סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סתיו קינר מנכ"ל תפעול וקשרי לקוחות טוויק טכנולוגיות
סתיו קינר, מנכ"ל תפעול וקשרי לקוחות טוויק טכנולוגיות (ללא)

מיזם השנה
מיזם השנה ביוניסטרים: ממסלול ההמראה למסלול המנטורינג

היכולת לקחת קבוצה הטרוגנית של בני נוער וליצור יחד פרויקטים מיוחדים ומלאי כוונות טובות בתחרות יוניסטרים, וכך לסייע לשינוי מסלול החיים של כל אחד מהם, זו זכות גדולה

אבא, יזם, טייס. הצלחתי. עכשיו צריך לוודא שגם לדור הבא יהיו את הכלים להצליח ללא קשר למקום מגוריהם. אני מאמין כי רק חברה חזקה שבה יש שוויון הזדמנויות לכולם תבטיח זאת.
בשתים עשרה שנים מפרכות בניתי לעצמי קריירה כטייס בחברת אל-על. כשגל הקורונה הכה כמו צונאמי ואיתו נסגרו השמיים, חשתי שהגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה (השחורה). פניתי ל–twik, חברת סטארט-אפ מבטיחה, ונכנסתי לתפקיד ניהולי בחברה. יש לי רקע נרחב בעולם היזמות וההשקעות. יזמתי, השקעתי וליוויתי חברות ממגוון רחב של תחומים. אבל זו הפעם הראשונה שאני באמת צועד בשבילי ההייטק. לא בריכות כדורים ולא 36 טעמי גלידה, אלא עבודה קשה ומאתגרת.
שנים שאני מתנדב. הרגשתי שהגיע הזמן לעשות את זה אחרת, לנצל את הכישורים הבינוניים משהו ולחבק את האהבה שלי ליזמות לצד האהבה שלי לחינוך בני נוער ולמצוא דרך לשלב בין השניים. ולכן חברתי לעמותת יוניסטרים כמלווה עסקי של קבוצת בני נוער במסגרת תוכנית Start Up Now.
את יוניסטרים הקים היזם ואיש העסקים רוני צארום, מראשוני היזמים בישראל שחתמו על אקזיט ענק. מאז יזם, השקיע וניהל חברות רבות ובשנת 2001 החליט לעשות שינוי חברתי בישראל ולהקים את העמותה. צארום שגדל ברמלה רצה לסייע לבני נוער וצעירים מהפריפריה לפרוץ את תקרת הזכוכית, לצייד אותם בכלים יזמיים ועסקיים ולהקנות להם מיומנויות שיאפשרו להם להשתלב בקהילה העסקית בישראל. את בני הנוער מלווים בהתנדבות מעל ל-4,500 אנשי עסקים המהווים עבורם מודל לחיקוי.
כמנהל ומשקיע, לאורך השנים למדתי שרעיון מעולה או כישרון גדול הם לא ערובה להצלחה בעולם העסקי: לא פעם נתקלתי במיזמים שנפלו בגלל ליהוק צוותי לא נכון, חוסר מעוף וחוסר מוטיבציה.
הנערות והנערים בהם אני פוגש בעמותה, מגיעים למפגשים עם רצון אמיתי ללמוד ולשנות. הם מגיעים עם ברק בעיניים, מלאים ביצירתיות ובנכונות לפתור בעיות אמיתיות בחברה שלנו ובשגרת היום-יום.
עבורי, גיבוש הרעיון היזמי עם הקבוצה בתחילת הדרך הוא השלב המהנה ביותר. בין אם מדובר ברובוט שמוציא את הכלב לטיול, מילון סלנג לדור השלישי או מציאות מדומה לאסירים בכלא – תמיד הכול מגוון, מיוחד ומלא בכוונות טובות.
בשלבים הבאים לומדים לעבוד בצוות: להפיק תועלת מסיעור מוחות, לעשות סקרי שוק, לזהות מתחרים ולבנות תוכנית עסקית. במהלך השנה הילדים פוגשים אנשי עסקים מגוונים מהתעשייה, בין היתר בכדי להציג ולשתף במיזמים ולשאוב השראה אמיתית מהשטח.
בימים אלו מתקיימת התחרות השנתית של עמותת יוניסטרים. בשנה שעברה זכתה קבוצה של בני נוער מבאר-שבע שפיתחו ספוג המזהה סם אונס. הקבוצה שאני מלווה מקימה מיזם חברתי למיחזור בגדים. בין חברי הקבוצה בני נוער עם יצירתיות ופוטנציאל, שמתעלים על אלו של חלק מיוצאי יחידת 8200 שפגשתי.
היכולת לקחת קבוצה הטרוגנית, ללא הבדל של דת, גזע, מין ומצב העו"ש בבנק, ולסייע לשינוי מסלול החיים של כל אחד מהם זו זכות גדולה שמטיסה אותי לעננים, ומגדירה עבורי מחדש את המושג "רישיון טיס". אחרי הכול, להצליח לנחות במזג אוויר סוער בקצה השני של הגלובוס זה מספק, אך מספקת אפילו יותר היכולת לנווט עשייה חברתית חשובה – כזו שמעצבת את דור העתיד ואת הקהילה העסקית בישראל.
סתיו קינר הוא סמנכ"ל תפעול וקשרי לקוחות בחברת טוויק טכנולוגיות בע"מ ומלווה עסקי של קבוצת בני נוער במסגרת תכנית Start Up Now של יוניסטרים
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.