נשיא הלשכה החדש, רו"ח חן שרייבר, ששואף לצרף אליה כמה שיותר חברים כדי להפוך אותה ללשכה סטטוטורית בעלת מעמד משפטי מחייב, בדומה ללשכת עורכי הדין. רואי החשבון הצעירים יקבלו פטור לשלוש שנים מתשלום דמי החבר, שעומדים כיום לרואה חשבון מתחיל על כ-320 שקל בשנה

הוועד המרכזי בלשכת רואי החשבון החליט לפטור את רואי החשבון הצעירים מתשלום דמי החבר בשלוש השנים הראשונות לאחר קבלת הרישיון. דמי החבר עומדים לרואי חשבון מתחילים (שעובדים כשכירים) על כ-320 שקל בשנה. הציפייה של לשכת רואי החשבון היא שהמהלך יגדיל את מספר רואי החשבון החברים בלשכה.
מי שעומד מאחורי המהלך הוא נשיא הלשכה החדש, רו"ח חן שרייבר. הדגל המרכזי של שרייבר במהלך מסע הבחירות היה ההבטחה להפוך את לשכת רואי החשבון ללשכה סטטוטורית, כלומר בעלת מעמד משפטי מחייב בדומה ללשכת עורכי הדין. שרייבר סבור כי אם הלשכה תיהפך לסטטוטורית, מעמד המקצוע של רואי החשבון צפוי להתחזק.
אלא שנכון לעכשיו, מתוך כ-30 אלף רואי חשבון, רק 40% הם חברים פעילים המשלמים דמי חבר, 20% נוספים הם חברים שלא משלמים דמי חבר ו-40% לא חברים בכלל בלשכה". כל עוד מספר החברים הפעילים בלשכה יהיה נמוך, יהיה קשה לקדם את המהלך להפיכתה לסטטוטורית. המהלך שהועבר היום – לפיו רואי החשבון החדשים לא ישלמו דמי חבר – צפוי להגדיל את מספר רואי החשבון החברים בלשכה, מה שעשוי להפוך את הדרישה ללשכה סטטוטורית לסבירה יותר.
1 צפייה בגלריה
רו"ח חן שרייבר
רו"ח חן שרייבר
רו"ח חן שרייבר
(צילום: תומי הרפז)
עם זאת, כמו בכל מבצע צרכני, גם במבצע שמציעה לשכת רואי החשבון יש אותיות קטנות. כך, אם אכן המבצע יצליח, הצעירים יצטרפו והלשכה תהפוך לסטטוטורית, הרי שהחברות בה תהיה חובה, וגם דמי החבר יהיו חובה, כמו בלשכת עורכי הדין. מכל מקום, בשלב זה ההערכות הן שהסיכוי שהלשכה תהפוך לסטטוטורית נמוך מאוד.
שרייבר אמר בתגובה להחלטת הוועד המרכזי כי "הגיע הזמן להצעיר את השורות – אלפי רואי חשבון צעירים יזרימו דם חדש ויסייעו לנו בחיזוק הלשכה ובהפיכתה לגורם כלכלי דומיננטי במשק הישראלי".