סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

האלופים של צ'מפיון

ביבואנית הרכב "צ'מפיון מוטורס" דואגים לבריאות. החברה משקיעה בתוכנית קידום בריאות ענפה הכוללת השתתפות במרוצים, אימוני כושר, ייעוץ תזונה בהתאמה אישית, ואפילו ייעוץ ארגונומי.

נוסדה: 1965
עובדים: כ-450
במהלך משחק כדורשת, לפני כ 5 שנים, חלף רעיון בראשה של רוזית שיק, מנהלת הגיוס ומנהלת משאבי אנוש של יחידות המטה ב"צ'מפיון מוטורס" (יבואנית פולקסווגן, פולקסווגן מסחריות, Audi, סקודה, סיאט וקופרה),- לקדם את תחום הספורט בחברה כחלק מפעילויותיה השגורות.
"עד לפני חמש שנים בחברה המדהימה שלנו לא התקיימה תוכנית בריאות. אספתי נתונים ובניתי מצגת, ההנהלה התגייסה והתחלנו עם פעילויות ספורט נקודתיות ומשם, זה גדל והתפתח לתוכנית קידום בריאות מקיפה לאנשי החברה, שהתקיימה גם בתקופת הקורונה", אומרת שיק.
2 צפייה בגלריה
רוזית שיק, מנהלת הגיוס ביבואנית הרכב "צ׳מפיון מוטורס"
רוזית שיק, מנהלת הגיוס ביבואנית הרכב "צ׳מפיון מוטורס"
רוזית שיק, מנהלת הגיוס ומנהלת משאבי אנוש של יחידות המטה ב"צ׳מפיון מוטורס"
(נטלי שטרנברג )
רק השנה נשבר שיא נוסף, כשהחברה קיימה חודש בריאות במהלך מרץ, שכלל שלל פעילויות בתחום הבריאות. כל אנשי החברה הוזמנו לקחת חלק בהרצאה שעסקה בנושא תזונה נבונה, הנוגעת לאנשים שאין להם זמן פנוי לצורך בישול והכנה של אוכל מזין מראש. כמו כן, פוזרו עמדות תזונה בריאה בכל אתרי החברה שכללו טיפים לתזונה נכונה ולקיום אורח חיים בריא, וכמובן לעידוד שתיית מים ועלייה במדרגות. במהלך החודש התקיימו גם מפגשים אישיים עם תזונאיות והוצע סבסוד לסדנת שומרי משקל לאנשי החברה שהתעניינו בכך.
"כיף שמקום העבודה מאפשר חוויה כזאת"
עובדי החברה נהנים ממגוון פעילויות בעולמות הכושר והבריאות: אימוני כושר, היט, פילאטיס וכן תחרויות ריצה כמו מרוץ הנשים ומרוץ הלילה של תל אביב. כל אלו נעשים במימון מלא של צ'מפיון מוטורס. "אימון פילאטיס אחת לשבוע חשף אותי לענף הזה ולאורח חיים בריא יותר. כיף שמקום העבודה מאפשר חוויה כזאת", מספר מקסים ממן מחטיבת השירות של צ'מפיון מוטורס.
גם נבחרת הקטרגל של צ'מפיון, שהוקמה לפני 5 שנים, גורפת הצלחות. הנבחרת הצדיקה את שמה ("Champion" לאחר שזכתה בשנתיים האחרונות בשני גביעים בליגה למקומות עבודה ובתחרות "לוי יצחק" הכולל חברות מענף הרכב. צחי חיון, עובד באגף החלפים בחברה המשמש כמנהל קבוצת הקטרגל, משתף כי "מעבר לחוויה עצמה והחיבור בין האנשים, התחרות בטורנירים מהווה אתגר עצום ומחייב. הגעה להישגים מעצימה את גאוות היחידה שלנו מול ההנהלה והחברה כולה".
2 צפייה בגלריה
נבחרת הקט רגל "צ׳מפיון"
נבחרת הקט רגל "צ׳מפיון"
נבחרת הקט רגל "צ׳מפיון"
(אלעד כהן )
סביבת עבודה מותאמת ונכונה
עם זאת, הפעילות שעוררה באזז גדול מצד האנשים של צ'מפיון החלה דווקא ממקום אחר לגמרי. אחד מעובדי החברה סבל מבעיות גב קשות, ולאחר שנואש מאורתופדים ומטיפולים אלטרנטיביים, הוא התעניין בקבלת ייעוץ ארגונומי מהחברה. בזכות פנייתו, הוחלט להעניק ייעוץ ארגונומי לכלל אנשי החברה, באזורי העבודה הרלוונטיים להם.
שלומי תמם, מנהל בחברה טוען כי "רק אחרי הייעוץ הארגונומי שסופק לי מהחברה, הבנתי שישבתי לא נכון מול המחשב במשך שנים. בזכות הייעוץ למדתי היכן ואיך אני אמור להתמקם מול שולחן העבודה, מה שעזר לי להיות רענן יותר גם אחרי שעות ישיבה ממושכות".
"אנשים מאושרים = אושר ארגוני = הכל ״
האנשים של "צ'מפיון מוטורס" שמחים על הדלת הפתוחה והאוזן הקשבת שהם מוצאים בארגון, לכל רעיון לפעילות חדשה, או בקשה בתחום אורח החיים הבריא. במסגרת חודש הבריאות האחרון הוחלט, בעקבות יוזמה של אחד מהאנשים בחברה, לספק קורסי הדרכה בסיסיים בעזרה ראשונה. מה שיכול להציל חיים גם בעבודה וגם בבית. גם מול החברים וגם מול המשפחה.
"החזון של צ'מפיון הוא בין היתר להעניק חוויה ייחודית, הנאה, שייכות וגאווה ללקוחות ולעובדי החברה, לצד תרומה לחברה בה אנו חיים", אומרת עוד שיק "קידום תחום הבריאות בצ'מפיון ופעילויות הספורט המגוונות מנגישות את נושא הבריאות לכלל אנשי החברה. אנשים בריאים הם אנשים מאושרים", היא מוסיפה, ומסכמת: "זה חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית שלנו, כי האנשים שלנו הופכים אותנו למי שאנחנו".
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.