סגור
לשכת התעסוקה לשכת ה תעסוקה אבטלה
לשכת התעסוקה חולון (צילום: קובי קואנקס)

לראשונה: שיעור התעסוקה גבוה מזה שהיה לפני הקורונה

שיעור התעסוקה טיפס ביוני ל-61%, לעומת 60.9% בפברואר 2020; שיעור האבטלה במחצית השנייה של החודש עלה ל-3.8%, בין השאר עקב הפיטורים העונתיים במערכת החינוך

לראשונה מתחילת משבר הקורונה נתוני התעסוקה של חודש יוני חצו את אלה מלפני המשבר. בפועל הנתונים חיוביים אף יותר משום שיוני הוא חודש של פיטורי קיץ במערכת החינוך, כלומר הוא נחשב לחודש של ירידה בתעסוקה.
שיעור התעסוקה בחישוב החודשי (לא כולל אנשים בחל"ת) עלה מ-60.8% בחודש מאי ל-61% ביוני, בכך עבר לראשונה את השיעור בפברואר 2020- החודש האחרון לפני הקורונה שעמד על 60.9%. שיעור התעסוקה עלה מ-62.1% במחצית הראשונה של יוני ל-62.5% במחצית השנייה, ובכך עבר לראשונה את שיעור התעסוקה במחצית הראשונה של מרץ 2020 לפני הקורונה שעמד על 62.1%. הפער בין הנתונים החודשיים והחצי חודשים נובע משיטות עיבוד שונות של הנתונים.
שיעור התעסוקה הוא אחוז האנשים העובדים מכלל האוכלוסייה הבוגרת. במקרה זה מדובר בבני 15 ומעלה. בניגוד לאבטלה שמלמדת בייחוד על רמת הקושי למצוא עבודה, העלייה בשיעור התעסוקה מלמדת על צמיחת המשק. חזרה למצב שלפני הקורונה ואפילו עלייה קלה הן ללא ספק חיוביות, אבל עדין ישנו נזק משמעותי למשק של אובדן צמיחה שהייתה יכולה להתבטא בעלייה בשיעור התעסוקה.
שיעור האבטלה החודשי ירד קלות מ-3.5% שהם 151 אלף איש במאי ל-3.4% שהם 147 אלף איש ביוני. עם זאת שיעור האבטלה החצי חודשי מבטא היטב את גלי הפיטורין של סוף יוני והוא עלה מ-3% במחצית הראשונה של יוני שהם 129 אלף איש ל-3.8% שהם 164 אלף איש במחצית השנייה.