סגור
נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר (צילום: אלכס קולומויסקי)

התאחדות התעשיינים: לחתוך את התייקרות החשמל בחצי

נשיא התאחדות התעשיינים טען כי רשות החשמל יכולה לפרוס את העלאת התעריפים עד ל-2028 או להתבסס על הסכום העצום שצפויה לקבל חברת החשמל ממכירת תחנת אשכול באשדוד. עוד אמר תומר כי העלאת התעריפים עלולה להוביל לקריסה של עסקים קטנים ובינוניים

על רקע ההתייקרות הצפויה במחירי החשמל ב-9.6% החל מ-1 באוגוסט, התאחדות התעשיינים מבקשת מרשות החשמל למתן את העלאת התעריפים ולחתוך אותה בחצי, ל- 4.6%, וזאת לטענתה "כדי למנוע סחרור אינפלציוני בשל גל ההתייקרויות במשק".
ההתאחדות הגישה את עמדתה לרשות החשמל במסגרת השימוע הציבורי שהיא מקיימת לקראת עדכון התעריפים החריג, שעליו הוחלט בשל העלייה החדה במחירי הפחם בעולם.
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, טען במסגרת נימוקיו כי בכוחה של רשות החשמל לפרוס את העלאת התעריפים עד לשנת 2028 או להתבסס על הסכום העצום שצפויה לקבל חברת החשמל ממכירת תחנת אשכול באשדוד, במחיר שמוערך בעד כ-6 מיליארד שקל. לדעת תומר, חברת החשמל יכולה להשתמש בסכום זה למימון תזרימי שימתן את העלאת התעריפים, שתוביל לייקור תהליכי הייצור ולהעלאת מחירים רוחבית, וכך גם להתייקרות במחירי המים.
עוד כתב תומר בעמדת התעשיינים והמגזר העסקי שהוגשה לרשות החשמל כי העלאת התעריפים תפגע בשכבות החלשות, ושעסקים קטנים ובינוניים עלולים להגיע לכדי קריסה תחת נטל התשלומים. לפי תחשיב שנעשה בהתאחדות התעשיינים, העלאת התעריפים הצפויה תוסיף למגזר התעשייה בלבד עלויות של יותר מ-650 מיליון שקל בשנה.