סגור
שר התקשורת שלמה קרעי מסיבת עיתונאים מציג את הרפורמה בתקשורת בירושלים
שר התקשורת שלמה קרעי. עוקץ את היועמ"שית (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

קרעי ניצל אירוע של בזק שנערך בהפרדה מגדרית כדי לעקוץ את היועמ"שית

"אתם יושבים כאן בשתי קבוצות נפרדות. למזלנו, בזק כבר לא חברה ממשלתית, אחרת היועצת המשפטית הייתה מתערבת לנו גם כאן", אמר שר התקשורת בטקס שערכה החברה לקראת ראש השנה לעובדים הדתיים. על הדרך עקץ גם את מרב מיכאלי, "לא צריך לדבר כאילו המורה שלך ללשון מתה בכיתה א' ולהתייחס לכל דבר גם בלשון זכר וגם בלשון נקבה"

לאירוע בהפרדה מגדרית שערכה אתמול חברת בזק לקראת ראש השנה, התבטא שר התקשורת שלמה קרעי נגד דיבור בלשון רב מגדרית ובפנייה לשני המינים. קרעי גם התבטא נגד היועצת המשפטית לממשלה. לדבריו, "אתם יושבים כאן בשתי קבוצות נפרדות. למזלנו, בזק כבר לא חברה ממשלתית, אחרת היועצת המשפטית הייתה מתערבת לנו גם כאן". לא רק הנאום של קרעי מעלה שאלות – אלא עצם קיום אירוע של בזק בהפרדה מגדרית.
האירוע שנערך אתמול הוא הרמת כוסית לרגל ראש השנה, שיועדה לכ-300 עובדים דתיים של בזק, מתוך כ-5,500 עובדים. בחברה הדגישו כי האירוע התקיים לבקשת עובדיה הדתיים של החברה, וכי בשבוע שעבר נערכה הרמת כוסית גדולה בתל אביב לכלל העובדים והעובדות, ללא הפרדה מגדרית. לאירוע המעורב, בחר שר התקשורת שלא להגיע. בבזק הוסיפו שמדובר בשנה השנייה בה נערך טקס בהפרדה, אך לא בטוח שאירועים כאלו יחזרו על עצמם.
בנאום בהרמת הכוסית, אמר קרעי: "אני נמנע מלהשתמש בלשון של מרב מיכאלי כי ללשון הקודש יש כללים ברורים. לא צריך לדבר כאילו המורה שלך ללשון מתה בכיתה א' ולהתייחס לכל דבר גם בלשון זכר וגם בלשון נקבה". לאחר המשפט, קיבל מקהל העובדים של בזק מחיאות כפיים.
חשוב להדגיש שמעבר למסר החשוב של שוויון, שעובר על ידי שימוש בשפה רב-מגדרית, שורת מחקרים הראו את היתרונות של שימוש בשפה רב מגדרית. אחד ממחקרים אלו, שנכתב על ידי ד"ר תמר קריכלי כץ מאוניברסיטת תל אביב ודוקטור טלי רגב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה הראה שניסוח רב-מגדרי במבחנים במתמטיקה (שימוש בהנחייה "ענו" במקום "ענה") הוביל לשיפור בתוצאות עבור הנבחנות.
מבזק נמסר בתגובה כי, "מדובר באירוע הרמת כוסית מצומצם, שנערך לבקשת עובדים מהמגזר הדתי. בתוך כך ולאחר חשיבה נוספת, החברה תבחן קיום אירועים במתכונת זאת בעתיד, תוך שיח עם העובדים ובמטרה למצוא את הדרך המתאימה ביותר".