סגור
תל אביב קפלן הפגנה הפגנת מחאה מחאת מפגינים מפגינות מוחים מוחות מהפכה משפטית דגלים דגלי ישראל

גם S&P מזהירה: חילוקי הדעות בנושא החקיקה יפגעו בצמיחה

יומיים לאחר הדו"ח החריף של מודי'ס בעניין השפעת ההפיכה המשטרית על הכלכלה, טוענת סוכנות הדירוג S&P כי "אם הממשלה והאופוזיציה לא ישיגו הסכמה בנושא, הדבר עלול להחריף עוד יותר את העימות הפוליטי הפנימי ולהכביד על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני". הסוכנות הותירה את תחזית הצמיחה של ישראל כפי שהייתה - 1.5% ל-2023 - המשקפת צמיחה שלילית לנפש

יומיים לאחר הדו"ח החריף של מודי'ס בעניין השפעת ההפיכה המשטרית על הכלכלה - גם S&P מפרסמת דו"ח משלה. לפי כלכלני חברת דירוג האשראי, "אם הממשלה והאופוזיציה לא ישיגו הסכמה בנושא, הדבר עלול להחריף עוד יותר את העימות הפוליטי הפנימי ולהכביד על הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני".
כלכלני הסוכנות צופים כי "הקיטוב הפוליטי הפנימי יישאר גבוה בישראל לאחר שהפרלמנט אישר את החלק הראשון של הרפורמה המשפטית שהוכרזה בעבר. לעת עתה, לא ברור מה הסיכוי שיאומצו חלקים נוספים של הרפורמה המשפטית".
בסוף הדוח הקצר התייחסה הסוכנות לתחזית הצמיחה של ישראל, והותירה אותה נמוכה כפי שהייתה בתחזית הקודמת: "בטווח הקצר, אנו צופים שאי-ודאות פוליטית מתמשכת תשתלב עם ביצועים כלכליים חלשים יותר בשותפות הסחר המרכזיות של ישראל באירופה ובארה"ב וכן מדיניות מוניטרית הדוקה יותר, מה שיגרום להאטה של הצמיחה הכלכלית הישראלית ל-1.5% ב-2023". יצויין כי תחזית זו משקפת צמיחה שלילית לנפש וכי התחזית של מוד'יס ובנק ישראל עומדת על 3%.
כאמור, שלשום (ג') פרסמה גם סוכנות הדירוג מודי'ס דו"ח חריג על ישראל בעקבות החקיקה לביטול עילת הסבירות בו ציינה כי "קיים סיכון משמעותי שמתחים פוליטיים וחברתיים סביב הסוגיה יימשכו, ולדבר יהיו השלכות שליליות על כלכלת המדינה וביטחונה".