סגור

גם ארגון המורים מחריף את הצעדים - אוסר לחלק תעודות; משרד החינוך יבקש צווי מניעה

ארגון המורים העל-יסודיים הכריז על שורת עיצומים במחאה על רפורמת הבגרויות במקצועות ההומניים. אוסר על המורים ללכת למסיבות התלמידים, אבל אינו פוגע בבחינות הבגרות או המגן. הבוקר הודיעה הסתדרות המורים על השבתת לימודים קצרה ביום שני הבא

ארגון המורים אוסר על המורים לחלק ציונים ותעודות החל ממחר. האיסור אינו כולל ציוני מגן, והארגון אינו מתכוון בשלב זה לפגוע בבחינות הבגרות והמגן. הודעת ארגון המורים ניתנה באותו יום בו הודיעה הסתדרות המורים, בראשות יפה בן דוד, על שביתת מורים וגננות ביום שני הבא מ-13:00, ונראה שמתפתחת תחרות עיצומים בין הארגונים.
כמה שעות לאחר הודעת ארגון המורים הורתה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, לגורמי המקצוע במשרד החינוך להגיש לאלתר צווי מניעה לבית הדין הארצי לעבודה נגד הארגון. לדבריה, "הימים שבהם מערכת החינוך היתה נתונה לקפריזות של בן אדם אחד שמוביל תרבות של שקר - נגמרו. לא ניתן יותר לאף אחד לעצור את מערכת החינוך מלהתקדם".
ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה עוד לפני הסתדרות המורים, ולכן הוא יכול לפתוח בעיצומים כבר השבוע. אלה ההוראות שחילק הארגון למורים: אין לקיים כל פעילות אחרי סיום יום העבודה; אין לתת ציונים במערכות המחשב של בתי הספר או להעביר אותם לתלמידים; אין לחלק תעודות; אין להשתתף במסיבות ובטקסים; אין להשתתף בפעילויות והשתלמויות של משרד החינוך. כמובן היכולת של הארגון לוודא שהמורים מקיימים את ההוראות, ובכך יוצרים לעצמם עומס עבודה קשה להמשך השנה, לא קיימת. קשה גם לראות מורים רבים שמחרימים את המסיבות של תלמידיהם.

2 צפייה בגלריה
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
מזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ויפעת שאשא ביטון שרת החינוך
(צילום: גדי קבלו, יובל חן)
באופן רשמי המאבק עוסק בהתנגדות של יו"ר הארגון רן ארז לרפורמת החלפת הבגרויות במקצועות ההומניים בעבודת סיום שיזמה שרת החינוך שאשא ביטון. מטרת הרפורמה היא להעביר את החינוך התיכוני משינון למערכת שמלמדת ללמוד. לכאורה מדובר בנושא מדיניות שאיננו בסמכותו של ארגון עובדים, אלא שארז טוען שלנושא יש השלכות קשות על תנאי העבודה של המורים.
בין היתר הוא טוען שמדובר בתוספת שעות עבודה, בהפיכת הורים למלווים ומדריכים, במעבר לעבודה דיגיטלית ובביטול למעשה של מקצוע המורה במקצועות ההומניים. בפועל נראה שארז לקח את הרפורמה של השרה כבת ערובה לקראת המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי הבא של ארגון המורים.

2 צפייה בגלריה
כיתה בית ספר מורה תלמידים חטיבת ביניים
כיתה בית ספר מורה תלמידים חטיבת ביניים
חטיבת ביניים
(קובי קואנקס)

במקביל מתפתחת בין שני הארגונים תחרות בצעדי מחאה. סביר ששניהם מודעים לעובדה שנפילה של הממשלה עלולה למנוע מהם להגיע להסכם קיבוצי, והם רוצים להוכיח למורים שעשו הכל כדי לקדם אותם. צריך גם לזכור שבניגוד להסתדרות המורים, שקלף המיקוח החזק ביותר שלה הוא שביתה בתחילת שנת הלימודים, הקלף החזק ביותר של הארגון הוא פגיעה בבגרויות בסוף השנה.