סגור
אוטובוס של חברת מטרופולין
אוטובוס של חברת מטרופולין (צילום: נמרוד גליקמן)

מטרופולין נכנסת לאשכול אונו-אלעד; תחליף בהמשך את "הקו הגרוע בישראל"

בשבוע הבא תתחיל פעילות החברה באלעד ובנתב"ג, לאחר שזו זכתה לפני שנה במכרז להפעלת האשכול בסכום של כ-900 מיליון שקל. במסגרת המכרז יושק צי של 375 אוטובוסים, מתוכם 75 עירוניים חשמליים ו-123 עירוניים המונעים באמצעות גז. בנוסף, מטרופולין תעסיק כ-250 עובדים חדשים

חברת מטרופולין שבשליטת ג'נריישן קפיטל תיכנס בשבוע הבא לפעילות באשכול אונו-אלעד, זאת לאחר שבשנה שעברה זכתה במכרז להפעלת האשכול בסכום של כ-900 מיליון שקל. בשלב הראשון החברה תחל לפעול באלעד ובנתב"ג ותחליף בהדרגה, עד ינואר 2024, את הפעילות בכל האשכול שמופעל כרגע על ידי חברת קווים.
אשכול אונו-אלעד נחשב עד כה לאחד מהאשכולות עם רמת התחבורה הציבורית הכי גרועה בישראל לפי מדדי רשות התחבורה הציבורית. באשכול נמצא קו 55 בגוש דן שהוגדר בתור "הקו הגרוע בישראל". אחת הטענות מצד אנשי תחבורה היא שרמת השירות בו ירדה בגלל הצפי לחילופי מפעילים שהוביל להורדת סטנדרטים מצד חברת קווים, וכעת ייתכן שהשירות בו ישתפר עם כניסת מטרופולין. יחד עם זאת, גם מטרופולין "כיכבה" לרעה בדירוגי השירות של משרד התחבורה.
אשכול אונו אלעד מורכב מתת-אשכול אונו, הכולל בין היתר שירות עירוני בתחומי הערים קריית אונו, אור יהודה, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה וסביון וקווים מקשרים לתל אביב, רמת גן, פתח תקווה ונתב"ג; ומתת-אשכול אלעד, הכולל שירות עירוני ובין עירוני עבור העיר אלעד. זה האשכול השלישי בגודלו בהיקף הנסועה המופעל על ידי זכייני תחבורה ציבורית פרטיים. מטרופולין מפעילה שלושה אשכולות נוספים: אשכול נגב, אשכול שרון ושרון-חולון, מפעילה כ-1,600 כלי רכב ומעסיקה 2,000 עובדים.
במסגרת המכרז יושקו בבקעת אונו ואלעד צי של 375 אוטובוסים, מתוכם 75 אוטובוסים עירוניים חשמליים ו-123 עירוניים המונעים באמצעות גז שיחליפו את אוטובוסי הדיזל שפעלו עד כה במרחב. ממטרופולין נמסר כי החברה גם מקדמת בימים אלו תכנון והקמה של חניון לאוטובוסים חשמליים עבור פעילות באשכול כולו, לטובת כ-180 מקומות חנייה לאוטובוסים חשמליים וכן מסוף תחבורה חדש בעיר אלעד אשר ישמש את תושבי העיר. כמו כן, בחברה מסרו כי במסגרת הפעילות בעיר תעסיק מטרופולין כ-250 עובדים חדשים בסניף, אשר חלק ניכר מהם תושבי העיר החרדית אלעד.
תא"ל (במיל') מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: "עם תחילת הפעלת מערך האוטובוסים החדש בעיר אלעד, ייהנו תושבי העיר משירות משופר בתדירות גבוהה יותר, ומאוטובוסים חדישים ומתקדמים, חלקם בהפעלה חשמלית שקטה ונקייה. תושבי אלעד, כמו המגזר החרדי כולו, הם צרכנים נאמנים של התחבורה הציבורית, ואני שמחה להציע להם היום מערך קווי שירות מחודש ומשופר, שהותאם לצרכיהם באמצעות סקרים ודיאלוג עם הקהילות השונות ברחבי העיר. נמשיך להשקיע בתחבורה ציבורית מתקדמת ויעילה כי רק כך נצא מהפקקים".
הרב אורי מקלב, סגן השר לפיתוח חרדי במשרד רה"מ והתחבורה: "שיפור מערך שירות התחבורה הציבורית העירוני והבינעירוני הוא המטרה המרכזית ששמנו לנגד עינינו. אוטובוסים עירוניים חשמליים יחברו את הקהילות החרדיות להגיע ממקום למקום בצורה יעילה, מהירה ונוחה. נמשיך לפעול למען שיפור השירות ולהסיע את כלל הציבור לכל מקום בארץ".
ישראל פרוש, ראש העיר אלעד: "אנחנו מברכים את מטרופולין בברכת ברוכים הבאים, ומאחלים להם, ובעצם לכל תושבי העיר, שיצליחו בתפקיד החשוב שלקחו על עצמם, בהסעת תושבי העיר למחוז חפצם. אלעד, שכ-60% ממנה הם ילדים ובני נוער, משתמשת המון בתחבורה הציבורית, ולכן, חשוב לוודא כי השירות מבוצע בצורה טובה ויעילה. חברת מטרופולין, שיצרה אתנו בעירייה קשר מיד עם זכייתה במכרז, מגיעה עם רצון טוב, עם מקצועיות ועם שאיפה גדולה לבצע את התפקיד בצורה הטובה ביותר".
יאיר קציר, מנכ"ל מטרופולין: "לאחר חודשים ארוכים של היערכות, לרבות הכנת מפות שירות, בנייה והסדרה של חניונים, רכישת צי רכבים חדש, פיתוח מערכות טכנולוגית, ובעיקר גיוס נהגים וצוותי מנהלה ותפעול, אנו עומדים ערוכים לקראת המשימה וממצפים לשרת נאמנה את תושבי העיר אלעד. מטרתנו לקדם חווית שירות טובה ואיכותית ולהסיע בבטחה את תושבי העיר".