150 דולר ליום: המדינה שוקלת לפצות נוסעים שנתקעו במבצע עם כלביא - במקום חברות התעופה
משרדי האוצר והתחבורה בוחנים מתווה חדש לפיצוי 150 אלף הישראלים שנתקעו בחו"ל במהלך המבצע מול איראן. רשות שדות התעופה עשויה לממן זמנית את הפיצויים, אך ועד העובדים מתנגד בתוקף. שרת התחבורה רגב טרם הפעילה סמכותה להגביל את היקף הפיצוי בהמתנה להחלטה סופית
בהמשך לדיונים סביב פיצוי לנוסעים שנתקעו בחו"ל במהלך סגירת המרחב האווירי בישראל במבצע "עם כלביא", נבחנת האפשרות כי המדינה תשלם את הפיצוי, ולא חברות התעופה, כפי שקורה בימי שגרה. במשרד התחבורה דורשים מהאוצר למצוא מימון למהלך ואף בוחנים אפשרות כי הכסף יועבר ישירות מרשות שדות התעופה, כמימון זמני שיושב לה, אך ועד עובדי הרשות מתנגד למהלך.
במשרדי האוצר והתחבורה בוחנים מתווה שמטרתו להקצות מימון לפיצוי לנוסעים, ההערכה היא כי כל נוסע יפוצה ב-150 דולר ליום, כאשר עדיין מתנהלים דיונים בנוגע למספר המקסימלי של ימים שיקבל כל נוסע. במקביל עלתה האפשרות כי רשות שדות התעופה תידרש לתרום את חלקה לפיצוי, במסגרת תקציב שתקצה ולאחר מכן יוחזר לקופתה באופן הדרגתי. ועד רשות שדות התעופה מתנגד למהלך לפיו תשלם רשות שדות התעופה את הפיצויים לנוסעים, לטענתו הרשות אינה יכולה להרשות לעצמה להקצות תקציבים בימים בהם היא צריכה להשקיע בפיתוחה : "שקל לא יצא מהרשות. גם כך רשות שדות התעופה בהפסדים בעקבות המלחמה והקורונה. לא יתכן להפיל עוד נטל כלכלי על הרשות בזמן שאנו צריכים לפתח אותה. אם האוצר יסכים לשלם אנחנו נברך".
כ150 אלף ישראלים נתקעו בחו"ל במהלך מבצע "עם כלביא", ימים ספורים לאחר תחילת המבצע יצאו טיסות חילוץ להשיבם, אך עקב אילוצים ביטחוניים חברות התעופה הישראליות שהפעילו את המבצע קיבלו אישור לטיסות בודדות מידי יום. כתוצאה מכך עשרות אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל מעל שבוע, רבים דיווחו כי חוו עליית מחירים במקומות שהם התקבצו ישראלים לקראת טיסות החילוץ, כמו לרנקה וקפריסין. רגב טרם הפעילה סמכותה להגביל את היקף הפיצוי לנוסעים לפני שהאוצר יציג מתווה מסודר לפיצוי וזאת על מנת לא להעביר את כל נטל הפיצוי לחברות התעופה.






























