סגור
פגיעה ישירה ב מתנ"ס ב ערב אל-עראמשה
פגיעה ישירה במתנ"ס בערב אל-עראמשה ( שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בתגובה לירי לגליל: צה"ל תקף תשתית מההגנה האווירית של חיזבאללה

18 נפגעו בפיצוץ במתנ"ס בערב אל-עראמשה, בהם לוחם שנפצע אנושות וארבעה נוספים שנפצעו באורח קשה; מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה צפונית לבעלבכ; קטאר "בוחנת מחדש" את תפקידה כמתווכת לעסקה; 342 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לעזה היום

23:47 - 342 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לעזה היום. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, שאמונה על העברת הסיוע לרצועת עזה, הודיעה כי היום נכנסו לרצועה 342 משאיות. 225 מהן עברו דרך כרם שלום בדרום הרצועה, 100 נוספות נבדקו במעבר ניצנה ו-17 נוספות נכנסו דרך המעבר החדש בצפון הרצועה. מלבד זאת, נמסר כי 104 משטחים הוצנחו מהאוויר ברצועה.
21:29 - צה"ל: תקפנו תשתית ממערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בעומק לבנון. דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל תקפו תשתית טרור המשמשת את מערך ההגנה האווירית בשימוש חיזבאללה בעומק לבנון. מוקדם יותר הערב, כך נמסר, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור המשמשת את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צפון לבעלבכ. בנוסף, לפני זמן קצר כוחות צה״ל תקפו להסרת איום במרחב כאוכבא. (אלישע בן קימון)

12 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל באזור בעלבכ בלבנון
תקיפה של צה"ל באזור בעלבכ בלבנון
תקיפה באזור בעלבכ, היום

20:20 - קטאר "בוחנת מחדש" את תפקידה כמתווכת: "פוליטיקאים מנצלים אותנו למטרותיהם". ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני אמר כי המדינה בוחנת מחדש את תפקידה כמתווכת בין ישראל לחמאס בעסקה לשחרור חטופים, משום שתפקידה "מנוצל לרעה על ידי פוליטיקאים מסוימים למטרותיהם הפרטיות".
הוא הוסיף: "היו לנו מגעים נרחבים עם טהרן ועם וושינגטון כדי להכיל כל הסלמה. אנחנו שומעים מכל הגורמים באזור שהם לא רוצים מלחמה. הדרך הטובה ביותר לצמצם את ההסלמה באזור היא לעצור את המלחמה בעזה". (רויטרס)

12 צפייה בגלריה
ראש ממשלת קטאר השייח מוחמד בן עבד רחמן אל ת'אני ב דאבוס
ראש ממשלת קטאר השייח מוחמד בן עבד רחמן אל ת'אני ב דאבוס
ראש ממשלת קטאר השייח מוחמד בן עבד רחמן אל ת'אני
(צילום: AP /Markus Schreiber)
20:08 - בן גביר קורא לפירוק קבינט המלחמה: "הניצחון המוחלט מתרחק". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוב תקף את קבינט המלחמה, וקרא לפרק אותו. בהודעתו הוא מסר: "בעזה - תמונות של אלפים רוחצים בחוף. בצפון - חיזבאללה ראה שקבינט הקונספציה לא מגיב למתקפה של מאות טילים מאיראן לשטח ישראל, אז הוא הרים ראש והעלה צעד בתוקפנות נגדנו שעלתה לנו היום בלוחמים פצועים.
"הגיע הזמן לפרק את קבינט הקונספציה, להפסיק את מדיניות ההכלה והפרופורציונליות ולהראות לאויבינו כי בעל הבית השתגע. כל עוד המדיניות הנוכחית של קבינט הקונספציה נמשכת, למרבה הצער - הניצחון המוחלט הולך ומתרחק". (מורן אזולאי, איתמר אייכנר)

12 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי יו"ר עוצמה יהודית
השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר
(צילום: שלו שלום)

