סגור

תערוכה ביטחונית גדולה בת"א, ראשונה מאז הקורונה: מהמפרץ יגיעו, הרוסים בספק

הקרבות באוקראינה גרמו לביטולה ברגע האחרון של התערוכה הביטחונית הגדולה בהודו, אבל נתנו דחיפה לתערוכה בתל אביב בסוף החודש. ב-ISDEF ישתתפו כ-4,500 מבקרים מחו"ל, כולל ממדינות המפרץ ומרוקו

דווקא בימים שמדינות בעולם נערכות להגדלת תקציבי הביטחון בעקבות הקרבות באוקראינה, ביטל משרד ההגנה ההודי את Defexpo, התערוכה הביטחונית הגדולה, שהייתה אמורה להיפתח בגנדינגאר, גוג'ראט, ביום חמישי הקרוב.


הודו היא כיום שוק ביטחוני חשוב ובאירוע שנערך פעם בשנתיים, אמורות להציג 1,000 יצרניות נשק מכל העולם, כולל התעשיות הביטחוניות הגדולות מישראל, ומטוסים, טנקים ומוצגים אחרים שתוכננו להיות מוצגים בו כבר הגיעו להודו.
רשמית נומק הביטול בבעיות לוגיסטיות של המציגים, אבל לפי ההערכות הוא נובע מהיעדרן של התעשיות הרוסיות, שלא היו יכולות להגיע בגלל החרם הבינלאומי בעקבות הפלישה. הודו היא לקוחה גדולה של נשק רוסי ותלויה במוסקבה לאספקת חלפים ותחזוקה למטוסי קרב, טנקים ומערכות הגנה אווירית, מה שהוביל אותה גם להימנע בהצבעה באו"ם על גינוי הפלישה.

3 צפייה בגלריה
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 3
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 3
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 3
(קבוצת אבנון)

לעומת זאת, הקרבות באוקראינה והסרת המגבלות על הגעת תיירים זרים לישראל העניקו דחיפה לתערוכת ISDEF שתיערך באקספו תל אביב (לשעבר גני התערוכה) בסוף החודש.
לפי מארגני התערוכה, קבוצת אבנון, קצב הרישום לאירוע הואץ בשבוע האחרון ב-50% ונכון לעכשיו צפויים להגיע אליו 4,500 מבקרים מחו"ל, כולל לראשונה כ-100 איש ממדינות המפרץ וממרוקו. ממזרח אירופה יגיעו משלחות מקרואטיה, סלובקיה, קוסובו, בוסניה והרצגובינה ויגיעו גם משלחות רשמיות מלקוחות ותיקות של התעשיות הביטחוניות מישראל, ארה"ב, איטליה, בריטניה, פינלנד, דרום קוריאה והפיליפנים. מספר המשתתפים בתערוכה צפוי להיות גבוה ב-40% מזו שנערכה ב-2019, לפני פרוץ הקורונה.

3 צפייה בגלריה
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב
(קבוצת אבנון)

נכון לעכשיו רשומות לאירוע גם חברות מרוסיה ומאוקראינה, שטרם ביטלו רשמית את הגעתן. בין הנרשמות TSNK המייצרת מכשירי שיקוף וסריקה.
לצד התערוכה יתקיים גם כנס בנושאי ביטחון, שיעסוק בניהול משברים והגנה מפני תקיפות סייבר, בהשתתפות המפכ"ל בדימוס ויו"ר מגדל לשעבר, יוחנן דנינו; המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, לשעבר ראש מערך הסייבר הלאומי של ישראל יגאל אונא, רמטכ"ל זמביה, רמטכ"ל פיליפינים ושרי ההגנה של קוסובו, בוסניה וגאנה. בראש הכנס יעמוד שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון.

3 צפייה בגלריה
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 2
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 2
תערוכה ביטחונית ISDEF תל אביב 2
(קבוצת אבנון)

מתי וינברג, מנכ"ל ISDEF מקבוצת אבנון, אמר כי "מדינות העולם למדו להכיר את עוצמתן של התעשיות הביטחוניות הישראליות והן מעוניינות ומבקשות להצטייד בפיתוחים המרשימים ובאמצעים הייחודיים שיש לישראל להציע. בתקופה שכזו אנו מגלים ומתגלים גם בפני חלקים חדשים בעולם, שעומדים להיחשף ליכולות אלה כגון מדינות המפרץ ומרוקו".