סגור
הפגנה דרך בגין ת"א יום השיבוש
מפגינים ליד קריית הממשלה בתל אביב, לפני זמן קצר (צילום: עופר צור)

"המדינה בוערת ושרה מסתפרת": רעיית רה"מ חולצה ממספרה בכיכר המדינה

מאות מפגינים התאספו מחוץ למספרה שבה נמצאה רעיית רה"מ בת"א - לאחר 3 שעות היא פונתה על ידי כוחות המשטרה; מוקדם יותר חסמה המשטרה לתנועה רחובות באזור קריית הממשלה בת"א; במהלך הפגנה בנגב חייל התקדם עם נשק שלוף לעבר המפגינים; הנשיא בטקס סיום קורס חובלים: "אפשר להפוך את המשבר לרגע מכונן"

"יום שיבוש לאומי" עליו הכריזו מארגני המחאה נגד ההפיכה המשטרית החל הבוקר. במקביל בכנסת: ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את חוק פסקת ההתגברות וחוק השפיטה, חוק החמץ אושר לקריאה ראשונה בוועדת הבריאות. הפעילים הכריזו כי לאורך כל היום יתקיימו הפגנות, שיירות וצעדות מחאה בערים, בגשרים ובצמתים.
23:10 - אשת ראש הממשלה שרה נתניהו חולצה מהמספרה בכיכר המדינה בתל אביב, שבה שהתה בשלוש השעות האחרונות. מול המספרה התאספו מאות מפגינים, וכוחות משטרה רבים הגיעו כדי לסייע בפינוי. (אדם קוטב, הדר גיל-עד)
22:50 - מפגינים רבים הגיעו לאזור המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו באזור כיכר המדינה. בעוד ששוטרים חוסמים את הכניסה למספרה, קראו המפגינים "הון-שלטון-עולם תחתון", ו"המדינה בוערת ושרה מסתפרת". בהמשך כמות השוטרים בכניסה למספרה הוכפלה, ולמקום הגיעו גם שוטרי מג"ב ושוטרים על גבי סוסים. השוטרים קראו למפגינים לעזוב את המקום, בניסיון לאפשר לשרה נתניהו לצאת מהמספרה. בשלב מסוים פרצו עימותים בין השוטרים למפגינים, בניסיון לפזר את ההפגנה. (ynet)
21:20 - מאות מפגינים מוחים מחוץ למספרה בכיכר המדינה בתל אביב, שם נמצאת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. שוטרים חוסמים את הכניסה למספרה, ברקע קריאות מהמפגינים, "הון-שלטון-עולם תחתון", ו"המדינה בוערת ושרה מסתפרת". על רקע האירוע, תקף רה"מ בנימין נתניהו את "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד", כלשונו, המוחים מול המספרה. לדבריו, המפגינים "ממשיכים לחצות קווים אדומים. כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב". "אני קורא ללפיד ולאופוזיציה להפסיק זאת מיד ולגנות מעשה מביש זה שלא היה כדוגמתו", הוסיף. (אדם קוטב ואיתמר אייכנר, ynet)

23 צפייה בגלריה
כוחות מג"ב בכיכר המדינה, ליד המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו
כוחות מג"ב בכיכר המדינה, ליד המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו
כוחות מג"ב בכיכר המדינה, ליד המספרה שבה נמצאת שרה נתניהו
(צילום: עופר צור)

20:50 - המשטרה חסמה לתנועה כמה רחובות וצמתים באזור קריית הממשלה בת"א בעקבות הפגנה במקום נגד המהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה. הרחובות והצמתים שנחסמו: ⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין (צומת עזריאלי), העליות למחלף השלום בנתיבי איילון מצפון ומדרום ושד' שאול המלך מרחוב אבן גבירול עד רחוב ויצמן לשני הכיוונים. (לירן לוי, ynet)

23 צפייה בגלריה
הפגנה דרך בגין ת"א יום השיבוש
הפגנה דרך בגין ת"א יום השיבוש
המפגינים בתל אביב, הערב
(צילום: עופר צור)

