סגור

חברת מטרופולין זכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בבקעת אונו ואלעד

המכרז הוא לתקופה של כ-10 שנים ועלותו צפויה לעמוד על כ-900 מיליון ש"ח. כניסת מטרופולין לאשכול אונו-אלעד תתבצע בשתי פעימות, אחת תוך 12 חודשים והשנייה תוך 15 חודשים

חברת התחבורה הציבורית מטרופולין, שבבעלות חברת בון תור בע"מ, זכתה במכרז של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית להפעלת קווי האוטובוס באשכול אונו אלעד.


המכרז הוא לתקופה של כ-10 שנים, ולהערכת בון תור, עלות הקמת האשכול (לרבות רכש אוטובוסים, חניונים, טכנולוגיה ותמלוגים למדינה) צפויה לעמוד על כ-900 מיליון ש"ח. הכנסות מטרופולין מהפעלת האשכול צפויות לעמוד על למעלה מ-300 מיליון ש"ח לשנה. במסגרת המכרז התחייבה מטרופולין להעמיד לטובת האשכול מצבת מינימלית של 375 אוטובוסים, מתוכם 125 אוטובוסים עירוניים חשמליים. כניסת מטרופולין לאשכול תתבצע בשתי פעימות, אחת תוך 12 חודשים והשנייה תוך 15 חודשים.
1 צפייה בגלריה
אוטובוסים של חברת מטרופולין תוצרת גולדן דרגון סין סינית הראשונים ש מונעים באמצעות גז
אוטובוסים של חברת מטרופולין תוצרת גולדן דרגון סין סינית הראשונים ש מונעים באמצעות גז
אוטובוסים של חברת מטרופולין
(צילום: בן ניקסון)
אשכול אונו אלעד מורכב מתת-אשכול אונו, הכולל, בין היתר, שירות עירוני בתחומי הערים קריית אונו, אור יהודה, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה וסביון וקווים מקשרים לתל אביב, רמת גן, פתח תקווה ונתב"ג; ומתת-אשכול אלעד, הכולל שירות עירוני ובין עירוני עבור העיר אלעד. זה האשכול השלישי בגודלו בהיקף הנסועה המופעל על ידי זכייני תחבורה ציבורית פרטיים. מטרופולין מפעילה שלושה אשכולות נוספים: אשכול נגב, אשכול שרון ושרון-חולון, מפעילה כ-1,600 כלי רכב ומעסיקה 2,000 עובדים.
בחברה מדגישים כי "ההצעה הזוכה של מטרופולין במכרז לא היתה ההצעה הכספית הגבוהה ביותר שהוגשה, ונשענה בחלקה על ניקוד גבוה שקיבלה בגין מדדים איכותיים".
חברת בון תור הייתה עד היום בבעלות ערן כץ (51%) וקרן ג'נריישן קפיטל (49%). ג'נריישן קפיטל קנו לפני שבוע וחצי את כל המניות של ערן כץ וכעת הם מחזיקים ב-100% מבון תור.