סגור
הקו האדום של הרכבת הקלה תחנות בני ברק
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום: שאול גולן)

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן עתיד להתחיל לפעול החודש

ביום חמישי הוענקו לנת"ע האישורים הנחוצים, ובמסמך הרשמי נכתב כי "הפרויקט מתקדם היטב ומתכונן להפעלה". יש לציין כי עדיין לא מדובר ב"חותמת הסופית" להפעלה, שאמורה להגיע בקרוב

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן קיבל את האישורים הנחוצים בשביל להיפתח, וזה עתיד להתחיל לפעול בחודש הקרוב. האישורים הוענקו לנת"ע ביום חמישי, ובמסמך הרשמי נכתב כי "הפרויקט מתקדם היטב ומתכונן להפעלה, בהתבסס על התוצאות האחרונות אנו סבורים שניתן יהיה להפעיל את הקו בחודש יולי 2023" עוד נכתב כי "הצהרה זו מתייחסת גם לבלימות החירום ולענייני הבטיחות בפרויקט".
יש לציין כי עדיין לא מדובר ב"חותמת הסופית" מבחינה פרוצדורלית אלא בהודעה על כך שהיא תגיע וכי זו אמורה להגיע בקרוב. הקו האדום ייפתח לפעילות מלאה רק לאחר שמשרד התחבורה ושרת התחבורה ייתנו לכך אור ירוק סופי.
פתיחת הקו האדום נדחית כבר יותר משנה וחצי, ותאריך הפתיחה נדחה מאוקטובר 2021 לנובמבר 2022 וכעת למאי או יוני 2023. הסיבה המקורית לדחייה, שנחשפה ב"כלכליסט", היא תקלות שהתגלו בנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה, כאשר המרכזית שבהן היא תקלה במערכות האיתות ובמערכת בלימת החירום.
הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין פתח תקווה בצפון לבת ים בדרום, ועובר דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב. אורך הקו 24 ק"מ, ועלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל.