סגור
סינמה סיטי ראשון לציון עם מספר קטן של מבלים בעקבות ה קורונה
סינמה סיטי ראשון לציון (צילום: אבי מועלם)

ביהמ"ש אישר את פשרת הפופקורן: סינמה סיטי תמכור גביע קטן ב-10 שקלים

המחיר החדש ייכנס לתוקף ב-15 באוגוסט, למשך 4 שנים. עוד נקבע כי הרשת לא תוכל להתקשר בהסכמים במסגרתם תיאסר על בתי עסק אחרים במתחמים שלה למכור פופקורן, וכי אחת לשבוע היא תספק ללקוחותיה הנחה של 35% ברכישת פופקורן למשך שנה וחצי לפחות

רשת בתי הקולנוע "סינמה סיטי" תמכור גביע פופקורן קטן ב-10 שקלים בלבד החל מ-15 באוגוסט ולמשך ארבע השנים הקרובות - כך נקבע במסגרת הסדר הפשרה שאושר בבית המשפט המחוזי בירושלים היום (ב'). עוד נקבע כי הרשת לא תוכל להתקשר בהסכמים במסגרתם תיאסר על בתי עסק אחרים במתחמים שלה למכור פופקורן, וכי אחת לשבוע היא תספק ללקוחותיה הנחה של 35% ברכישת פופקורן למשך שנה וחצי לפחות.
1 צפייה בגלריה
עורך הדין שמוליק קסוטו
עורך הדין שמוליק קסוטו
עו"ד שמוליק קסוטו
(צילום: אוראל כהן)
הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגישה מלי פרידמן באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו וניר פרידמן בשנת 2018 כנגד רשת סינמה סיטי ורשתות קולנוע נוספות (הסדר הפשרה הושג רק מול סינמה סיטי ולא מול רשתות בתי הקולנוע האחרות).
במסגרת הבקשה טענה המבקשת כי הרשתות הנתבעות דורשות מקניונים בהם הן מפעילות בתי קולנוע לאסור על בתי העסק האחרים הפועלים בתחומם מכירת פופקורן טרי. עוד נטען כי ההסדר האמור ביסס את מעמדן של רשתות בתי הקולנוע כמונופול במכירת פופקורן לצרכנים, אותו ניצלו לרעה כשגבו מחיר מופרז בעבור מוצר זה.
מנגד, סינמה סיטי דחתה את הטענות. הרשת טענה כי יש לבחון את המחיר עבור חווית הצפייה הכוללת ולא רק עבור הפופקורן בנפרד, ובשוק זה לא קיים מונופול שכן ישנה תחרות בין רשתות הקולנוע. עוד טענה כי המחירים שגבתה בעד פופקורן הם סבירים.
בסופו של יום המבקשת והרשתות הנתבעות פנו להליך גישור אשר צלח רק ביחס למבקשת ולסינמה סיטי שגיבשו הסדר פשרה. הסדר הפשרה אושר כאמור היום על ידי השופטת תמר בזק רפפורט, שקבעה כי "ההסדר הוגן וראוי".
עורכי הדין שמוליק קסוטו וניר פרידמן, באי כוח המבקשת, מסרו בתגובה כי "בהתאם לפשרה, סינמה סיטי מוותרת על על תניות הבלעדיות בכל המתחמים בהם היא פועלת, כך שכל חנות או דוכן שקיים בקניונים האלה יוכל למכור פופקורן - עובדה שתיצור תחרות שתוריד את המחיר. כמו כן, סינמה סיטי התחייבה להוסיף גביע נוסף שהוא מעט יותר גדול ממחצית הגביע הקטן הנוכחי ולמכור אותו ב-10 שקלים, כלומר בחצי מהמחיר של הגביע הכי קטן היום, מה שיאפשר לילדים ליהנות מפופקורן בסרט במחיר נוח. יודגש כי הפשרה רלוונטית לסינמה סיטי ולא חלה על יס פלאנט, רב חן והוט סינמה שסירבו להתפשר".
מרשת סינמה סיטי נמסר כי "ההסדר ייטיב עם לקוחותינו ויאפשר חוויית צפייה בסרט מלווה באכילת פופקורן חם וטרי במחיר אטרקטיבי. הסדר הפשרה שאושר הינו מטעמה של סינמה סיטי בלבד, בעוד התביעה ממשיכה להתנהל מול המשיבות האחרות, מבלי כל קשר להסדר שאושר. יש להדגיש כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה זה מבלי שהודו האחד בטענות משנהו".