20:15 - מול בית הנשיא כמות המפגינים גדולה כעת אף יותר מבית רה"מ. המון דגלי ישראל והמון קריאות אל הנשיא להשמיע את קולו.
19:50 - המחאה בירושלים מתפצלת כעת לשני מוקדים - בית רה"מ ובית הנשיא. ובינתיים, רגע קטן של תקווה בין שניים שהתאמצו לדבר -

23 צפייה בגלריה
מפגין וצעיר חרדי משוחחים ליד בית ראש הממשלה בירושלים
מפגין וצעיר חרדי משוחחים ליד בית ראש הממשלה בירושלים
מפגין וצעיר חרדי משוחחים ליד בית ראש הממשלה בירושלים
(שקד גרין)

19:25 - היזם שאול אולמרט העלה ציוץ לטוויטר בעקבות אלימות שספג בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית: "זו הפרשנות שהעניק אחד מתומכי ראש הממשלה לביטוי "אגרוף להלום בו". אז הלם בי. עוד הוכחה למה צריך להילחם בכל הכוח ולא לוותר. לא ניתן לחמומי המוח לשלוט בנו".
18:50 - נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג התייחס בנאומו בטקס סיום קורס חובלים למהפכה המשפטית "אני מאמין בכל ליבי שאפשר להפוך את רגע המשבר הזה לרגע תחוקתי מכונן, בו נבצר לדורות את הדמוקרטיה שלנו ואת עקרונות מגילת העצמאות", אמר הנשיא. "אני באמת מאמין שאפשר להפוך את הקרקע הבוערת לאדמה פוריה ושלמה להסכמות שיביאו ליציבות לשנים ולדורות וישקפו באופן העמוק ביותר את העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו שמופיעים במגילת העצמאות".
הרצוג קרא לאחדות: "כולנו צריכים להתייצב יחד. לא נתפצל לשני עמים ולא נחיה בשתי מדינות. יש עם אחד ומדינה אחת יהודית ודמוקרטית, ודבר לא יערער את אמונתנו בצדקת הדרך".
הרצוג התייחס גם למחאות ברחבי הארץ: "אני פונה מכאן לאזרחים ולאזרחיות ביום הקשה הזה: אני שומע את קולכם, אחיי ואחיותיי, אזרחים החרדים לדמוקרטיה הישראלית, ואת החשש הבוקע מעומק לבכם, שאותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה שמובאת כעת".
הרצוג הזהיר כי "אנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה, ומנגד יכולים להגיע להסכמה רחבה. לא אתן למדינה להגיע לנקודת אל חזור ולאסון היסטורי להתרחש. לא אוותר על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. רבים כמהים לכך ואני איתכם. אני חרד לגורלנו המשותף ולמדינה שעצם הקמתה היה נס גלוי והצלחה פרי עמל של כולנו. לוותר או להרים ידיים זה פתרון קל, אך לא תוכנית עבודה". (צבי זרחיה)
18:47 - במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבית קמה שבנגב, חייל שנהג במשאית עלה על אי תנועה, ירד מהרכב והתקדם עם נשק שלוף לעבר המפגינים. הוא נעצר על ידי המשטרה והועבר לטיפול מצ"ח.
18:38 - אלפי מפגינים מוחים מול בית ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. ברחבי השכונה נפרסו מחסומים להולכי רגל, ואנשים שרוצים להצטרף למחאה דיווחו כי הדבר נמנע מהם. (שקד גרין)
18:15 - יו"ר הכנסת אמיר אוחנה השיב לקריאתו של גנץ להידברות: "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא בית העם כולו, וככזו - עליה להישאר פתוחה, גם, ואולי בעיקר, בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו. דלת לשכת היו"ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך".
17:57 - מאות מפגינים צועדים לכיוון בית ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה בירושלים. מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב ממשיכים לחסום צירים מרכזיים בעיר, בהם המסגר וישראל טל. במהלך ההפגנות מפגין קשיש הופל לקרקע ומוחה נוסף נעצר.
17:30 - ההפגנה שמתקיימת בשעה זו בירושלים בסמוך לבית המשפט העליון הולכת ומתלהטת. המפגינים חוסמים את הכביש, ובמקום נרשמים עימותים עם כוחות המשטרה.
17:02 - ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לקריאתו של גנץ: "דלתי פתוחה, בוא עכשיו". גנץ הגיב לכך לאחר הצהרתו לתקשורת: "ראש הממשלה יודע בדיוק מה אמרתי לו. כשיודיעו שהם עוצרים את החקיקה, תוך שעה אנחנו אצלו בדלת".
16:58 - יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, קורא להידברות: "שוחחתי עם רה"מ נתניהו ועם יו"ר הכנסת אוחנה וקראתי להם לסגור מיידית את הכנסת - לעצור את כל הדיונים והחקיקה בוועדות ובמליאה ולהגיע עוד הלילה לנשיא. מלחמת אחים בפתח. מתי נעצור? כשיישפך דם?". (צבי זרחיה)
16:18 - מאות אנשים התכנסו בקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם וצועדים כעת לכיוון הכנסת. (שקד גרין)

