סגור
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע סניף של דואר ישראל
שר התקשורת שלמה קרעי (צילומים: אבי מועלם, גיל נחושתן)

בלעדי
גורמים בממשלה מאשימים: קרעי מעכב את הפרטת הדואר

גורמים בממשלה טוענים כי שר התקשורת שלמה קרעי מנסה לדחות את ישיבתה של ועדת השרים לענייני הפרטה שזומנה ליום ראשון הקרוב לדיון בהפרטת דואר ישראל ואמורה לאשר את היציאה למכרז המכירה של מניות הדואר, ובכך לחבל בתוכנית ההפרטה. קרעי: הישיבה תתקיים במועדה

גורמים בממשלה טוענים כי שר התקשורת שלמה קרעי מנסה לדחות את ישיבתה של ועדת השרים לענייני הפרטה שזומנה ליום ראשון הקרוב לדיון בהפרטת דואר ישראל. דחייתה של הישיבה, בראשותו של השר דודי אמסלם, תפגע במהלכים להבראת הדואר ולהפרטתו. מלשכת קרעי נמסר כי הישיבה תתקיים במועדה: "הם טועים ומטעים".
הוועדה אמורה לאשר את היציאה למכרז המכירה של 100% ממניות חברת דואר ישראל. גורמים בממשלה מאשימים את קרעי בחבלה בתוכנית הממשלתית להפרטת הדואר, בה תומך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
קרעי טען כי יש לו השגות על צו האינטרסים החיוניים, שהוא מסמך משפטי המבטיח את פעילות הדואר ואת חובת הרוכשים של החברה לאחר ההפרטה. גורמים בממשלה טוענים כי מדובר בטענות ישנות שהיענות להן תדחה את ההפרטה, ובאוצר לא מתכוונים להיענות להן.
מהלכו של קרעי בא לאחר חשיפת "כלכליסט" לפיה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובכירי משרד האוצר הביעו בימים באחרונים התנגדות לכוונתו להדיח את יו"ר רשות הדואר מישאל וקנין. מנכ"ל הדואר דוד לרון כבר הודיע במרץ, אז נחשפה כוונתו של קרעי, כי יתפטר מתפקידו אם וקנין יודח.
שלשום שיגרו מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס והחשב הכללי במשרד האוצר מכתב אל קרעי ואל השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם שבו הביעו התנגדות להדחתו של וקנין. הדואר היא חברה ממשלתית, והאחריות על החברות הממשלתיות הועברה לאמסלם, שתומך במהלכו של קרעי להחלפת וקנין.