סגור

משרד הביטחון: ישראל ערכה ניסוי מוצלח בגרסה משופרת של טיל חץ 3

שני מיירטים שוגרו על מטרה שדימתה טיל גרעיני איראני. כל אחד מהטילים ביצע מסלול טיסה שונה, כדי לבחון שיפורי תוכנה שהוכנסו לסדרת הייצור החדשה של מיירטי החץ

לראשונה זה שנתיים ביצע הבוקר (ג') משרד הביטחון ניסוי יירוט נוסף במערכת חץ 3: שני מיירטים שוגרו לעבר טיל מטרה ששוגר ממטוס ודימתה טיל איראני.


זאת הפעם הראשונה שבה משוגרים לעבר מטרה בניסוי שני מיירטי חץ, שעלות כל אחד מהם יותר ממיליון דולר, ושניהם איתרו את המטרה ופגעו בה מחוץ לאטמוספירה. כל אחד מהטילים ביצע מסלול טיסה שונה, כדי לבחון שיפורי תוכנה שהוכנסו לסדרת הייצור החדשה של מיירטי החץ.
פרויקט חץ 3 מממומן בעיקר ע"י משרד ההגנה האמריקאי, כסיוע לישראל להתמודד עם האפשרות שאיראן תשגר לישראל טילים באליסטיים ארוכי טווח עם ראש קרבי גרעיני. התעשייה האווירית היא הקבלן הראשי של הפרויקט ובואינג מייצרת חלק מרכיביו בארה"ב. אלתא מייצרת את המכ"ם, אלביט את מערכת ניהול הירי, רפאל שותפה לייצור המיירטים ומייצרת את טיל המטרה, וחברת תומר (חברה ביטחונית-ממשלתית ישראלית) מייצרת את מנועי הטיל.

2 צפייה בגלריה
ניסוי טיל חץ 3 ב אלסקה ארה"ב צה"ל
ניסוי טיל חץ 3 ב אלסקה ארה"ב צה"ל
ניסוי טיל חץ 3
(צילום ארכיון: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)

ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, אמר הבוקר: "כל רכיבי המערכת שנבחנו בניסוי כללו גרסאות חדשות, כולל החץ, שזכה לשיפורי אלגוריתמיקה, וביטאו שיפורים שהכנסנו למיירט, למכ"ם ולמערכת ניהול הירי בשנתיים האחרונות, בהתאם להתפתחות האיומים".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, הוסיף כי "בחנו את המערכת בתסריט אתגרי, והמידע שנאסף בניסוי ישמש אותנו להמשך הפיתוח".

2 צפייה בגלריה
ועידת Mind the tech TLV בועז לוי סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים ו חלל
ועידת Mind the tech TLV בועז לוי סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים ו חלל
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית
(צילום: יריב כץ)

משרד הביטחון והתעשייה האווירית החלו כגבר בפיתוח ראשוני לדור הבא, הרביעי של החץ, שאמור יהיה להתמודד עם איומים שכיום אין להם פיתרון, כמו טילים היפרסונים מתמרנים במהירות גבוהה. משרד הביטחון מפתח לייזר ליירוט טילים יחד עם אלביט ורפאל, אולם בשל עוצמתו הוא מיועד כעת רק ליירוט רקטות ופגזי מרגמה, ולא מתוכנן ליירוט טילים באליסטיים, שמהירותם וגובה הטיסה שלהם מחייבים לייזר בעוצמה שעדיין לא זמינה.