סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

ללא הפסקה: כך שומרת עיריית תל אביב על בריאות עובדיה

העירייה, שמעסיקה אלפי עובדים – חלקם עם ותק של 30 שנים ויותר – הפכה את הדאגה לבריאותם לאסטרטגיה ארגונית. הרצאות, סדנאות ושלל שיתופי פעולה נועדו למנוע התפתחות תחלואה ולשמור על איכות חיים גבוהה

נוסדה: 1909
מס׳ עובדים: יותר מ-10,000
מס׳ מרכזים/סניפים: מאות ברחבי העיר
כ-12 אלף חפיסות סיגריות בעלות כוללת של כ-378 אלף שקלים – זהו המטען שסחבה איתה ו׳, עובדת בעיריית תל אביב, במשך 35 שנים. במשך השנים ניסתה מספר פעמים להפסיק לעשן, אך בכל פעם מחדש נכשלה. המפנה הגיע בעקבות סדנה מיוחדת מטעם מקום העבודה שלה. לאחר הגמילה, היא החלה לעסוק בספורט ועשתה שינוי תזונה משמעותי שבעקבותיו ירדה במשקל. כתוצאה מכל אלה, המדדים הרפואיים שלה השתפרו באופן דרמטי.
3 צפייה בגלריה
אפרים בוק, ממונה הסכמים ותנאי שירות
אפרים בוק, ממונה הסכמים ותנאי שירות
אפרים בוק, ממונה הסכמים ותנאי שירות
(יח"צ)
הסיפור של ו׳ ממחיש את גישת הבריאות הארגונית של עיריית תל אביב, שמקיפה את העובדים בשעות העבודה וגם מחוץ להן. ״אנחנו משרתי ציבור, והעובדים שלנו אמורים לטפל ולדאוג ללקוחות שלנו – תושבי העיר. כדי שהם יוכלו לעשות את זה טוב יותר, הם צריכים להרגיש טוב בעצמם״, אומר אפרים בוק, ממונה הסכמים ותנאי שירות באגף משאבי אנוש של העירייה. ״כל ארגון שדואג לבריאות של העובדים שלו הוא בעצמו גמיש יותר, בריא יותר וטוב יותר״.
בדיקה תקופתית לגילוי סרטון השד
במסגרת שיתוף פעולה שמקיימת העירייה עם מד״א, מתקיימות בדיקות לחץ דם מאורגנות במשרדים לעובדים שמעוניינים בכך. במקרה של תוצאה חריגה, מקבל העובד מכתב הפניה להמשך מעקב אצל רופא המשפחה. בנוסף, מתקיימות בדיקות תקופתיות לגילוי סרטן השד וסרטן העור לנשים במסגרת יום בריאות האישה. אחת מעובדות העירייה גילתה בעקבותיהם טיפול ממאיר בגופה, שבעקבות הטיפול בו ניצלו חייה. עובדים בני 45 ומעלה, זכאים לבדיקת סקר אחת לחמש שנים בעלות סמלית.
במקביל, מקיימת העירייה סדנאות והרצאות בנושאים מגוונים כמו גמילה מעישון, שינוי הרגלי אכילה, הורות לילדים מתבגרים, טיפול בהורים בגיל השלישי, לחצים נפשיים ועוד. ההרצאות נעשות על חשבון שעות עבודה, ומספקת מענה לסוגיות אמיתיות שעולות מן השטח. כך, למשל, הביעו עובדים רבים הערכה להדרכה בטיפול בהוריהם המבוגרים.
3 צפייה בגלריה
עובדות עיריית תל אביב –יפו בפעילות יוגה על גג בניין העירייה
עובדות עיריית תל אביב –יפו בפעילות יוגה על גג בניין העירייה
עובדות עיריית תל אביב –יפו בפעילות יוגה על גג בניין העירייה
(דפנה בן-גל)
מוותרים על המעליות
העירייה מעניקה לעובדים חברות אוטומטית במועדון הבריאות של המרכז הרפואי איכילוב, Be Well, במסגרתה ניתנות להם הנחות לבדיקות, טיפולים והתייעצויות, כמו גם אפשרות להשתתף בהרצאות בנושאי בריאות שונים. שיפוץ מקיף שנערך בחדר המדרגות, נועד לעודד את העובדים לוותר על המעליות ולעלות למשרדים ברגל.
הנושא של מניעת מחלות מקבל אף הוא מקום בולט בפעילות העירייה לטובת העובדים. בין השאר, נערכו הרצאות להעלאת מודעות למניעה וגילוי מוקדם של מחלות ובעיות רפואיות, כמו סרטן מעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית, אוסטאופורוזיס וחיזוק רצפת האגן.
3 צפייה בגלריה
עדי טרבולוס, מרכזת בריאות ורווחה בכירה
עדי טרבולוס, מרכזת בריאות ורווחה בכירה
עדי טרבולוס, מרכזת בריאות ורווחה בכירה
(יח"צ)
לדברי עדי טרבולוס, מרכזת בריאות ורווחה בכירה, העובדים מרוצים מאוד מהפעילויות, לוקחים חלק פעיל בהן ואף מעלים רעיונות לפעילויות נוספות. "לעתים נולדות גם יוזמות פנימיות באגפים השונים, וחלק מהעובדים אף לקחו את התכנים שקיבלו הביתה – ושינו את ההתנהלות גם שם".
הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.