המקטע המרכזי של הרכבת הקלה בירושלים יושבת ל-14 שבועות - החלופות לא צפויות לתת מענה
ב-21 במאי תושבת הרכבת הקלה במקטע שבין התחנה המרכזית לגבעת המבתר, לצורך עבודות לחיבור הקו האדום לקו הירוק, ובמקטע נוסף היא תפעל במתכונת מצומצמת עם קרון אחד בלבד. במהלך חודשי החסימה יפעלו 4 שאטלים ללא תשלום. בעירייה ובתוכנית אב לתחבורה טוענים כי המהלך הכרחי
המקטע המרכזי של הרכבת הקלה בירושלים, בין התחנה המרכזית לגבעת המבתר, יושבת ב-21 במאי למשך 14 שבועות. זאת, בשל עבודות לחיבור הקו האדום שפועל כיום לקו הירוק החדש, שצפוי להיפתח עוד כשנה ויחבר בין גילה בדרום עד הגבעה הצרפתית בצפון. כמו כן, בתקופה זו תעבוד הרכבת במתכונת מצומצמת, באמצעות קרון אחד, במקטע שמהדסה עין כרם עד לתחנה המרכזית. כתוצאה מכך ייוותרו כ-170 אלף נוסעים שמשתמשים ברכבת על בסיס יומי עם חלופות חלקיות בלבד.
מוקדי העבודות יהיו בצומת נורדאו שליד התחנה המרכזית ובצומת שרגאי שליד המטה הארצי של המשטרה, ולצורך כך ייסגרו 9 תחנות. ההחלטה התקבלה לאחר מספר דיונים סוערים בהם משרד התחבורה התנגד למהלך והביע חשש מכאוס תחבורתי, והמשטרה התריעה כי מדובר בציר מרכזי וסגירתו עלולה לשבש פעילות של כוחות חירום והצלה. עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה ירושלים הסבירו כי המהלך הכרחי והתחייבו לשמור על מעבר רציף לרכבי חירום ולמצוא פתרונות להקלה על העומסים.
לשם כך, במהלך חודשי החסימה יפעלו 4 שאטלים ללא תשלום: קו 500 מגבעת המבתר למרכז העיר, קו 501 מגבעת התחמושת לתחנה המרכזית, קו 502 מהתחנה המרכזית לבניין העירייה וקו 503 מתחנת גבעת המבתר לבניין העירייה. קווי האוטובוס 20, 21, 24, 27 ו-29 יאריכו את מסלולם לתחנה המרכזית והשוק, וקווי האוטובוס 22, 25, 49, 65, 66, 274, 540 ו-541 יתוגברו אך מסלולם יישאר קבוע.
השאטלים יפעלו בין גבעת המבתר לתחנה המרכזית בחלק הלא פעיל של הרכבת הקלה. בשוק מחנה יהודה, מרכז העיר והתחנה המרכזית הם יגיעו כל 4-5 דקות ויפעלו בשעות פעילות התחבורה הציבורית. למרות זאת, השאטלים לא צפויים לענות על הביקושים, שכן גם בימים כתיקונם כשמופעלים שני קרונות של הרכבת הקלה שמגיעים בתדירות גבוהה הם עמוסים למדי.
גם חברת השכרת האופניים ירופאן הודיעה על תגבור בשטח עם שלוש עמדות חדשות שיפוזרו לאורך המסילה של הקו האדום. עם זאת, לא תתאפשר רכיבה על המסילה עצמה אלא רק לצידה.
אורן כהן, מנכ"ל כפיר, מסר: "אנחנו עומדים בפני אחד המבצעים ההנדסיים המשמעותיים והמאתגרים ביותר בפרויקט, חיבור מסילות הקו האדום והקו הירוק, וזאת על מנת ליצור את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל. אנו ערוכים למבצע בכל ההיבטים התפעוליים וההנדסיים ונעשה מאמץ לקצר את תקופת השירות המקוצר ככל הניתן. חברת כפיר משקיעה רבות בשירות לנוסעים, ותעשה הכל בשיתוף הגורמים הרלוונטיים על מנת לפעול באחריות ובשקיפות ולהקל על ציבור הנוסעים בתקופה זו".
תמיר כהן, מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, מסר: "מדובר בצעד חשוב לקראת פתיחתו של הקו הירוק ואיתו רשת קווי הרק"ל הראשונה בישראל, אשר תביא ערך אדיר לציבור ותוביל לצמיחה ושיפור איכות החיים בעיר ובמטרופולין כולו. אנו משקיעים את כלל המאמצים והמשאבים בכדי להעמיד מערך תחבורה ציבורית מיטבי לתושבי ירושלים ומבקריה בזמן העבודות".
הקו האדום נפתח באוגוסט 2011, אורכו היה 13.8 ק"מ והוא כלל 23 תחנות. לפני מספר חודשים נוספה לו הארכה, בצפון משדרות משה דיין ועד שכונת נווה יעקב ובדרום מהר הרצל להדסה עין כרם, שהוסיפה לקו 12 תחנות וכ-8 ק"מ. גם לצורך פתיחת ההארכה הושבתה הרכבת למשך שבוע.