סגור

בגלל העומס: לשכת המסחר ת"א תובעת כ-2 מיליון שקל מנמל אשדוד

טוענת כי הנמל צריך "לקחת אחריות על הנזקים שנגרמו ליבואנים במהלך 2021 עקב העיכובים הבלתי סבירים שחווה המגזר העסקי בנמל"

לשכת המסחר תל אביב והמרכז ותשעה יבואנים הגישו אתמול (ג') לבית משפט השלום באשדוד תביעה בסכום של כ-2.3 מיליון שקל נמל אשדוד בשל נזק שנגרם לטענתה עקב העומס החריג בנמל.
לטענת התובעים הנמל צריך "לקחת אחריות על הנזקים שנגרמו ליבואנים במהלך כל שנת 2021 עקב העיכובים הבלתי סבירים שחווה המגזר העסקי בנמל".
2 צפייה בגלריה
ספינות אוניות ב נמל אשדוד
ספינות אוניות ב נמל אשדוד
נמל אשדוד
(צילום: אבי רוקח)
התביעה הוגשה לאחר שלשכת המסחר פנתה לנמל אשדוד בדרישה לפיצויים וסורבה. בכתב התביעה מצוין כי "מאז סוף שנת 2020 חווים התובעים כבעלי מטענים עומס חריג בנמל אשדוד, כאשר מטעניהם לא מועמסים או לא נפרקים מאוניות בפרקי זמן סבירים".
לפי לשון התביעה, הדבר מביא לשורה ארוכה של נזקים ישירים ועקיפים והוצאות נוספות לתובעים המשתמשים בשירותי הנמל, וכי ישנן הפרות חוזים בין היבואנים לספקים כתוצאה מאי עמידה בלוחות הזמנים של יעדי האספקה. בכתב התביעה מצוין כי הסיבה המרכזית לעיכובים היא מחסור בכוח אדם. מחוץ לנמל אשדוד ממתינות כעת 9 אוניות.
בוועדת הכלכלה של הכנסת התקיים היום דיון בנושא "ההשלכות הכלכליות של העומסים בנמלי ישראל", ובמהלכו עלו טענות של יבואנים שונים נגד התנהלות נמל אשדוד.
2 צפייה בגלריה
אוריאל לין נשיא אגוד לשכות המסחר כנס קמעונאות
אוריאל לין נשיא אגוד לשכות המסחר כנס קמעונאות
אוריאל לין
(צילום: עינת לברון )
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין: "נמל אשדוד הוא מונופול. ככזה הוא מחויב ברמת שירות סבירה ללקוחותיו. אי מתן שירות ברמה סבירה, שמוביל לעיכובים, תוך העמסת הוצאות נוספות על משתמשי הנמל, דוגמת דמי אחסנה, הם משום ניצול לרעה של בעל מונופולין. בסיטואציה כזו על רשות התחרות הייתה חובה להתערב על פי הסמכויות הנתונות לה בחוק התחרות הכלכלית ולתת הוראות לנמל לשפר את רמת השירות, אבל היא התעלמה מחובתה זו".
תגובת נמל אשדוד: "חברת נמל אשדוד הצליחה בשבועות האחרונים לצמצם את התור התפעולי לכדי מספר חד-ספרתי של אניות ממתינות. ההישג הינו תודות למאמצים משותפים של משרד התחבורה והנהלת נמל אשדוד אשר הובילה מהלך לגיוס כוח אדם בשיתוף ההסתדרות. נמל אשדוד גייס 90 עובדים זמניים שיועדו להתמודדות עם העומסים יוצאי הדופן שהלכו וגדלו עקב מגפת הקורונה וההשלכות הרוחביות שהיכו בכל נמלי העולם המרכזיים".