סגור
משה כחלון  20.5.21
משה כחלון (צילום: אבי מועלם)

בלעדי
חקירת כחלון ברשות ני"ע: שוחרר בתנאים מגבילים ונאסר עליו לצאת מהארץ

שחרורו של שר האוצר לשעבר ויו"ר יונט קרדיט בתנאים מגבילים, נובע מהעובדה שכחלון נחקר כחשוד בפרשה ולא כעד בלבד. כחלון חשוד כי ידע על המעשים בהם חשודים חלק מבעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי, וכי לא דיווח עליהם בזמן אמת

שר האוצר לשעבר משה כחלון, שנחקר שלשום ברשות ני"ע בפרשת יונט קרדיט, שוחרר אחרי החקירה בתנאים מגבילים ונאלץ להפקיד את דרכונו במשרדי הרשות בתום החקירה, כך שהוא לא יוכל לצאת מהארץ בשלב זה. כך נודע ל"כלכליסט". שחרורו בתנאים מגבילים נובע מהעובדה שכחלון נחקר כחשוד בפרשה ולא כעד בלבד.
חקירתו של כחלון במשרדי הרשות נמשכה יותר מעשר שעות, משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות. כחלון חשוד כי ידע על המעשים בהם חשודים חלק מבעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאי, וכי לא דיווח עליהם בזמן אמת.
שר האוצר לשעבר שימש כיו"ר יונט קרדיט במשך קרוב לשנה ובמסגרת תפקידו היה זה שחתום על דוחותיה הכספיים. בשבועות האחרונים התעוררו חשדות למעילה בכספי החברה אחרי שנעלמו כספים מקופתה.
כחלון לא הובא לבית המשפט והשחרור בתנאים מגבילים נעשה במשרדי הרשות עצמה. זאת, בניגוד להתנהלות מול יתר הנחקרים בפרשה, בעלי השליטה בחברה, שלמה אייזיק ושי פנסו, והמנכ"ל לשעבר צחי אזר.
ככל הנראה, הסיבה להתנהלות השונה היא שהחשודים המרכזיים בפרשה חשודים כ"מחוללי עבירה" ואילו כחלון עצמו מוגדר כחשוד ברמה של ידיעה ואי דיווח, עבירה שגם היא עשויה להיחשב לפלילית. לא מן הנמנע שכחלון יזומן לחקירה נוספת בהמשך.
מבחינת כחלון קיימות שתי אפשרויות לעבירות שניתן לייחס לו: חשד לאי דיווח מרשלנות או חשד לאי דיווח בזדון. החשד הראשון מסתיים לרוב באכיפה מינהלית, ובמידה יתברר שהדבר נעשה בזדון, ההליך נגדו יעבור למישור הפלילי. כחלון מיוצג על ידי עו"ד נתי שמחוני.