סגור
שי אהרונוביץ' סמנכ"ל רשות המסים
שי אהרונוביץ' ראש רשות המסים החדש (צילום: שלומי יוסף)

הממשלה אישרה את מינוי שי אהרונוביץ' למנהל רשות המסים

המינוי הוא למשך חמש שנים כשלאחריו ניתן להאריכו לתקופות קצרות באישור של הייעוץ המשפטי לממשלה. אהרונוביץ' נבחר לתפקיד מבין שלושה מועמדים שהציעה ועדת האיתור

הממשלה אישרה היום (ד') את מינויו של שי אהרונוביץ' לתפקיד מנהל רשות המסים, המינוי הוא למשך חמש שנים כשלאחריו ניתן להאריכו לתקופות קצרות באישור של הייעוץ המשפטי לממשלה. החלטת הממשלה מגיעה לאחר החלטתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לפני כשלושה שבועות לבחור באהרונוביץ' לתפקיד. אהרונוביץ' נבחר לתפקיד מבין שלושה מועמדים שהציעה ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר.
סמוטריץ' אמר כי בחירתו באהרונוביץ' נובעת מכך שהוא התרשם מאוד מ"משנתו הסדורה, היכרותו העמוקה עם התפקידים והאגפים השונים ברשות, והמטוביציה הגבוהה שלו לתפקיד". אהרונוביץ' שימש כסמנכ"ל בכיר ברשות המסים, והיה אחראי על משרדי מיסוי המקרקעין ברשות. אהרונוביץ' נחשב לדמות עם ידע מקצועי רחב בתחומים אלו, ובמקביל לתפקידו ברשות, הוא פירסם ספר העוסק במיסוי מקרקעין (יחד עם השופט אבי גורמן, ש"ט) ולימד במסגרות אקדמיות ומקצועיות שונות את התחומים הללו. בשנים האחרונות, אהרונוביץ' הוביל תהליכים של דיגיטציה ואוטומציה של חלק רחב מעולמות המיסוי הקשורים לתחום אחריותו.
מלבד אהרונוביץ', ועדת האיתור המליצה גם על רונלד עם-שלם ועל מירי סביון לתפקיד ניהול הרשות. רונלד עם-שלם, שמשמש כסמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים, צפוי לפרוש בקרוב מהרשות. עם-שלם נחשב לאחת מהדמויות שחיזקו את המחלקה המקצועית ברשות ועמדו מאחורי יוזמות חקיקה רבות, ועזיבתו הצפויה – לאחר שלא קיבל את תפקיד מנהל הרשות – אינה הפתעה.