19:01 - הפצוע האנוש בערב אל-עראמשה: תושב היישוב וחבר כיתת הכוננות. הפצוע האנוש מפגיעת הכטב"ם והנ"ט בערב אל-עראמשה היום הוא אב לשלושה בשנות ה-40 לחייו, תושב היישוב וחבר כיתת הכוננות. נכון לשעה זו הוא עדיין נמצא בחדר הניתוחים במרכז הרפואי לגליל. חבר בהנהגת היישוב סיפר כי הפצוע שירת בשירות הסדיר שלו בגדוד סיור המדברי, ואף נפצע בעזה ממטען צד במהלך שירותו - וחזר לשרת. (ליאור אל חי)
12 צפייה בגלריה
הנזק במתנ"ס בערב אל-עראמשה מירי טיל נ"ט
הנזק במתנ"ס בערב אל-עראמשה מירי טיל נ"ט
הנזק במתנ"ס בערב אל-עראמשה מירי טיל נ"ט
(צילום:גיל נחושתן)

18:21 - מועצת הביטחון תצביע ביום שישי על הבקשה הפלסטינית לחברות מלאה באו"ם. מועצת הביטחון של האו"ם תצביע ביום שישי על הבקשה הפלסטינית לחברות מלאה באו"ם. הצעד, כך אמרו דיפלומטים, צפוי להיחסם על ידי ארצות הברית - משום שהוא יביא למעשה להכרה במדינה פלסטינית.
המועצה, המונה 15 חברים, אמורה להצביע בשעה 22:00 על טיוטת ההחלטה, הממליצה ל-193 החברות באסיפה הכללית של האו"ם כי "מדינת פלסטין תתקבל לחברות באו"ם", אמרו דיפלומטים.
החלטת מועצה צריכה לפחות תשעה קולות בעד וללא וטו של ארה"ב, בריטניה, צרפת, רוסיה או סין כדי לעבור. דיפלומטים הבקיאים בנושא אמרו שהצעד עשוי לקבל תמיכה של עד 13 חברי מועצה, מה שיאלץ את ארה"ב להשתמש בווטו.
12 צפייה בגלריה
דיון ב מועצת הביטחון של האו"ם או"ם 19.12.23
דיון ב מועצת הביטחון של האו"ם או"ם 19.12.23
מועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: Charly TRIBALLEAU / AFP)

17:53 - הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בערב אל-עראמשה, 8 נוספים במצב בינוני וקל. דובר צה"ל עדכן כי כתוצאה מהפגיעה במתנ"ס בערב אל עראמשה, שישה לוחמים נפצעו באורח קשה, שניים נפצעו באורח בינוני ושישה נוספים נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו, צה"ל תקף את מקורות הירי. (אלישע בן קימון)
17:30 - הממשלה אישרה את תוכנית שיקום חבל תקומה: 19 מיליארד שקל בחמש שנים. חצי שנה לאחר השבת השחורה: הממשלה אישרה היום אחר הצהריים (ד') פה אחד את התוכנית האסטרטגית- 'תכנית החומש' של מנהלת תקומה לשיקום, חיזוק ופיתוח חבל התקומה. התוכנית שאושרה הינה בהיקף של 19 מיליארד שקלים ל-5 שנים (מיליארד שקל בשנת 2023 ועוד 18 מיליארד שקל בשנים 2024-2028).
14 מיליארד מתוך התקציב אושרו לשיקום החבל לאורך 5 שנים 2023-2028 ופיתוח לשנת 2024. חמש מיליארד שקלים הנותרים שוריינו לטובת פיתוח חבל התקומה בין השנים 2025-2028, ואת הפירוט לגביהם הממשלה תאשר בהחלטה נוספת בשנת 2024. (צבי זרחיה)
12 צפייה בגלריה
הרס בתים הרוסים שרופים ב קיבוץ בארי  התקפת 7 באוקטובר
הרס בתים הרוסים שרופים ב קיבוץ בארי  התקפת 7 באוקטובר
בתים שנשרפו ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי במועצה האזורית אשכול
(צילום: גדי קבלו)


