סגור
אבטחה שמירה מאבטח שומר

פרסום ראשון
בית המשפט הוציא צו הקפאת הליכים לחברת שחף אבטחה ומינה לה שני נאמנים

שחף אבטחה, שמעסיקה 1,100 עובדים ועם לקוחותיה נמנות אגד והרכבת, ביקשה צו פתיחת הליכים בשל חובות של 60 מיליון שקל. לטענתה: "הירידה בהכנסות נעוצה במגפת הקורונה"; עקב התגייסות הבנקים הנושים עובדי החברה יקבלו מחר את משכורתם

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא היום צו הקפאת הליכים לחברת האבטחה הוותיקה שחף אבטחה 1989, שמעסיקה כ-1,100 עובדים. צו הקפאת ההליכים הוצא גם לטובת הבעלים סמי חיו.
זאת לאחר שהחברה הגישה אתמול צו פתיחת הליכים לבית המשפט לאחר שצברה חוב של כ־60 מיליון שקל. החברה ביקשה, באמצעות עו"ד חובב ביטון, לפעול לשיקומה. הבקשה הוגשה גם על ידי חברת שחף אבטחה־אחזקות. חובות החברה הם למערכת הבנקאית, לרשויות ולספקים שונים.
השופטת בטינה טאובר מינתה לתפקיד הנאמנים את עוה"ד אמיר פלמר ואלונה בומגרטן. המטרה היא לאפשר שיקום של החברה ולהבטיח את מקומות העבודה לעובדים. השופטת קבעה כי הנאמנים ימשיכו ויפעילו את החברות. השופטת אף נתנה אישור להסכמות אליהן הגיעו הצדדים, לאחר שהבנקים התגייסו למהלך, לתשלום משכורות העובדים כבר מחר. לחברה יש מספר נושים מהמערכת הבנקאית, ובהם בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק המזרחי טפחות והבנק הבינלאומי, המיוצג על ידי עוה"ד אריה ואסף שמרת.
שחף אבטחה היא חברה ותיקה ומוכרת בתחום ומספקת שירותי אבטחה לגופים מוסדיים וגדולים במשק. החברה מציינת בבקשה שהגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כי היא מספקת שירותי אבטחה בין היתר לדואר ישראל, חברת החשמל, רכבת ישראל, אגד, קניונים ורשתות שיווק. כאמור, החברה מעסיקה כ־1,100 עובדים, המיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש, רובם מאבטחים בעלי הכשרה ורישיון מתאים להחזקת כלי נשק. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים בחיפה, ולקבוצת החברות עוד חמישה סניפים: בעפולה, רמת גן, נתניה, ירושלים ובאר שבע.
החברה ציינה בפני בית המשפט כי "מטרתו של ההליך הוא שיקום הפעילות העסקית, שייסלל עם אישור תוכנית שיקום מתאימה, ויאפשר שימור מקומות הפרנסה של העובדים".
1 צפייה בגלריה
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
עו"ד חובב ביטון
(צילום: אופיר אייב)
החברה טוענת כי מתן צו פתיחת הליכים מידי במסלול הפעלה ושיקום, לרבות מינוי נאמן זמני־מפעיל, יבטיח המשך מתן שירותי אבטחה חיוניים וקריטיים ללקוחות החברה. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשת החברה והוציאה אתמול צו ארעי לפיו יעוכבו הליכים משפטיים נגד החברה. כמו כן הוציאה השופטת צו האוסר על ביצוע פעולות בנכסי החברות. דיון נקבע כבר להיום.
מהבקשה עולה כי היקלעותה של הפעילות העסקית למצוקה הכלכלית החריפה "נעוצה בירידה חדה בפעילותה העסקית בשל פרוץ מגפת הקורונה במרץ 2020, שלוותה בסגרים רבים במשק, סגירת קניונים, תמחור מכרזים של גופים מוסדיים תחת הנחות עבודה שהתבררו כשגויות נוכח עלייה משמעותית בהוצאות, לרבות התייקרויות בשכר עבודה ועלייה משמעותית בהוצאות תקורה ושוטפות שלמעשה שחקו עד דק את רווחיות החברה, לרבות עלייה משמעותית בהוצאות ריבית. אלה למעשה שחקו את יכולת החברה לייצר תזרים פנוי לכיסוי התחייבויותיה של החברה", נטען.
בין השאר טענה החברה כי הסגרים שהוטלו בשנים 2020–2021 פגעו קשות בהכנסותיה: "די להיווכח בצניחה במחזור הפעילות העסקית, אשר בשנת 2019 עמד על 204 מיליון שקל, ואשר צנח ל־168 מיליון שקל בשנת 2020".
מהבקשה עולה כי החברה נוסדה בשנת 1989 ויש במסגרתה יחידת סיור עילית באמצעות אופנועים הנותנת מענה ותגובה מהירים לאירועי ביטחון. לחברה אלפי לקוחות, ועמם נמנים מוסדות ממשלתיים, עיריות, מוסדות ציבוריים, מפעלים, בתי עסק ובתים פרטיים. המוקד של שחף אבטחה פעיל 24 שעות ביממה. כמו כן לחברה צוות סיירים שתומך בקריאות המתקבלות מהמוקד.