סגור

נת"ע: 12 חברות הגישו מועמדות למכרז לניהול ותכנון שלושת קווי המטרו

בנת"ע אומרים כי היקף המכרז עומד על "מיליארדי שקלים". בהמשך תחליט ועדת המכרזים של נת"ע על הקבוצות שעברו את הסף הראשוני, והן יתמודדו במכרז המלא הצפוי להתפרסם במהלך השנה. בנובמבר האחרון הודיעה נת"ע כי חברת EGIS הצרפתית וחברת גדיש הישראלית זכו במכרז לניהול כל פרויקט רשת המטרו בגוש דן

חברת נת"ע פרסמה היום (ב') את רשימת החברות שמתמודדות בשלב הראשון במכרז לניהול ותכנון שלושת קווי המטרו בגוש דן. 12 מתמודדות ניגשו לשלב המיון המוקדם (PQ), ובנת"ע אומרים כי היקף המכרז עומד על "מיליארדי שקלים". בהמשך תחליט ועדת המכרזים של נת"ע על הקבוצות שעברו את הסף הראשוני, והן יתמודדו במכרז המלא הצפוי להתפרסם במהלך השנה.


החברות שיזכו במכרז יידרשו לנהל ולקדם את התכנון המפורט של שלושת קווי המטרו, לתכנן ולנהל עבודות מקדימות, ללוות הליכי מכרזים למינוי קבלנים שונים ובהמשך לנהל את עבודתם של קבלני הביצוע השונים עד להפעלתה המסחרית של רשת המטרו. יש להדגיש כי לא מדובר על החברות שיבצעו את מרבית העבודות ויתפעלו את הקווים בהמשך. בנובמבר האחרון הודיעה נת"ע כי חברת EGIS הצרפתית וחברת גדיש הישראלית זכו במכרז לניהול כל פרויקט רשת המטרו בגוש דן.
2 צפייה בגלריה
מפת המטרו
מפת המטרו
מפת המטרו
הקבוצות המתמודדות הן:
1. פורן שרים, ש. קרני מהנדסים בע"מ, חסון-ירושלמי מהנדסים יועצים בע"מ בשיתוף החברות ההודיות Delhi Metro Rail Corporation LTD, RITES.
2. איתם הנדסה ניהול פרויקטים בע"מ, אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ בשיתוף החברה הספרדית TYPSA.
3. מסד עוז ניהול ופיקוח בע"מ, iSTERN ניהול פרויקטים הנדסיים בשיתוף החברה הספרדית SENER.
4. CPM בע"מ, ספדיה אדריכלים בשיתוף החברה הבלגית TPF.
5. ספיבק חברה להנדסה בע"מ, ינון תכנון ייעוץ ומחקר בע"מ בשיתוף החברה הבריטית ATKINS.
6. גרויסמן הנדסה בע"מ, קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים בע"מ בשיתוף חברה הספרדית Setec.
7. א. אפשטיין ובניו, תדם הנדסה אזרחית בע"מ בשיתוף החברה הספרדית IDOM.
8. דוד אקרשטיין בע"מ, דקר בנין והנדסה בע"מ, בשיתוף החברה הבריטית WSP.
9. דנה הנדסה בע"מ, לוי שטרק זילברשטיין יועצים ומהנדסים בע"מ בשיתוף החברה האיטלקית Metropolitana Milanese SPA.
10. וקסמן גוברין גבע חברה להנדסה בע"מ, ד.א.ל הנדסה בע"מ בשיתוף החברה הצרפתית Systra.
11. ברן ישראל בע"מ, גרונר ד.א.ל מהנדסים בע"מ בשיתוף החברה הגרמנית Deutsche Bahn ובשיתוף החברה הספרדית Ineco.
12. INPROJECT דבלמן פרצלינה, מהוד הנדסה בע"מ בשיתוף החברה הצרפתית ARTELIA.
אורך רשת קווי המטרו צפוי להיות 150 ק"מ, ולכלול 109 תחנות ב-24 רשויות. המטרו צפוי לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום. רשת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל מלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח. עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת בלמעלה מ-150 מיליארד שקל. נכון לעכשיו, הוועדה הארצית לתכנון אישרה את קווי המטרו M3 ו-M1 דרום. קווי המטרו M2 ו-M1 צפון עדיין לא אושרו סופית, וכעת הם בשלב שלאחר שימוע של חוקרת חיצונית.
קו המטרו M1 צפוי לכלול 31 תחנות, ואורכו יהיה 45 ק"מ. חלקו הדרומי של הקו יתחיל בצומת חולון, ומשם ימשיך דרומה ויתפצל לשלוחה מערבית שתגיע לראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ושלוחה מזרחית שתעבור דרך ראשון לציון לבאר יעקב, רמלה ולוד.
קו המטרו M2 יעבור בציר מזרח-מערב, ויחבר את ערי הטבעת התיכונה והפנימית לגלעין המטרופולין. אורכו של הקו יהיה כ-26 ק"מ, והוא צפוי לשרת תשע רשויות מקומיות ולכלול כ-22 תחנות לאורכו. הקו צפוי לשרת את תושבי חולון, בת ים, תל אביב יפו, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל, פתח תקווה והמועצה האזורית דרום השרון.
קו המטרו M3 יהיה באורך 40 ק"מ והוא יכלול 25 תחנות. הקו יתחיל בהרצליה ויסתיים בבת ים, ויכלול שלוחה לכיוון נמל התעופה בן-גוריון. הקו יעבור דרך בתי החולים אסותא, שיבא ובילינסון, ויעבור דרך אזורי התעסוקה של הרצליה פיתוח, רמת החייל, קריית אריה, חולון מזרח וניסנבוים בת ים.
2 צפייה בגלריה
מטרו
מטרו
(צילום: נת"ע)
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, אמר: "אין ספק כי המטרו הינו הפרויקט הגדול שנבנה אי פעם בישראל, והוא אחד מפרוייקטי התשתית המעניינים כיום בעולם. כמות הקבוצות המתמודדות מכובדת ומרשימה. המכרז שפרסמה נת"ע הוא נדבך נוסף ומשמעותי בקידום רשת המטרו, שלצד הרכבת הקלה יביאו את המהפכה התחבורתית לגוש דן, לרווחת כלל ציבור הנוסעים".
מאיר שמרה, מנהל מינהלת המטרו בנת"ע, מסר כי "מדובר באבן דרך משמעותית, המסמנת את המעבר משלבי התכנון המוקדם לשלבי התכנון המפורט והביצוע של רשת המטרו. מספר המגישים הגבוה הוא הבעת אמון נרחבת ביכולת המדינה ונת"ע להפוך חזון למציאות".