15:54 - עשרות מפגינים הצליחו לרדת לאיילון צפון במחלף ארלוזורוב שעות לאחר החסימה האחרונה בנתיבי הכביש המהיר. במקביל, כמה מאות מפגינים צועדים בצומת קפלן ועושים את דרכם לאיילון. בכביש החוף ובכביש 40 שבנגב הבעירו מפגינים צמיגים.
15:20 - בצומת עזריאלי ההפגנה דעכה, אחרי שעות ארוכות של עימותים חסרי תקדים, שבהם השוטרים השתמשו בין היתר במכת"זית והשליכו עשרות רימוני הלם. בבית החולים איכילוב אמרו כי קיבלו לטיפול בחדר המיון 11 פצועים מאירועי המחאה. הם ציינו כי הפצועים סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף. פצוע אחד אף הורד לחדר ניתוח. שניים יישארו לאשפוז. אחד מהפצועים נפגע באוזנו מרימון הלם. 37 מפגינים נעצרו.


23 צפייה בגלריה
מפגינים בתל אביב הפגנה מחאה הפיכה משטרית יום השיבוש
מפגינים בתל אביב הפגנה מחאה הפיכה משטרית יום השיבוש
מפגינים בתל אביב, היום
(יאיר שגיא)

15:15 - ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בהצהרה לתקשורת לעימותים בין שוטרים למפגינים במחאה על המהפכה המשפטית בתל אביב, ואמר כי: "מדינת ישראל פעלה בתוקף כשההפגנות באו מהצד האחר של הפוליטיקה. אני מבין שיש כאן מישהו שמכוון לעשות אנרכיה, קוראים לו יאיר לפיד. הוא לא רוצה להגיע להסכמה, הוא לא נענה לקריאות הההידברות שלנו". בתגובה, לפיד ענה: "נתניהו, את האנרכיה היחידה פה מייצרת הממשלה שאיבדת עליה שליטה. מי שנתן לבן גביר לשחק בחומר נפץ ידע שזה ייגמר בפיצוץ".
14:00 - פעילים להט"בים חוסמים את רחוב אלנבי בתל אביב. מארגני המחאה מסרו כי "מעכשיו מחאת הלהט"ב מצטרפת לשיבושים ולא מתכוונת לשתוק".
13:20 - לראשונה מתחילת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, המשטרה הביאה מכת"זיות במטרה להשתמש בהן נגד מפגינים. הן הובאו לצומת יגאל אלון בתל אביב בניסיון לפזר את המחאה. עד כה נפצעו בעימותים היום בתל אביב שישה מפגינים, בהם כתב חדשות 13.
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".


