סגור

דעה
הסתדרות העובדים הכללית מציגה: חגיגת שכר מהמקפצה

להתייחס לעובדי דור ב' בחברת נמלי ישראל שמרוויחים כ-21 אלף שקל בחודש כ"עובדים מוחלשים" זו בדיחה לא מצחיקה, ולהתגאות בתוספת שכר לעובדים הכי חזקים במשק בזמן משבר כלכלי זה ניתוק מוחלט מהמציאות. בהסתדרות למדו ממשרד הביטחון ומצה"ל והבינו שרוח התקופה זה לבקש כמה שיותר מכספי משלם המסים, בלי טיפה של בושה

היום (ה') בבוקרנשלחה הודעה בתפוצה רחבה מטעם ההסתדרות הכללית, וכותרתה "תוספות שכר ובונוס שנתי: ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי מיוחד בחברת נמלי ישראל". מה כולל ההסכם? תוספת שכר של 850 שקל בחודש לעובדי דור א', תוספת של 5% שכר לעובדי דור ב', מענק חתימה חד פעמי של כ-1,500 שקל לעובד, בונוס שנתי בגובה רבע משכורת ושיפור בתנאים הסוציאליים, כמו השתתפות בדמי מעונות והגדלת תקציב התרבות השנתי. בסוף ההודעה אף נכנס ציטוט של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "לאחר מו"מ ארוך ואינטנסיבי הגיעו הצדדים להסכמות מצוינות שדואגות לאוכלוסיות מוחלשות שמקבלות שכר נמוך כמו עובדי דור ב', ומחזקות את העובדים הצעירים באמצעות סיוע בדמי מעונות".
על פניו מדובר בהסכם סביר ואפילו מבורך, הרי מי יכול לצאת נגד תוספת שכר לאוכלוסיות מוחלשות כמו עובדי דור ב' בחברת נמלי ישראל (חנ"י)? האם לא צריך לשמוח שהעובדים הצעירים יזכו סוף סוף לסיוע בדמי המעונות?
ועכשיו לנתונים. במשך שנים ארוכות חני"י מדורגת בתור אחת החברות עם השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי. בדוח השכר האחרון של האוצר פורסם כי המשכורת ברוטו הממוצעת של 133 עובדי חנ"י עמדה על 31 אלף שקל – גבוה ב-7,000 שקל מהשכר הממוצע בחברות הממשלתיות, וב-20 אלף שקל מהשכר הממוצע במשק. גם המשכורת הממוצעת של 80 עובדי דור ב' "המוחלשים" בחנ"י, אלו שמקבלים את המשכורת הנמוכה ביותר בחברה, עמדה על 21 אלף שקל בממוצע, ובעקבות ההסכם משכורתם תעלה ל-22 אלף שקל בחודש.
1 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד  יו"ר ההסתדרות
ארנון בר דוד  יו"ר ההסתדרות
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות
(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
חנ"י היא חברה שמחזיקה באדמות מדינה ואחראית על תחזוקת הנמלים ועל התשתיות שלהם. בחנ"י מועסקים מהנדסים, עורכי דין ורואי חשבון – אין שם מנופאים או סוורים, ואף אחד לא עושה שם שעות נוספות באמצע הלילה ברציף בשביל לפרוק אוניה. להתייחס לעובדי דור ב' בחנ"י שמרוויחים כ-21 אלף שקל בחודש כ"עובדים מוחלשים" זו בדיחה לא מצחיקה, ולהתגאות בתוספת שכר לעובדים הכי חזקים במשק בזמן משבר כלכלי זה ניתוק מוחלט מהמציאות. כנראה שבהסתדרות למדו ממשרד הביטחון ומצה"ל והבינו שרוח התקופה זה לבקש כמה שיותר מכספי משלם המסים, בלי טיפה של בושה. כנראה גם שהאסטרטגיה הזו משתלמת.