סגור

פרסום ראשון
ארבע קבוצות הגישו הצעת מחיר במכרז הקו הכחול בירושלים

הקו צפוי לכלול מסילות באורך 31 ק"מ, מתוכם 2.2 ק"מ תת-קרקעיים, ו-53 תחנות. הוא יימתח בין שכונות גילה ותלפיות בדרום העיר עד לרמת אשכול ורמות בצפונה. עלות הפרויקט כ־10 מיליארד שקל. מועד ההשקה המשוער הוא סוף 2027 או במהלך 2028. ההכרזה על הזוכה צפויה עד סוף השנה

ארבע קבוצות הגישו הערב הצעת מחיר במכרז הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. קבוצה אחת שהיתה מורכבת מג'נריישן קפיטל והפניקס נסוגה מההגשה מפני שהיא כללה שותפות רוסיות – והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה הפכה את השתתפותן לבעייתית. ההכרזה על הזוכה צפויה להתבצע עד סוף שנת 2022.
הקבוצה הראשונה מורכבת מסקודה, שיכון בינוי ואגד. הקבוצה השנייה מאלסטום, אלקטרה מנרב אלייד. הקבוצה השלישית מכאף ושפיר הנדסה (שכבר מפעילות את קו הרכבת הקלה האדום בירושלים ויפעילו גם את הקו הירוק שנבנה בימים אלו). הקבוצה הרביעית מורכבת מדן, דניה סיבוס ו-COMSA.
מלבד הקו הכחול, המכרז מכיל גם את "הקו התכלת" ו"הקו הסגול", שמהווים חיבורים בין שלושת קווי הרכבת הקלה המרכזיים בירושלים (כחול, ירוק ואדום). כמו כן המכרז מכיל שלוש אופציות למקטעים נוספים: מקטע הקו הזהוב בקריית הממשלה, מקטע רכס לבן ומקטע ארמון הנציב.

1 צפייה בגלריה
מפת 8 קווים תפעוליים
מפת 8 קווים תפעוליים
(צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


כלל מערכי הקו הכחול צפויים לכלול מסילות באורך 31 ק"מ, מתוכם 2.2 ק"מ תת-קרקעיים. הקו אמור להכיל 53 תחנות, מתוכן שלוש תחנות תת-קרקעיות. הקו הכחול נמתח בין שכונות גילה ותלפיות בדרום העיר עד לשכונות הצפוניות רמת אשכול ורמות. עלות הפרויקט היא כ־10 מיליארד שקל. מועד ההשקה המשוער הוא סוף 2027 או במהלך 2028. המכרז לכריית המנהרה התת-קרקעית יצא לאחרונה בנפרד, ומנוהל ומבוצע על ידי חברת מוריה העירונית.
קו נוסף שהעבודה עליו צפויה להאיץ בעקבות התקדמות המכרז על הקו הכחול הוא הקו החום הצפוני, שאמור לשרת את שכונות מזרח העיר הצפוניות.