סגור

בלעדי
בכיר מאוד באחת החברות הגדולות בישראל בסכנת הדחה בשל טענה לקיום יחסי מרות

שופטת שמונתה לבדיקת האירוע נתנה אמון בעדות בכיר אחר, שהתלונן למרות הכחשות המעורבים; האירוע עשוי להתלקח למאבק בין בעלי המניות בחברה

בשל מגבלות הקשורות בצנעת הפרט, האירועים שיתוארו כאן יאירו רק באור חלקי פרשה שמסעירה את אחת החברות הגדולות והמוכרות בישראל ועלולה להסתיים בהתפטרות או הדחה של בכיר מאוד בחברה.
האירוע, בתמצית הראויה לאירועים מסוג זה, התרחש בשוליה של מסעדה בחו"ל בעת שכמה בכירים היו בנסיעת עסקים. בכיר בחברה ראה לטענתו בכיר מאוד, בכיר ממנו, במצב אינטימי עם עובדת הכפופה לו. האיש דיווח לעמיתיו במסעדה, ואולם השניים הכחישו מיד את הדברים כשחזרו לשולחן וטענו כי העובדת חשה ברע והבכיר מאוד רק חש לסייע לה במצוקתה.
שופטת בדימוס מונתה לבדוק את הטענות בדבר יחסים לא הולמים, שיש בהם לכאורה עבירה של יחסי מרות. היא נתנה אמון בעדותו של המתלונן ושל הגורם לו דיווח, שצירפו בדיקות פוליגרף שבהן יצאו דוברי אמת, ולא בהכחשות של הבכיר מאוד והעובדת. עם זאת לא הגדירה השופטת את המצב כהטרדה מינית, שכן הכפופה נמנעה מלהעיד על כך והכחישה. השופטת כן ציינה שמדובר בהתנהגות לא הולמת ועבירה על הקוד האתי של החברה.
1 צפייה בגלריה
חדר ישיבות דירקטוריון ישיבה
חדר ישיבות דירקטוריון ישיבה
(צילום: שאטרסטוק)
מכאן הסתבכה העלילה והפכה להתגוששות בין שני גופים גדולים השותפים בשליטה. בעל המניות הגדול מעניק גיבוי מלא לבכיר מאוד ומאמין שמדובר בעלילה שנועדה להביא לפיטוריו על רקע מחלוקות קודמות. השותף השני בגודלו דורש מהבכיר מאוד להתפטר על רקע ההאשמות ביחסי מרות, שיש בהן לכאורה גם הפרה של חובת האמונים של הבכיר מאוד. שני בכירים אחרים מאיימים להתפטר על רקע האירועים. כל הצדדים הצטיידו ביועצים משפטיים.
העובדת נוקטת בצעדים כולל הגשת תלונה במשטרה, שהובילה ליציאת הפרשה מחוץ לכותלי החברה, זאת כדי להביא לגניזת הדו"ח. לכן, הדיווח הזה מנסה לשמור על עמימות. ואולם, על רקע ההתנגשות הקשה בין האורגנים בחברה, ייתכן כי הפרשה תתגלגל לערכאות משפטיות.