סגור
 אבי גבאי סלקום
אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר (צילום: אלכס קולומויסקי)

עלות השכר של מנכ"ל פרטנר אבי גבאי ב-2024: 6.5 מיליון שקל

חברת התקשורת הוציאה זימון לאסיפת בעלי המניות שתדון בתנאי שכרו של המנכ"ל, השכר נותר דומה לשנת 2023, בהצמדה למדד; בשנתו האחרונה של גבאי כמנכ"ל סלקום קיבל שכר בעלות של כמעט 7 מיליון שקל

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי יקבל שכר בעלות שנתית של 6.5 מיליון שקל החל משנת 2024. כך עולה מזימון שהוציאה חברת התקשורת לבעלי המניות לקראת האסיפה שתדון בתנאי שכרו. מדובר בעלות שכר דומה לזו שקיבל גבאי בשנה החולפת, בהצמדה למדד.
תנאים אלה כוללים שכר בסיס של 2.4 מיליון שקל בשנה וכן מענק שנתי של עד 2.8 מיליון שקל שמותנה בתוצאות הכספיות של החברה ועוד 860 אלף שקל באופציות למניות.
בנובמבר 2021 חבר גבאי לאיש העסקים שלמה רודב וביחד רכשו את השליטה בפרטנר מקרן האצ'יסון. גבאי, שבאותו הזמן כיהן כמנכ"ל המתחרה סלקום, התפטר עקב כך מתפקידו. ורק חצי שנה לאחר מכן התמנה למנכ"ל פרטנר. גבאי מחזיק ב-2.8% מהמניות דרך קבוצת השליטה בחברה שמחזיקה 26.77% מהמניות וכן יש לו כ-458 אלף אופציות למניות החברה.
רכישת מניות השליטה בוצעה אז ב-965 מיליון שקל ואילו כיום שווי המניות עומד על 854.1 מיליון שקל בלבד, כך שבעלי השליטה מופסדים בכ-110 מיליון שקל "על הנייר". מניית פרטנר זינקה בתחילה לאחר העברת השליטה לקבוצת רודב-גבאי אך בהמשך ירדה בעקבות ביצועים עסקיים חלשים מהצפוי.
גבאי, בעבר כאמור מנכ"ל סלקום וכן מנכ"ל בזק, נחשב לאחד ממקבלי השכר הגבוהים ביותר לאורך שנותיו בשוק התקשורת. בשנתו האחרונה בסלקום עמדה עלות שכרו על 6.96 מיליון שקל. בכל שנות כהונתו כמנכ"ל בזק הסתכמה עלות שכרו בכ-60 מיליון שקל, בטרם עבר לפוליטיקה, תחילה כשר להגנת הסביבה כחלק ממפלגת כולנו של משה כחלון ובהמשך כיו"ר מפלגת העבודה, שהיה תפקידו האחרון לפני שחזר למגזר העסקי ולשוק התקשורת.
על פי הדיווח של פרטנר, עלות השכר של גבאי היא באחוזון ה-50 עבור חברות ציבוריות בגודל דומה לזה של פרטנר. כלומר, עלות השכר יחסית דומה למנכ"לים אחרים בשוק. כמו כן, המענק המלא יינתן רק במקרה שבו יעד ה-EBITDA של החברה יהיה 1.143 מיליארד שקל, יעד שאפתני יחסית לחברה.