סגור
בית קפה רחוב אבן גבירול תל אביב
בית קפה רחוב אבן גבירול תל אביב (צילום: אוראל כהן)

(כמעט) כולם עובדים: שיעור האבטלה צנח ל-3%, עלייה בשיעור התעסוקה

שיעור האבטלה הכולל בלתי מועסקים שמחפשים עבודה ירד ל-3%, שהם 129 אלף איש, במחצית הראשונה של יוני. שיעור התעסוקה (שלא כולל אנשים בחל"ת) עלה במחצית הראשונה של יוני ל-62.1% - כמו לפני הקורונה

נתוני התעסוקה שנרשמו במחצית הראשונה של יוני חיוביים במיוחד. שיעור התעסוקה (לא כולל אנשים בחל"ת) עלה מ-61.6% ל-62.1% מבני ה-15 ומעלה, והגיע לראשונה לשיעור התעסוקה החצי חודשי שנרשם לפני הקורונה. שיעור האבטלה ירד מ-3.7% במחצית השנייה של מאי לשיעור נמוך במיוחד של 3% במחצית הראשונה של יוני. השאלה הגדולה היא אם מגמה זו תימשך גם במחצית השנייה של יוני או שתימשך נדנדת נתוני התעסוקה שאפיינה את החודשים האחרונים.
שיעור התעסוקה עלה במחצית הראשונה של יוני ל-62.1%, שהם 4.15 מיליון עובדים, והשתווה לראשונה לשיעור שהיה לפני הקורונה. בחודשים האחרונים שיעור התעסוקה התקרב מספר פעמים לנתון הזה, אבל תמיד ירד לאח מכן. גם הפעם סביר שתהיה ירידה, ולו בגלל הנטייה לפטר אנשי חינוך רבים לקראת החופש הגדול.
שיעור התעסוקה הוא אחוז האנשים העובדים מכלל האוכלוסייה הבוגרת - בני 15 ומעלה. בניגוד לאבטלה שמלמדת בייחוד על רמת הקושי למצוא עבודה, העלייה בשיעור התעסוקה מלמדת על צמיחת המשק. החזרה למצב שלפני הקורונה ללא ספק חיובית, אבל עדיין ישנו נזק משמעותי למשק של אובדן צמיחה שהיתה יכולה להתבטא בעלייה בשיעור התעסוקה.
שיעור האבטלה בחישוב הקלאסי המצומצם, שכולל רק בלתי מועסקים שמחפשים עבודה, ירד מ-3.7%, שהם 159 אלף איש, במחצית השנייה של מאי ל-3%, שהם 129 אלף איש במחצית הראשונה של יוני. שיעור האבטלה בחישוב המורחב, שכולל גם עובדים בחל"ת ואנשים שאיבדו את עבודתם בקורונה ואינם מחפשים עבודה, ירד באותה תקופה מ-5.1% ל-4.3%.