23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה בתל אביב יום השיבוש הפיכה משטרית
הפגנה מחאה בתל אביב יום השיבוש הפיכה משטרית
תל אביב
(יובל שדה)




23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה המשטרה זרקה רימוני הלם על מפינים בעזריאלי יום השיבוש יום שיבוש
הפגנה מחאה המשטרה זרקה רימוני הלם על מפינים בעזריאלי יום השיבוש יום שיבוש
רימוני הלם על מפגינים בתל אביב
(אבי חי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס למהומות בתל אביב ואמר כי הוא "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון". הוא טען כי המפגינים יידו אבנים, על אף שכתבי ynet שנמצאים בכל המוקדים בשטח לא חזו בכאלה: "לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על דבריו ואמר: "אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה"ל. הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם משרתים ואוהבים".
23 צפייה בגלריה
פרשי משטרה ב צומת עזריאלי יום השיבוש הלאומי
פרשי משטרה ב צומת עזריאלי יום השיבוש הלאומי
פרשי משטרה בצומת עזריאלי
(צילום: עדיאל איתן מוסטקי)
בתוך כך, סיעת העבודה עוזבת מיד את הדיונים בכנסת ונוסעת למוקד המחאה בתל אביב. יו"ר המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי: "המראות והדיווחים שעולים מהשטח הם בלתי נסבלים. מפלגת העבודה תתייצב לצד המפגינות והמפגינים בהקדם האפשרי".
במליאה פרצה סערה בעקבות התמונות מההפנה: ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה תקף את בן גביר: "הוא עמד מול המסכים של המשטרה אדם שלא ניהל חנות מכולת נתן הוראות למשטרה. המשטרה הפכה פוליטית יותר מהר ממה שחשבנו".
13:00 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם תיעוד מחפ"ק המשטרה בתל אביב, בזמן המהומות והעימותים בין שוטרים ומפגינים בהפגנה בתל אביב. בן גביר הגיע לחפ"ק כדי "לוודא שמדיניות אפס סובלנות יוצאת לפועל".
12:53 - מארגני "יום השיבוש הלאומי" האשימו את משטרת ישראל "בפשיטת רגל". "היא הפכה היום למשטרה פוליטית. המפכ"ל צריך לפטר עוד היום את האחראיים למחדל. זריקת רימונים ודריסה באמצעות סוסים מפגינים למען הדמוקרטיה היא חציית הקו השחור", מסרו. במחאת הסטודנטים הוסיפו כי "משטרת בן גביר החליטה שהמפגינים הלא-אלימים הם אויבי העם. אנחנו קוראים למשטרה להפסיק את האלימות. נמשיך להפגין ולהשמיע את הקול שלנו".
12:47 - המשטרה השליכה לפחות 10 רימוני הלם לכיוון המפגינים שחוסמים את נתיבי איילון במחלף השלום. מפגין נפצע בראשו מרימון הלם שהושלך על ידי המשטרה לעבר המפגינים במחלף השלום באיילון דרום. הוא זעק, תוך שהוא מדמם בפניו: "זה פגע לי ישר באוזן, הם ירו בכינון ישיר".

23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה מפגינים מתעמתים עם שוטרים בצומת עזריאלי הפיכה משטרית יום שיבוש
הפגנה מחאה מפגינים מתעמתים עם שוטרים בצומת עזריאלי הפיכה משטרית יום שיבוש
עימותים בתל אביב
(AFP)
12:15 - עימותים נרשמים בין המפגינים בצומת עזריאלי בתל אביב לשוטרים במקום. אלפי מפגינים פרצו את מחסומי המשטרה, וירדו לאיילון במחלף השלום.
המשטרה הודיעה כי עצרה ארבעה מפגינים שירדו לנתיבי איילון.
מארגני ההפגנות פנו למפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ואמרו כי "משטרת ישראל חוצה היום גבולות ומפריעה למחאה הדמוקרטית להתקיים".

23 צפייה בגלריה
מחאה בתל אביב יום שיבוש הפגנה הפיכה משטרית
מחאה בתל אביב יום שיבוש הפגנה הפיכה משטרית
מפגינים בת"א
(AFP)

23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה יום שיבוש בחיפה הפיכה משטרית
הפגנה מחאה יום שיבוש בחיפה הפיכה משטרית
מפגינים בחיפה
(שרון צור)

23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה מפגינות בתחפושת של "סיפורה של שפחה" בתחנת הרכבת בירושלים יום השיבוש הלאומי הפיכה משטרית
הפגנה מחאה מפגינות בתחפושת של "סיפורה של שפחה" בתחנת הרכבת בירושלים יום השיבוש הלאומי הפיכה משטרית
מפגינות בתחפושת של "סיפורה של שפחה" בתחנת הרכבת בירושלים
(REUTERS/Ronen Zvulun)