15:54 - הירי לגליל: 18 פצועים פונו מערב אל-עראמשה, בהם 1 אנוש ו-2 קשה. המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן כי בעקבות הירי לערב אל-עראמשה פונו למרכז 18 פצועים, בהם אחד במצב אנוש ושניים קשה. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב בינוני ו-11 במצב קל. (ליאור אל-חי)
15:10 - מד"א: 13 פצועים בערב אל-עראמשה, 4 מהם במצב קשה. מד"א עדכן כי 13 בני אדם נפצעו מפגיעות ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי, בהם 4 בני אדם שנפצעו באורח קשה. לפי מד"א, שאר הפצועים במצב בינוני וקל.
15:05 - נתניהו נפגש עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה: "ישראל תשמור על הזכות להגנה עצמית". ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ועם שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק במשרד רה"מ בירושלים. מלשכת רה"מ נמסר: "במהלך הפגישות, ראש הממשלה נתניהו עמד על כך שישראל תשמור על הזכות להגנה עצמית. ראש הממשלה הודה לשר החוץ של בריטניה ולשרת החוץ של גרמניה על התמיכה החד-משמעית ועל התייצבותן של המדינות בהגנה חסרת התקדים כנגד התקיפה של איראן על מדינת ישראל". מוקדם יותר, נפגשו קמרון וברבוק גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

12 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו ממסיבת העיתונאים  31.3.24
ביבי נתניהו ממסיבת העיתונאים  31.3.24
רה"מ נתניהו
(צילום: Marc Israel Sellem ג'רוזלם פוסט)
14:45 - המרכז הרפואי לגליל: 11 פצועים מהפגיעות בערב אל-עראמשה, רובם במצב קל ובינוני. המרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכן כי עד כה הגיעו אליו 11 בני אדם שנפצעו מהפגיעות ביישוב בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. לדברי בית החולים, רוב הפצועים במצב קל עד בינוני. (יאיר קראוס)
14:40 - חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגליל: "בוצע באמצעות נ"ט וכטב"מים". ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי לעבר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי, וטען כי הוא בוצע באמצעות "טילי נ"ט וכטב"מי תקיפה". לפי חיזבאללה, התקיפה בוצעה בתגובה למותם של כמה מפעיליו. בתיעוד מתקיפתת המתנ"ס ביישוב, ניתן לראות כטב"ם מתאבד שהתפוצץ על המבנה. בירי זה נפצעו שבעה בני אדם, בהם שניים באורח קשה, מפגיעות ישירות במתנ"ס וברכב. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס, AFP)
14:05 - גם רכב נפגע מרקטה בערב אל-עראמשה, 7 פצועים בסה"ב ביישוב. במד"א הודיעו כי גם רכב נפגע מרקטה ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. בסך הכול נפצעו שבעה גברים בשנות ה-30 לחייהם מהפגיעות ביישוב - שניים באורח קשה, אחד באורח בינוני וארבעה באורח קל. צוות מד"א, בשיתוף כוח רפואה של צה"ל, פינה אותם למרכז הרפואי לגליל בנהריה. (יאיר קראוס)
13:55 - אזעקה נוספת בערב אל-עראמשה. מצה"ל נמסר: "לפני זמן קצר שוגרו מספר רקטות, ככל הנראה 5-4, שחצו משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל-עראמשה. לפחות אחד מהשיגורים פגע במבנה. לא היו יירוטים למול הירי הזה. צה"ל תוקף יעדים בלבנון". (אלישע בן קימון)
13:37 - דיווח בלבנון: "שתי רקטות כבדות משקל פגעו במבנה בערב אל-עראמשה". רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי "שתי רקטות כבדות משקל פגעו במבנה בערב אל-עראמשה". מוקדם יותר דיווחו במד"א כי לפחות חמישה בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח קשה. (ליאור בן ארי)
13:28 - מד"א: 5 פצועים מפגיעה במתנ"ס בגליל, בהם לפחות 1 במצב קשה. במד"א דיווחו על חמישה בני אדם שנפצעו מפגיעה הישירה במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי. לפי מד"א, לפחות אדם אחד נפצע באורח קשה. (אדיר ינקו)

12 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה ב מתנ"ס ב ערב אל-עראמשה
פגיעה ישירה ב מתנ"ס ב ערב אל-עראמשה
פגיעה ישירה במתנ"ס בערב אל-עראמשה
( שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

