סגור
שאול אלוביץ' ב דיון ב בית משפט העליון לגבי תיק 4000 בזק וואלה 2018
שאול אלוביץ'. "ממצב בו הושקע הון בתובעת על ידי הבעלים והיא היתה סולבנטית ופעילה התהפכה התמונה" (צילום: אוהד צויגנברג)

מפרקי יורוקום נדל"ן תובעים 100 מיליון שקל מאלוביץ': "השמיד את ערכה"

החברה קרסה ב-2018 בעקבות חובות של כ-295 מיליון שקל. מפרקי החברה טוענים בתביעה, שאליה צורף גם המנכ"ל לשעבר ראובן סגן כהן, כי הדבר קרה לאחר שבעל השליטה לשעבר אלוביץ' לקח הלוואות בשמה, עבור חברה אחרת (יורוקום תקשורת), תוך שהוא בניגוד עניינים ו"באופן העולה כדי מרמה, הפרת אמונים, הברחת נכסים, העדפת נושים, שימוש בנכס שלא כדין" 

מפרקי חברת יורוקום נדל"ן הגישו היום (ד') למחלקה הכלכלית במחוזי ת"א תביעה על סך 100 מיליון שקל נגד בעל השליטה לשעבר, שאול אלוביץ', מנכ"ל החברה לשעבר, ראובן סגן כהן, וחברת הביטוח מנורה-מבטחים שביטחה את הדירקטורים ב-10 מיליון דולר, בגין אחריותם לקריסת החברה. החברה קרסה בשנת 2018, בשל חובות של כ-295 מיליון שקל. במאי 2022 ניתן נגד החברה צו פירוק קבוע, ועוה"ד שאול קוטלר ושלום גולדלבלט מונו למפרקים.
"שאול אלוביץ'", נכתב בתביעה, "עשה בתובעת כבשלו ולטובתו, תוך שהפך את התובעת ונושיה למקור מימון לעסקיו; נטל על חשבון התובעת שתי הלוואות עצומות בהיקף מצטבר של למעלה ממיליארד שקלים (השנייה החליפה את הראשונה), שכלל לא היו נחוצות לה ושימשו אותו לכיסוי חובות של חברה אחרת שבשליטתו– יורוקום תקשורת, ולתחזוק עסקת מניות חלל".
"ממצב בו הושקע הון בתובעת על ידי הבעלים והיא היתה סולבנטית ופעילה", נכתב, "התהפכה התמונה עקב הלוואות שנלקחו על ידי יורוקום נדל"ן אולם הוזרמו לתקשורת ואח'. נוצר מצב של חוב של הבעלים לתובעת בסך של כ-200 מיליון שקל והכל תוך הגדלת החוב לנושים (לערך פי שלושה). זאת תוך הצגת מצגים לא נכונים בדו"חות הכספיים; והכל באופן העולה כדי מרמה, הפרת אמונים, הברחת נכסים, העדפת נושים, שימוש בנכס שלא כדין, וכהנה; ולחילופין תוך הפרת כל חובת זהירות הקבועה לו בדין תוך שהוא פועל באופן לא מיודע, בחוסר תו"ל ובניגוד עניינים מהותי".
לגבי ראובן סגן כהן נכתב בתביעה כי הוא: "ידיד ותיק של אלוביץ' ומי שהיה דירקטור ומנכ"ל של התובעת. הוא התפרק לחלוטין משיקול דעתו, הפר את חובת האמונים שלו כלפי התובעת, לא התנגד לעסקאות האמורות שרקם אלוביץ', ונמנע מהפעלת שיקול דעתו כאשר סירב לחתום על העסקאות כבמעין שביתה איטלקית.
"בכך וברשלנות", נטען, "אפשר לאלוביץ' לשעבד את התובעת לצרכיו האישיים ולעסקת מניות חלל של תקשורת, ולהשמיד את כל ערכה של התובעת עד כדי פירוקה והחצנת חובות במאות מיליוני שקלים על נושיה. בכך גם הפר כל חובת זהירות הקבועה לו בדין תוך שהוא פועל ברשלנות חמורה ובאופן לא מיודע, בחוסר תו"ל ובניגוד עניינים מהותי".
יורוקום התחילה דרכה בענף הנדל"ן בשותפות בין אלוביץ' למשפחת הקבלנים דולינגר וחברה שנקראה על שם המשפחה בשנת 1994, שפעלה תחילה בבנייה למגורים בעיקר בגבעתיים. יחד בנו אלוביץ' ודולינגר 20 בנייני מגורים בעיר. ב-2007 קנה אלוביץ' את חלקם של שותפיו בעסק, הוציא ממנו את פעילות הביצוע (בנייה בפועל) ונותר רק עם החלק היזמי. בשיא פעילותה החזיק תיק נכסים בשווי מאות מיליוני שקלים.