סגור

אגד מצטרפת לתחרות על נהגי האוטובוס: "מענק של 75 אלף שקל לנהג שיצטרף ויישאר שלוש שנים"

המענק יוצע לנהגים שיצטרפו לאגד בערים: חולון, תל אביב, ראשון לציון, רחובות ולוד. לפי החברה, עם המענק הנהגים יזכו לשכר של 55 שקל לשעה, וכל נהג חדש יקבל קרן השתלמות מיומו הראשון בחברה ו"תגמול על עבודה מאומצת"

חברת אגד "מחזירה מלחמה" להעלאת שכר הנהגים שבוצעה בחודש האחרון על ידי דן, מטרופולין וקווים. החברה תציע מענק תלת-שנתי בסך 25 אלף שקל לשנה לנהגים שיצטרפו לסניפי אגד בערים חולון, תל אביב, ראשון לציון, רחובות ולוד. לפי החברה, יחד עם המענק השנתי הנהגים יזכו לשכר שווה ערך ל-55 שקל לשעה. שכר הבסיס באגד, ללא המענק, עומד על 43.5 שקל לשעה. בחברה מדגישים גם כי כל נהג חדש יקבל קרן השתלמות החל מיומו הראשון בחברה ו"תגמול על עבודה מאומצת".
אתמול הודיעה חברת דן על העלאת שכר הנהגים, והודעה זו הצטרפה להודעות של מטרופולין וקווים שהכריזו על העלאות דומות בשכר נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית. העלאות השכר מתבצעות על רקע מחסור חמור של נהגי אוטובוס בתחבורה הציבורית, כאשר המחסור בנהגים מוביל לתחרות בין החברות על הנהגים הקיימים ולהעלאות השכר שמתרחשות לאחרונה. כמו כן מהלכים אלו מעידים כי חברות התחבורה הציבורית יכולות להעלות בעצמן את שכר הנהגים גם ללא התערבות חיצונית וסבסוד נוסף של המדינה. טענה זו מקבלת משנה תוקף בדו"ח הרבעוני שפרסמה חברת אלקטרה לאחרונה, שמציגה כי הרחבת הפעילות בתחום התחבורה שיפרה את תוצאות החברה והגדילה את רווחיה.
כאמור, העלאת השכר מתבצעת על רקע מחסור חמור של נהגי אוטובוס בתחבורה הציבורית. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השכר הממוצע לנהג אוטובוס בתחבורה הציבורית הוא 8,500 שקל, כ-30% מתחת לשכר הממוצע במשק. רן שדמי, ממלא מקום מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, העריך לפני כחודש וחצי בשיחה עם "כלכליסט" כי חסרים כ-6,000 נהגים למערך התחבורה הציבורית.
חברת אגד נרכשה לאחרונה על ידי קרן קיסטון, לפי שווי חברה של 4.77 מיליארד שקל.
יוכי בל, מנהלת גיוס וקליטה באגד: "אגד ממשיכה לשים את עובדיה במרכז ומציעה לנהגים אופק תעסוקתי ותנאי עבודה הטובים בענף".