סגור
עמית אדרי מנכ"ל משרד החינוך
מנכ"ל משרד החינוך לשעבר וראש חטיבת הלוגיסטיקה במילואים של צה"ל תא"ל (במיל') עמית אדרי.

יו"ר חדשות 13 ומקורב לגלנט מונו לדירקטורים בתע"א

אייל דה פאו ותא"ל (במיל') עמית אדרי הצטרפו לדירקטוריון של מפתחת טילי החץ; באחרונה סיים את חברותו בדירקטוריון יואב תורג'מן, המנכ"ל לשעבר של החברה־הבת אלתא מערכות, שחצה את הקווים אל המתחרה רפאל

שינויים בדירקטוריון התעשייה האווירית, המפתחת והיצרנית של טילי ההגנה חץ 2 וחץ 3. לדירקטוריון החברה הצטרפו ביומיים האחרונים יו"ר דירקטוריון חדשות 13 אייל דה פאו ומנכ"ל משרד החינוך לשעבר וראש חטיבת הלוגיסטיקה במילואים של צה"ל תא"ל (במיל') עמית אדרי, המשמש היום יו"ר סייף סקול.
אדרי נחשב מקורב לשר הביטחון יואב גלנט בעקבות היכרותם במסגרת שירותם הצבאי. בתקופה שגלנט היה אלוף פיקוד הדרום שימש אדרי כקצין הלוגיסטיקה של הפיקוד. אדרי השתחרר מצה"ל ב־2013, היה פעיל בתחום העסקי וניהל חברת ייעוץ שהתקשרה עם משרד השיכון. כשגלנט כיהן כשר השיכון, הוא מינה אותו לראש המטה שלו. לאחר שגלנט מונה לשר החינוך הוא בחר באדרי כמנכ"ל המשרד אף שאדרי נעדר ניסיון בתחום זה. כהונתו במשרד החינוך נמשכה כשנה.
לצד אדרי, גם יו"ר דירקטוריון חדשות 13 אייל דה פאו מצטרף לדירקטוריון תע"א ויכהן בו כדירקטור רגיל. דה פאו מכהן גם כחבר הנהלת המועצה האזורית חבל מודיעין, דירקטור בחברה הכלכלית חבל מודיעין, סגן יו"ר ועדת ביקורת עליונה במד"א ויועץ לחברות ולגופים שונים בארץ ובחו"ל. בעבר שימש, בין השאר, מנכ"ל קרן ההון סיכון פרוסיד, סמנכ"ל מקרקעין וניהול נכסים בחברת נמלי ישראל (חנ"י) ומנכ"ל הראל חיתום.
באחרונה סיים את חברותו בדירקטוריון תע"א יואב תורג'מן, המנכ"ל לשעבר של החברה־הבת של תע"א, אלתא מערכות, שחצה את הקווים אל המתחרה רפאל. בתחילת השנה מונה תורג'מן למנכ"ל רפאל במקום האלוף (במיל') יואב הר אבן. ועדת איתור בתע"א עדיין פועלת למינוי מנכ"ל חדש לאלתא.
התעשייה האווירית סיכמה את שנת 2023 עם שיא של 5.3 מיליארד דולר במכירות ועם זינוק של כ־50% ברווח הנקי שלה לעומת השנה הקודמת, שהסתכם בכ־320 מיליון דולר.