סגור
  מאות אלפים בהפגנה בירושלים השבוע
מאות אלפים בהפגנה בירושלים השבוע (צילום: AP)

דעה
ביבי, שחרר את ישראל, העם היהודי לא יבוא להידברות עם דיקטטורים

בהפגנה הגדולה ביום שני נולד עם יהודי חדש, המבוסס על ערכים שאין לנתניהו בקואליציה. ביבי מסמל את השחיתות, את היהירות, את הגידופים ואת הכוח להרוס. העם היהודי החדש בונה את הארץ, ויש לו דרך ארץ

יום שני השבוע היה יום גדול למדינת ישראל. 300 אלף איש קפצו מהסיר של המים הרותחים. ביבי, הם נשבעו דבר אחד - הם לא נכנסים בחזרה לסיר. הם לא נכנעים.
התחזיות שלך היו שהאזרחים בתל-אביב החיים בשפע לא ישימו לב למה שקורה בירושלים, למהפכה המשפטית. הם ימשיכו לעבוד, לשלם מיסים, לנסוע, להצליח. אולי יפגינו יום אחד ותו לא. כך, השיירה שלך תמשיך לדהור על מנת להציל אותך מהמשפט, על מנת לאפשר למושחתים שבקואליציה להמשיך לחלוב את הפראיירים שבמדינה.
טעית. הישראלים שהולכים להפגנות כבר לא יאפשרו לך ושותפיך החרדים, נערי הגבעות, ועוצמה יהודית להנהיג אותם כעבדים. העם היהודי והדמוקרטי הגאה הראה לך בהפגנות, שבסיס היהדות היא "דרך ארץ קדמה לתורה".
בהפגנה הגדולה ביום שני נולד עם יהודי חדש, המבוסס על ערכים שאין לך בקואליציה. אתה מסמל את השחיתות, את היהירות, את הגידופים, ואת הכוח להרוס. העם היהודי החדש בונה את הארץ, ויש לו דרך ארץ. בהפגנה, כולם חיכו בסבלנות לרכבות (על אף ששרת התחבורה נתנה הוראה לא להוסיף רכבות!) ובזמן שחיכו ללא דחיפות, כולם כעם אחד שרו את התקווה. בזכותך, עם יהודי חדש נולד. העם הזה מבוסס על ערכי היהדות של "ואהבת לרעך כמוך". העם היהודי החדש לא יבוא להדברות עם דיקטטורים. הוא לא יחזור לסיר הרותח.
ביבי, טעית בתחזיותיך, והמהלכים שלך כבר פוגעים בכלכלת ישראל. חברות הייטק לא יירשמו כחברות ישראליות. חברות הון סיכון ישאירו את כספיהם בחו"ל. מאות צעירים מוכשרים כבר מחפשים הזדמנויות לעבור למדינות אחרות. זה כבר קורה.
אבל יכול להיות הרבה יותר גרוע. אם תמשיך להתקדם עם המהפכה המשפטית, תהיה בריחה של כספים. תהיה נקודה בזמן בה סמוטריץ' יאסור העברות כספים או, בשל היותו "ליברל", הוא יאפשר זאת אך עם מיסוי גבוה על העברת הון. באותו הרגע תהיה בריחה המונית. בנק ישראל יתערב. אך 200 מיליארד הדולר שבבנק ישראל לא יספיקו לעצור את הדהירה החוצה. מספר חודשים לאחר מכן, כנראה שברחוב לילינבלום, ייפתח מחדש שוק שחור לדולרים. כמה פאתטי שאתה ביבי הוא שהורס את כל הבנייה המפוארת של בגין והימין. אתה הורס את תוצאות מהפכת 1977. אז תיווצר אבטלה, ומצביעי ליכוד יאשימו אותך במצב העגום במדינה. ברומניה, זה נגמר רע.
אדוני ראש הממשלה, עצור הכל! המשך ההפיכה תהרוס את מדינת ישראל כך שהיא תחזור לרמתה בשנות ה-1980. עוצרים ומחפשים מתווה כך שהכוח יהיה בידיים של העם היהודי החדש, בלי השחיתות, בלי הסחטנות של החרדים, ובלי ההתנהגות הכוחנית של היהדות המשיחית שבממשלתך.
ללא ספק, הבעיה הגדולה ביותר של מדינת היהודים היא הסחיטה של החרדים. הם רוצים את המהפכה המשפטית רק כדי להמשיך לסחוט כספים ולא להתגייס. לכן יש צורך בממשלה רחבה חזקה שתהיה חייבת לחזור לסטטוס-קו עם החרדים אשר שרר בהסכמים של 1949. מדינת ישראל תחזור להיות מדינה עם ערכים של צדק, ושיוון בנטל. הוצאות ציבוריות יתמקדו בהשקעות לטובת הכלל ולא בתקציבים לשודדי הקופה הציבורית.
הרי אתה יודע את האמת. החרדים אינם מייצגים את היהדות. הם כתות עם ערכים אשר רחוקים מאוד מהיהדות. מה שמעניין אותם זה כוח וכסף. החינוך שלהם מעוות את כל ערכי היהדות. הרי כתוב "צדק, צדק תרדוף!", אז איך זה מסתדר עם סירובם להתגייס לצבא?
היהדות ידועה בערכים של לימוד וידע. והנה, החרדים מציגים את הציונים הנמוכים ביותר בכל הבחינות הבינלאומיות על רמת כישורים וידע. הכוח הפוליטי הרס את נאמנותם ליהדות. אסור לאכול חזיר, אבל התנהגותם כאזרחים חזירית וסחטנית. הממשלה החדשה תחזיר את הכבוד למדינה. עצור את הליך החקיקה. עצור את הכאוס הכלכלי. מר נתניהו שחרר את מדינת ישראל.
פרופ' אליס ברזיס היא פרופסור לכלכלה וראשת מרכז עזריאלי למדיניות כלכלית, אוניברסיטת בר-אילן