סגור
מוקד ריק שירות תמיכה פלאפון
מוקד שירות לקוחות של פלאפון (צילום: דוברות ההסתדרות)

עסוקים בפניות קודמות: פלאפון, בזק בינלאומי וחברות נוספות נקנסו בשל זמן המתנה ארוך מדי

משרד התקשורת הטיל עיצומים בסך מצטבר של 2 מיליון שקל על חמש חברות תקשורת בעקבות חריגה מזמני המענה המותרים במוקדים הטלפוניים; הקנס הגבוה ביותר – 757 אלף שקל – הוטל על בזק בינלאומי

משרד התקשורת הטיל עיצומים בהיקף מצטבר של 2 מיליון שקל על מספר חברות תקשורת בעקבות הפרות של התקנות בנושא זמני המענה האנושי במוקדי הפניות הטלפוניים.
הקנס הגבוה ביותר הוטל על חברות מקבוצת בזק: על בזק בינלאומי הוטל קנס בגובה 757 אלף שקל, על פלאפון הוטל קנס בגובה 562 אלף שקל ועל yes הוטל קנס בגובה 508 אלף שקל.
מלבד החברות בקבוצת בזק, הוטל קנס בגובה 181 אלף שקל על רמי לוי תקשורת וקנס של 70 אלף שקל על אקספון. את הקנסות ביסס המשרד על בדיקות שנעשו בסוף 2022 ובתחילת 2023.
בהחלטת המשרד לא פורטו היקפי ההפרות של החברות, אך לפי החוק להגנת הצרכן המענה במוקד טלפוני לא אמור להיות מעל לשש דקות.
בתקנות של משרד התקשורת מתייחסים לחוק להגנת הצרכן וקובעים את דקות ההמתנה במוקד בהתאם לכך, אך מוסיפים הסתייגות: זמן ההמתנה יכול להיות לעתים ארוך יותר, אם מספר השיחות שבהן ההמתנה עולה על שש דקות הוא לא יותר מ-20% מכל הפניות בשבועיים רצופים ומשך ההמתנה הממוצע לא עולה על שמונה דקות. כמו כן החברות מחויבות לפרסם את שעות פעילות המוקדים באתר שלהן.
במשרד התקשורת לא פירטו את השיקולים בקביעת גובה העיצומים, אך ציינו כי בקבלת ההחלטה נלקחו בחשבון מספר גורמים ובהם בין היתר: "פגיעה בתחרות, פגיעה בשירותי בזק, שיעור המנויים שנחשפו לפגיעה, משך ההפרה, מידת הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מההפרה, מידת התועלת שצמחה לחברה כתוצאה מהפרה ופעולות שנקט המפר עם גילוי ההפרה".