סגור

בלעדי
נכשל ניסיון נוסף של שולץ לקבל הגנה מפני נושיה

החברה פנתה היום לשופט חגי ברנר, לאחר שאתמול לא הוציא לבקשתה צו עיכוב הליכים במעמד צד אחד, וביקשה ממנו לעיין מחדש בהחלטתו; השופט ברנר קבע: "אין מקום לעיין מחדש בהחלטה - דיון מחר"

חברת ההסעדה שולץ פנתה היום (ד') לשופט חגי ברנר, לאחר שאתמול לא הוציא צו עיכוב הליכים במעמד צד אחד, וביקשה ממנו לעיין מחדש בהחלטתו בבקשת החברה.
השופט ברנר לא נעתר גם הפעם לבקשתה וקבע כי "אין מקום לעיין מחדש בהחלטה, אך הדיון בבקשה במעמד הצדדים ייערך מחר (יום ד')". בהיעדר צו לחברה, אין הגנה בשלב זה מפני נושיה.


כאמור, השופט ברנר לא הוציא אתמול צווים לסעדים זמניים וקבע: "לא שוכנעתי שיש הצדקה למתן צו במעמד צד אחד". במסגרת הפנייה היום של החברה לעיון מחדש בהחלטה מציינת שולץ כי "אי הוודאות ביחס לימים הקרובים, עד מתן החלטה בבקשה העיקרית לאחר שתוגשנה תגובות הנושים המהותיים והממונה על הליכי חדלות פירעון, עלול לשבש את האפשרות להמשיך את פעילות החברה כסדרה, והדבר עלול לגרום לקשיים ניכרים באפשרות הבראתה והפעלתה. לכן עולה הצורך כי בית המשפט יעיין מחדש בהחלטתו ויעניק באופן זמני את הסעדים המבוקשים בבקשה".
החברה למעשה ביקשה שבית המשפט יוצא צו זמני לעיכוב בהליכים לחברה, עד מתן ההחלטה בבקשת העיקרית: "הדבר ייצור ודאות לתקופת הביניים עד להחלטה, גם אם זו קצרה, וודאות זו נדרשת לאור אופי פעילותה של החברה, המחייב את המשך שירותיה מדי יום ביומו ללא הפסקה".

1 צפייה בגלריה
חגי ברנר שופט
חגי ברנר שופט
השופט חגי ברנר
(צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)

עוד הסבירה החברה מדוע הוצאת הצו כה חשובה לה: "חלק מספקי החברה לא היו מוכנים לספק סחורות, אשר הן בגדר חומרי גלם ומוצרים נדרשים מדי יום, בהיעדר צווים - ולו צווים זמניים מבית המשפט הנכבד".
חברת ההסעדה שולץ הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לעיכוב הליכים למשך שלושה חודשים לצורך גיבוש הסדר חוב. חובות החברה לנושיה עומדים על כ-60 מיליון שקל, ויש לה גם חוב כלפי הבעלים של כ-40 מיליון שקל. החברה מעסיקה כיום כ-550 עובדים (130 מהם בחל"ת).
שולץ היא חברה ישראלית שהוקמה ב-1997, והיא בין החברות המובילות בישראל במתן שירותי הסעדה למגוון לקוחות נרחב במשק הישראלי. החברה מעסיקה כ-550 עובדים ומנהלים, במטה החברה ובאתרים השונים. עם לקוחות החברה נמנים רשות שדות התעופה, משרד הביטחון וחברת אמדוקס. בחודש מאי 2015 נרכשה השליטה בחברה (80% מהמניות) על ידי בעלת השליטה היום, חברת סוואן הולדקו אמי. מדובר בחברה בשליטה בשרשור של קרן AMI, שהיא קרן השקעות הקשורה לאייפקס פרטנרס.