13:05 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי לגליל: "פגענו בבסיס חיל האוויר במירון". ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי לגליל העליון, וטען כי טיל נ"ט נורה לעבר בסיס חיל האוויר במירון, יב"א 506 (היב"א הצפונית), שמכונה "העיניים של המדינה בצפון". לדברי חיזבאללה, "פגענו והשמדנו מכשירים במקום". (ליאור בן ארי)
11:35 - חברת הספנות שמנהלת את הספינה שנחטפה ע"י איראן: הצוות בטוח, מתנהל מו"מ לשחרורם. חברת הספנות MSC הודיעה כי כל 25 חברי הצוות שהיו על סיפון הספינה MSC ARIES, שכוחות קומנדו איראניים השתלטו עליה ביום שבת במצר הורמוז, במרחק של כ-90 ק"מ מהעיר פוג'יירה שבאיחוד האמירויות, בטוחים. בהודעה רשמית מטעם החברה, נמסר כי מתנהל משא ומתן עם הרשויות האיראנית על שחרור הצוות והמטען שאותו הספינה נשאה. הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברת Zodiac Maritime - שהיא חלק מקבוצת Zodiac בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר. (רויטרס)

12 צפייה בגלריה
מסוק איראני משתלט על ספינה
מסוק איראני משתלט על ספינה
מסוק איראני משתלט על הספינה
(צילום: AP)

11:25 - שר החוץ הבריטי: זה ברור שישראל החליטה לפעול בתגובה למתקפה האיראנית. שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון אמר במהלך ביקורו בישראל כי זה "ברור שהישראלים החליטו לפעול" בתגובה למתקפה האיראנית. לדברי קמרון, "אנחנו מקווים שישראל תעשה כמה שפחות כדי להביא להסלמת המצב". עוד אמר שר החוץ הבריטי כי מדינתו מעוניינת בסנקציות מתואמות נגד איראן בעקבות המתקפה. קמרון ושרת החוץ הגרמנייה אנלנה ברבוק הגיעו לפנות בוקר לביקור בזק בישראל. השניים צפויים להפעיל לחץ על ישראל להימנע מתגובה נגד איראן. (איתמר אייכנר ורויטרס)
11:20 - האיחוד האירופי: מודאגים מהעלייה התלולה במעשי האלימות וההרס של מתנחלים ביו"ש. משרד החוץ של האיחוד האירופי פרסם הצהרה רשמית, לפיה האיחוד "מודאג מאוד מהחמרה במצב בגדה המערבית הכבושה, שם האלימות, ההפחדה וההרס של בתים ורכוש בידי מתנחלים המשיכו לעלות בתלילות במהלך הימים האחרונים לאחר הרצח ב-12 באפריל של נער ישראלי". עוד נמסר כי האיחוד קורא "לישראל להגביר את המאמצים למנוע אלימות חוזרת של מתנחלים נגד פלסטינים ולהבטיח שמבצעי הפשעים יישאו באחריות. האיחוד האירופי מזכיר שההתנחלויות אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומהוות מכשול לשלום". (איתמר אייכנר)

12 צפייה בגלריה
התפרעויות מתנחלים ביישובים פלסטיניים
התפרעויות מתנחלים ביישובים פלסטיניים
מתנחלים מתפרעים ביישוב פלסטיני

10:30 - מפקד חיל הים האיראני: "משחתת מלווה את הספינות המסחריות שלנו בים האדום". מפקד חיל הים של איראן, שהראם איראני, אמר כי המשחתת "ג'מאראן פועלת במפרץ עדן ומלווה את הספינות המסחריות שלנו עד תעלת סואץ". זאת לאור המתיחות באזור והחשש מתגובה ישראלית למתקפה האיראנית. (ליאור בן ארי ורויטרס)
10:05 - צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. "בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון", מסר דובר צה"ל. (אלישע בן קימון)



