סגור

המימונה בתעשייה האווירית: פרץ מגלגל אחריות למנכ"ל

במכתב תגובה למנהלת רשות החברות הממשלתיות, שדרשה הבהרות על חגיגת המימונה שנערכה בתע"א בהשתתפות פוליטיקאים, ענה היו"ר עמיר פרץ כי האירוע אורגן ללא מעורבותו וידיעתו וכי הורה למנכ"ל בועז לוי לערוך בדיקה בנושא

לאחר שמנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים דרשה הסברים מיו"ר התעשייה האווירית (תע"א) עמיר פרץ בנוגע לחגיגת המימונה יוצאת הדופן שהתקיימה בחברה במוצאי שבת האחרונה, מגלגל פרץ את האחריות למנכ"ל בועז לוי.
כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט", רוזנבוים ביקשה מפרץ הסברים על אודות מקורות המימון לאירוע ועל אופן אישורו; האם כל עובדי החברה הוזמנו אליו; והאם הדירקטוריון היה מודע לקיומו. הוראות הרשות אוסרות על קיום אירועים פוליטיים על ידי החברות הממשלתיות ובמתקנים שלהן. רשמית מומן האירוע, שנערך במתקן של החברה, בידי ועד העובדים, אך בהזמנות שנשלחו הופיע גם סמל החברה, שההנהלה שלה תומכת כלכלית בוועד, לצד סמלו של ארגון העובדים.

למרות זאת השתתפו באירוע שרת הפנים איילת שקד, חברי כנסת רבים מהליכוד כמו ניר ברקת, מירי רגב, ישראל כץ, יולי אדלשטיין, אלי כהן, קרן ברק וחיים כץ, אביו של יו"ר ועד עובדי תע"א יאיר כץ, ומי שבעצמו שימש כיו"ר הוועד שנים ארוכות בעבר, ופקד אלפים מעובדי החברה למפלגה.
2 צפייה בגלריה
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים יו”ר התעשייה האווירית עמיר פרץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים יו”ר התעשייה האווירית עמיר פרץ
מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים ויו”ר התעשייה האווירית עמיר פרץ
(צילומים: אלעד מלכה, דנה קופל)

באירוע השתתף גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שיתמודד בחודש הבא על התפקיד מול עופר עיני. ועד עובדי תע"א נחשב לאחד הוועדים החזקים במדינה והביע תמיכה מפורשת בבר דוד בבחירות לראשות ההסתדרות.
במכתב תגובה ששלח אתמול פרץ לרוזנבוים הוא מדגיש כי לא נכח באירוע, שאורגן בידי הוועד וללא מעורבותו (ראו גם מסגרת בעמוד זה). "האירוע אורגן על ידי הוועד, ללא כל מעורבות של היו”ר. הדירקטוריון כלל לא דן באירוע, וודאי שלא אישר את קיומו", כתב. לדבריו, "כשהתקבל מכתבה של מנהלת רשות החברות, מיד הוריתי למנכ”ל לערוך בדיקה ולהשיב על השאלות, ועם תום הבדיקה יועברו ממצאיה לרשות החברות. אם יהיה צורך בנקיטת אמצעים נוספים, חמורים ככל שדרוש, הם יינקטו".
לוי, יצוין, שוהה כעת בפולין, וישתתף היום ביחד עם משלחת סמנכ"לים של תע"א במצעד החיים באושוויץ. מהתעשייה האווירית נמסר, גם בשם המנכ"ל לוי, כי "קיבלנו את מכתבה של מנהלת רשות החברות ואנחנו מתייחסים אליו ברצינות רבה. נבצע את הבדיקה לבקשת יו"ר הדירקטוריון לגבי האירוע, שאליו הוזמנו כל עובדי החברה, ששילמו כל אחד תשלום סמלי של 10 שקלים למימונו".
פרץ הוסיף כי הוא מתנגד לכל פעילות פוליטית בחצר החברה, עניין די מקובל בתע"א לאורך השנים, ששניים מיושבי ראש הוועד שלה לאורך השנים, יעקב שפי וחיים כץ, כאמור, נבחרו לכנסת.

2 צפייה בגלריה
פוליטיקאים במימונה של תעשייה אווירית
פוליטיקאים במימונה של תעשייה אווירית
פוליטיקאים במימונה של תע"א. מתוך הפייסבוק של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד
(צילום: צילום מסך פייסבוק)
ב־2009 הגדיר מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס, בדו"ח שפרסם על הפריימריז במפלגות השונות, כ"תופעה פסולה, שעלולה לגרום להשחתה" את השימוש באוטובוסים של תע"א על ידי כץ האב, ששימש אז כיו"ר הוועד, להסעת עובדי החברה להצבעה בבחירות המקדימות בליכוד. לינדנשטראוס לא נקב בשמו של כץ אך כתב: "למשרד נמסר מידע שממנו עולה כי אחד המועמדים, בעל מעמד בגוף הכפוף לביקורת מבקר המדינה, הפעיל במהלך יום הבחירות המקדימות מערך רחב היקף של הסעות מאורגנות באמצעות אוטובוסים, משער הגוף המבוקר לקלפיות".
"במקום להוציא 200 אלף שקל על שכירת אולם ליד תע"א, השתמשתי באוהל ששימש להצגת מתנות לעובדים בפסח, ועמד ריק", אמר אתמול "לכלכליסט" יאיר כץ. "המימון הגיע מתקציב הרווחה של הוועד, להנהלה לא היתה שום מעורבות, הזמנו את המנכ"ל והסמנכ"לים כאורחים שלנו, וכן הזמנו גם אורחים מחוץ לחברה, בהם חברי כנסת. אם הייתי רוצה שכל חברי הכנסת של הליכוד יגיעו, הייתי עובד בזה, אבל שלחתי הזמנות לכולם ולא רק להם. הייתי שמח אם גם גדעון סער, בני גנץ, מרב מיכאלי ונבחרי ציבור אחרים שהזמנו היו מגיעים. אם זה תלוי בי, נקיים את האירוע גם בשנה הבאה".