23 צפייה בגלריה
יום השיבוש הלאומי הפגנה מחאה תל אביב מצודת זאב
יום השיבוש הלאומי הפגנה מחאה תל אביב מצודת זאב
מפגינים מול מצודת זאב בת"א
(צילום: שירלי זינגר)

23 צפייה בגלריה
יום השיבוש הלאומי הפגה מחאה הייטקיסטים הייטק הרצליה
יום השיבוש הלאומי הפגה מחאה הייטקיסטים הייטק הרצליה
מחאת ההייטק בהרצליה
(צילום: אדם קפלן)

23 צפייה בגלריה
מחאה מול בית המשפט ב הרצליה
מחאה מול בית המשפט ב הרצליה
מחאה מול בית המשפט בהרצליה
(צילום: אדם קפלן)

23 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה יום השיבוש מפגינים בחיפה הפגנה מחאה הפיכה משטרית
הפגנה מחאה יום השיבוש מפגינים בחיפה הפגנה מחאה הפיכה משטרית
מפגינים בחיפה
(שרון צור)
11:35 - המשטרה עדכנה כי צומת נמיר-רוקח בתל אביב, שנחסם על ידי מאות מפגינים, נפתח לתנועה לאחר כשעתיים וחצי.
11:05 - תשעה מפגינים נעצרו בצומת רוקח-נמיר בתל אביב, לאחר חסימת התנועה במקום. נמסר כי הם נעצרו "בחשד להפרת סדר ואי-ציות להוראות שוטרים". מאות מפגינים חוסמים בשעה זו את נתיבי איילון במחלף ההלכה לכיוון דרום. מהבוקר נעצרו לפחות 16 מפגינים, שישה מהם בצומת הכפר הירוק והיתר במוקדים שונים בתל אביב.
@calcalist נתיבי איילון נחסמו במחאת "יום השיבוש". צילום: אורי צור #יוםהשיבוש #מחאה #מהפכהמשפטית #מהפכהמשטרית #נתיביאיילון #fyp ♬ original sound - Calcalist כלכליסט

10:30 - שר הביטחון יואב גלנט, שרת המודיעין גילה גמליאל וראש המל"ל צחי הנגבי ביטלו השתתפותם בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנפתח אמש (ג') במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב ונמשך גם היום. השלושה היו צפויים להגיע לכנס היום, אלא שכבר אמש מארגני הכנס קיבלו מהם הודעות ביטול על השתתפותם. על פי הערכות הרקע להחלטה היא המחאה וההפגנות הנרחבות של מתנגדי ההפיכה המשטרית נגד חברי הממשלה ובה לוקחים חלק פעיל מאד גם חיילים במערך המילואים.
מובילי "מחאת המילואימניקים" מסרו הבוקר (ד') בהתייחס להחלטה של גלנט על ביטול השתתפותו בכנס כי "גלנט היה מגיע מהשייטת כדי לדבר עם חיילי המילואים. כעת, גלנט שבוי של סמוטריץ' ובן גביר ומפחד להגיע לכנס". הם הוסיפו וקראו לגלנט כי "חובה עליו לעצור את ההפיכה שקורעת את העם ופוגעת קשות בביטחון ישראל". (יובל אזולאי)
10:15 - בעקבות המחאה על המהפכה המשפטית שצפויה להיערך בקרית הממשלה בתל אביב, המשטרה חסמה לתנועת כלי רכב כמה רחובות בעיר. רשימת הרחובות החסומים: ⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול ועד דרך מנחם בגין, ⁩צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום וגבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון עד דרך מנחם בגין.
10:00 - מחלף השלום נחסם. בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית, המשטרה חסמה לתנועה את מחלף השלום בתל אביב

23 צפייה בגלריה
הפגנה בגבעתיים רחוב רמב"ם במהלך יום השיבוש הלאומי
הפגנה בגבעתיים רחוב רמב"ם במהלך יום השיבוש הלאומי
הפגנה ברחוב רמב"ם בגבעתיים
(צילום: עדיאל איתן מוסטקי)