9:45 - האזעקות בגליל: זוהו 4 שיגורים, אין נפגעים. בהמשך לאזעקות שנשמעו בשורת יישובים בגליל העליון והמערבי, זוהו ארבעה שיגורים שחצו לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים כתוצאה מהשיגורים. (אלישע בן קימון)
9:15 - פעילות צה"ל במרכז הרצועה: משגרי רקטות מוכנים הותקפו, מחבל חוסל באמצעות רחפן. כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות ממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב". עוד ציין דובר צה"ל כי הותקפו כמה משגרי רקטות מוכנים לשיגור לשטח הארץ. לדברי דו"צ, "לוחמי הנח"ל חיסלו ביממה האחרונה באמצעות רחפן מחבל שזוהה פועל בסמוך לכוחות. בנוסף, הכוחות חיסלו בירי צלפים מחבל שזוהה נע לעברם" (אלישע בן קימון)


8:40 - פיצוץ מבוקר של מוקשים בצפון הגולן בשעות הבוקר, קולות נפץ יישמעו. דוברות משרד הביטחון הודיעה כי הרשות לפינוי מוקשים ושטחי נפלים (רלפ"מ) במשרד תקיים פיצוץ מבוקר של מוקשים בצפון רמת הגולן, סמוך לקיבוץ עין זיוון, בשעות 9:00 עד 10:00. עוד נמסר כי "במהלך העבודה יישמעו קולות נפץ". (אלישע בן קימון)
8:07 - דרעי: "הדבר הנכון בעת הזו - לא לפתוח עוד זירות". יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס במרומז לאפשרות של תגובה ישראלית למתקפה האיראנית. בריאיון לעיתון המפלגתי "הדרך", אמר דרעי: "אנחנו צריכים לזכור שיש מערכה שלא סיימנו בעזה, עדיין יש שם חטופים שלנו. יש קרוב למאה אלף תושבים בצפון שלא חזרו לבתיהם. לכן הדבר הנכון בעת הזו הוא להתמקד בזה ולא לפתוח עוד זירות". (מורן אזולאי)

12 צפייה בגלריה
אריה דרעי יו"ר ש"ס במליאת הכנסת
אריה דרעי יו"ר ש"ס במליאת הכנסת
אריה דרעי יו"ר ש"ס במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)

7:52 - אזעקה נשמעה במושב אלקוש שבגליל המערבי.
7:33 - פוצצו בתי המחבלים שרצחו בפיגוע ברעננה את עדנה בלושטיין בת ה-79. כוחות הנדסה של חטיבת יהודה ולוחמים מגדוד 92 ומשמר הגבול הרסו בכפר בני נעים (נפת חברון) את בתיהם של אחמד זידאת (25) ומחמוד זידאת (45), שביצעו את הפיגוע ברעננה שבו נרצחה עדנה בלושטיין (79) ונפצעו עוד 18 בני אדם בחודש ינואר האחרון. (עינב חלבי, אלישע בן קימון)
6:30 - דובר צה"ל: לוחם שלדג נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה, משפחתו עודכנה. לוחם מיחידת שלדג נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כך הודיע דובר צה"ל, שהוסיף כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. (אלישע בן קימון)

12 צפייה בגלריה
לוחמי שלדג באימון
לוחמי שלדג באימון
לוחמי שלדג באימון
(גדי קבלו)

6:00 - צבא ארה"ב: הצנחנו כ-25,300 מנות מזון לצפון רצועת עזה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הצניח אתמול כ-25,300 מנות מזון לצפון רצועת עזה. כך לפי הודעת הפיקוד בחשבונו ברשת X, שבה צויין כי המבצע כלל שני מטוסי C-130 של חיל האוויר האמריקני, וחיילי צבא ארה"ב המתמחים באספקה אווירית. (ynet)
סיכום חדשות הלילה
ארה"ב: נטיל סנקציות על איראן בעקבות המתקפה על ישראל. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן הכריז כי בימים הקרובים יוטלו סנקציות על איראן בעקבות מתקפת הטילים על ישראל במוצאי שבת האחרונים. לדבריו, הסנקציות יופעלו נגד תוכנית הטילים והכטב"מים של איראן, ונגד גופים שתומכים בצבא המשטר האיסלאמי ובמשרד ההגנה של המדינה. סאליבן הוסיף כי הוא צופה שמדינות נוספות יטילו סנקציות משלהן, וכי ארה"ב תמשיך לחזק את יכולות ההגנה האווירית שלה כדי לשחוק את יעילות יכולות ההתקפה האיראניות. (רויטרס)