סגור
שר המשפטים גדעון סער
גדעון סער (צילום: יאיר שגיא)

סער מפרק את "המחנה הממלכתי" ודורש להצטרף לקבינט המלחמה

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מפרק את השותפות עם בני גנץ ומקים את מפלגת "תקווה חדשה-הימין הממלכתי". דורש להצטרף לקבינט המלחמה המצומצם: "קולנו לא נשמע שם"

יו"ר תקווה חדשה השר גדעון סער מתפצל מרשימת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, שבמסגרתה התמודד יחד עם שלושת חברי סיעתו בבחירות האחרונות והודיע על הקמת מפלגת הימין הממלכתי. גנץ הגיב בטוויטר בציוץ קצר: "תודה ובהצלחה".
במקביל, דורש סער להצטרף לקבינט המלחמה וטוען: "קולנו לא נשמע שם". סער פנה הערב אל יו"ר ועדת הכנסת ח"כ אופיר כץ (ליכוד) בבקשה שהוועדה תאשר מחר את ההתפצלות מהמחנה הממלכתי.
באחרונה הובעה הערכה במערכת הפוליטית כי סער ושלושת חברי הכנסת מסיעתו יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ושרן השכל עשויים להישאר בממשלת נתניהו - גם אם יפרשו ממנה בני גנץ, גדי איזנקוט ושאר חברי סיעת המחנה הממלכתי.
סער וגנץ ניהלו מאז הבחירות מו"מ לאיחוד בין המחנה הממלכתי לבין תקווה חדשה למפלגה אחת - אבל הוא לא צלח. ככל שהמחנה הממלכתי עלה בסקרים, בעיקר לאחר הצטרפותו לממשלת החירום של נתניהו, סירבו אנשי המחנה הממלכתי להקצות יותר מקומות לחברי תקווה חדשה ברשימה המשותפת. לפיכך, היחסים בין השניים הפכו לקרירים וצוננים, והפרישה של תקווה חדשה מהמחנה הממלכתי היתה צפויה.
סער מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות בראש רשימת ה"ימין הממלכתי" שתנסה לנגוס קולות מהליכוד - במיוחד מבוחרים שהתאכזבו מנתניהו כמו גם מסיעות ימין אחרות כמו המפלגה החדשה שצפוי להקים ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.
בכנס פעילים לסיכום הבחירות המוניציפליות שנערך הערב אמר סער כי "ישראל זקוקה היום לחלופה של ימין ממלכתי. אם אנחנו לא נוביל זאת - איני רואה מישהו שיוכל לעשות זאת. לכן, הגעתי להחלטה – לאחר התייעצות ועל דעת חברי לסיים את השותפות עם מפלגת כחול-לבן ולהקים לאלתר את סיעת תקווה חדשה- הימין הממלכתי בכנסת כסיעה עצמאית שתבטא באופן צלול את תפיסת העולם הלאומית ממלכתית שלנו.
סער הודה ל"בני, לגדי ולחברים האחרים על תקופת העבודה משותפת ומאמין שעוד יבואו ימים בהם נשתף פעולה בעתיד, כשתי מסגרות פוליטיות נפרדות. מרגע זה בכוונתי לפעול ולצרף אלינו כוחות פוליטיים נוספים שיובילו לגיבוש חלופה".
דרישתו של סער להצטרף לקבינט המלחמה עלולה לגרום למשבר קואליציוני. גורמים בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אומרים כי אם נתניהו יענה לדרישת סער, אזי גם יש לצרף את בן גביר לקבינט המלחמה. לדברי גורמים בעוצמה יהודית "חייבים לשנות את הקונספציה של הקבינט הקטן ולהביא להכרעה". גנץ ואינזקוט צפויים לסרב לצירופו של בן גביר לקבינט המלחמה, ואז יתקשה נתניהו למנות את סער.