23 צפייה בגלריה
יום השיבוש הלאומי מפגינים חוסמים את דרך רוקח ב תל אביב הפיכה משטרית הפגנה מחאה
יום השיבוש הלאומי מפגינים חוסמים את דרך רוקח ב תל אביב הפיכה משטרית הפגנה מחאה
מפגינים חוסמים את דרך רוקח בתל אביב

23 צפייה בגלריה
photo1677656334
photo1677656334
מחאת יום השיבוש בהרצליה
(אדם קפלן)


09:05 - מפגינים חוסמים את צומת נהלל, מחלף ינאי, צומת רעננה, צומת הכפר הירוק וכביש 40 למערב באזור שרונים. בתל אביב נחסמו רחוב אבן גבירול פינת ארלוזרוב, צומת הפיל ואזור מוזיאון ארץ ישראל.
23 צפייה בגלריה
מחאה ב עמק יזרעאל יום השיבוש הלאומי
מחאה ב עמק יזרעאל יום השיבוש הלאומי
מחאה בעמק יזרעאל
(צילום: דב גזית)

23 צפייה בגלריה
מחאה ב כביש 1 יום השיבוש הלאומי
מחאה ב כביש 1 יום השיבוש הלאומי
מפגינים חוסמים את כביש 1
(צילום: דב גזית)

9:00 - בן גביר הורה למנוע חסימות כבישים: "לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים". בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז תל אביב, הוא הנחה כי "אין לאפשר את חסימת הצירים המרכזיים, ויש לפתוח את כל חסימות האנרכיסטים". בן גביר הוסיף כי "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".
8:40 - מפגינים חוסמים את צומת בנימינה במחאה על המהפכה המשפטית. המשטרה מנסה להעלות את המפגינים למדרכות כדי למנוע שיבושים בכביש 4 לכיוון דרום.
8:25 - צומת רעננה וצומת נהלל נחסמו לתנועה. מפגינים חוסמים לתנועת כלי רכב את צומת רעננה לכל הכיוונים. במקביל, צומת נהלל שבעמק יזרעאל נחסם לסירוגין.

08:15 - כביש 1 נפתח לתנועה בשער הגיא, לאחר שנחסם לפני כשעה.
מפגינים בתחנות הרכבת ת"א סבידור, ההגנה ובנימינה עצרו דלתות של רכבות. מדובר במחאה שיזמו מילואימניקים יוצאי יחידות מובחרות שהגיעו בהפתעה לתחנות הרכבת השונות והוציאו מהתיקים כרזות, דגלים, רמקולים ומשרוקיות בניסיון לגייס למחאה נוסעים נוספים שהגיעו לתחנות הרכבת.

רחובות בירושלים נחסמו לתנועה בעקבות המחאה נגד המהפכה המשפטית. רחוב אליעזר קפלן נחסם בקטע שבין רחוב דרך רופין (כיכר השעון) ועד כיכר אגרנט (שד' רבין) ורחוב רוטשילד נחסם בקטע שבין שדרות יצחק רבין ועד משכן הכנסת. כך נמסר מהמשטרה, שהוסיפה כי ייתכנו חסימות ברחובות נוספים בעיר ועומסי תנועה ברחובות הסמוכים.


23 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של השר דיכטר ב אשקלון
הפגנה מול ביתו של השר דיכטר ב אשקלון
הפגנה מול ביתו של השר דיכטר באשקלון, הבוקר
(צילום: צילה גולדנברג)
7:45 - כביש 1 נחסם לתנועה בשער הגיא שבאזור ירושלים על ידי מילואימניקים חברי תנועת "אחים לנשק" יחד עם אזרחים. ממשטרת ירושלים נמסר, כי במסגרת מחאה שעשתה דרכה לירושלים, ומשתתפיה חסמו את כביש 1 שער הגיא, פועלים כעת כוחות המשטרה במקום לפתיחת הכביש לציבור תוך השבת הסדר. תנועת כלי רכב הנוסעת מזרחה, מופנית בשלב זה לכביש 38.