סגור

מרצ והעבודה דורשות: לעצור את הקמת רשות הרגולציה

מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועמר בר לב טוענים בין השאר כי החוק המוצע יוצר הפרדה מלאכותית בין אחריות לסמכות ופוגע ביכולת של המשרדים ליישם את אחריותם בתחומים עליהם הם אמונים

שרים ממפלגת העבודה ומרצ דורשים לעצור את הקמת רשות הרגולציה. במכתב ששיגרו השרים מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועמר בר לב, לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אבידור ליברמן ולשר המשפטים גדעון סער, הם דרשו שלא לאשר את הרפורמה היום בדיון בממשלה. "נבקש להסיר את תזכיר החוק מסדר יומה של ועדת השרים לתיקוני חקיקה, עד שתקויים ישיבה דחופה בנדון, וזאת בטרם יקודם החוק במסגרת חוק ההסדרים" כך כתבו הארבעה.
הדיון בוועדת השרים מתקיים החל הבוקר וסדר היום הופץ כבר אתמול. אך כעת דורשים השרים שהוועדה לא תקיים בכלל את הדיון על חוק רשות הרגולציה.
2 צפייה בגלריה
מימין שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי
מימין שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי
מימין שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי
(צילום: טל שחר, אביגיל עוזי)
במכתב, שהוגדר על ידי השרים 'בהול', הובעו מספר התנגדויות לחוק 'יסודות האסדרה' שאמור להיות מאושר היום בממשלה. לדבריהם, איכות הרגולציה תיפגע משמעותית, שכן "החוק המוצע יוצר הפרדה מלאכותית בין אחריות לסמכות, פוגע ביכולת של המשרדים ליישם את אחריותם בתחומים עליהם הם אמונים, מעביר את קבלת ההחלטות לגוף חסר מומחיות בתחומי התוכן הרלוונטיים - המעמיד לנגד עיניו שיקולים כלכליים של הרגולציה על חשבון שיקולים מהותיים".
בנוסף, רומזים השרים כי מדובר בחוק בעל משמעויות חוקתיות, וכך הם כותבים "התיקון המוצע מהווה למעשה שינוי משטרי המשנה באופן מהותי את עבודת הממשלה וסמכויות משרדי הממשלה".
2 צפייה בגלריה
מימין יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יו"ר העבודה מירב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ
מימין יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יו"ר העבודה מירב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ
מימין: השרים גדעון סיר, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ
(צילומים: אוראל כהן, שאול גולן, אבי מועלם, קובי קואנקס)
לסיום, טוענים השרים כי החוק גם לא יגשים את המטרה לה הוא נועד, וכי למעשה הרשות החדשה תביא לעודף רגולציה ולסרבול ביורקרטי.
חוק 'יסודות האסדרה' נועד להגדיר מה הם השיקולים שכל רגולטור צריך לשקול, אך העיקר בחוק הוא הקמתה של 'רשות רגולציה' במשרד ראש הממשלה שתהיה בעלת סמכויות משמעותיות בעיצוב רגולציה חדשה ובשינוי רגולציה קיימת.