מיליארד שקל למפעל, 0 שקלים למחלף
המדינה מקימה מתקן מיחזור פסולת ברמת חובב, והמועצה דורשת מחלף כתנאי להקמתו: "תנאי הכרחי"
צומת הכניסה לרמת חובב נחשב במשך עשרות שנים לכביש מסוכן ובעייתי, ריבוי המפעלים ביישוב גרמו לעומסים כבדים ולתאונות. העומס רק צפוי להתרחב, כיוון שבמאי האחרון הוכרז כי באזור יוקם מתקן ראשון מסוגו בישראל להשבת אנרגיה מפסולת. משרד האוצר הקצה כמיליארד שקל לפרויקט, אך זה לא כולל השקעה בתשתיות הכבישים הסובבות אותו.
המתקן צפוי להפחית את היקפי ההטמנה בנגב ולקלוט פסולת של כ־800 אלף תושבים בדרום. בשלב זה לא ברור כמה עובדים יועסקו במקום, אך מדובר במאות משאיות נוספות שיכבידו על העומסים באזור ויעבירו פסולת וחומרים כימיים.
כביש 40 הוא אחד מצירי התחבורה הראשיים של ישראל ומהווה עורק תחבורתי חשוב לתושבים, עובדים, משאיות חומרים מסוכנים ורכבי חירום. בליבו נמצא צומת רמת חובב, אחד הצמתים המסוכנים בדרום, עם מספר גבוה של תאונות דרכים.
בדיון שנערך בנושא בוועדת הכלכלה ביולי, הסביר ראש מועצת רמת חובב, רו"ח תומר ביטון, כי מחלף הוא הכרח תחבורתי ובטיחותי לפני הפעלת המתקן החדש. "אנחנו בעד קיימות ופתרונות סביבתיים, אבל אי אפשר לדבר על מתקן לאומי ולהתעלם מהצורך התשתיתי הנלווה לו", אמר ביטון, "הקמת מחלף היא תנאי להפעלת מתקן כזה. זו אחריות לאומית".
מחר תדון ועדת הכלכלה שוב בסוגיה, ובעמותת אור ירוק קוראים לה לקבל החלטה על מנת להכין את הכביש: "הקמת מחלפון תקני תאפשר זרימת תנועה רציפה, תפחית סיכון לתאונות ותקטין את החשיפה לאירועי חומרים מסוכנים. שדרוג התשתית הוא תנאי הכרחי להקמת מפעלים חדשים באזור".






























