סגור
טיסת מטוס ריינאייר
מטוס ריינאייר ( צילום: John MACDOUGALL / AFP)

הסכסוך על טרמינל 1 נמשך: ריינאייר מאריכה את ביטול הטיסות לישראל עד קיץ 2026

חברת הלואו-קוסט האירית דרשה חלונות זמן ספציפיים בקיץ 2026 והתחייבות לפעילות קבועה בטרמינל 1 גם במתיחות ביטחונית, אך רשות שדות התעופה סירבה. בעקבות המהלך יבוטלו 22 קווים ומעל מיליון מושבי טיסה, זאת לאחר שהחברה כבר הפסיקה פעילות בישראל שלוש פעמים מתחילת המלחמה

ענקית הלואו קוסט האירית ריינאייר הודיעה כי לא תשוב לטוס בישראל עד קיץ 2026, זאת כיוון שלא קיבלה חלונות המראה ונחיתה שביקשה לקיץ 2026 וגם לא התחייבות כי טרמינל 1 ישאר פתוח בימי מתיחות ביטחונית.
מאז תחילת המלחמה ריינאייר הפסיקה פעילות בישראל 3 פעמים, הפעם האחרונה אחרי נפילת הטיל החות'י סמוך לנתב"ג בחודש מאי, ואז היתה צפויה לשוב לטוס לנתב"ג בסוף חודש אוקטובר 2025. בעבר דרשה החברה לפתוח עבורה את טרמינל 1, ונענתה בחיוב, אך כעת ברשות שדות התעופה מסרבים להתחייב כי טרמינל 1 יפעל גם בימים של איומים ביטחוניים.
ריינאייר מצידה דרשה פעילות קבועה בטרמינל 1 במסגרתה מיסי הנמל זולים יותר, דבר שמאפשר את פעילותה כחברת לואו קוסט וכן שיבוצים בסלוטים בקיץ 2026, שנחשבים לרווחיים הרבה יותר מטיסות חורף, אך ברשות שדות התעופה לא אישרו את דרישותיה.
לטענת החברה, במידה וטרמינל 1 נסגר, הפעילות מטרמינל 3 הפסדית עבורה והיא לא יכולה לפתוח מכירה לקיץ 2026 בלי הסלוטים שהיא דורשת.
22 קווים יבוטלו בעקבות המהלך וכן מעל מיליון מושבי טיסה. מנכ"ל ריינאייר, מייקל או׳לירי, כבר הביע בעבר חוסר שביעות רצון לגבי התנהלות תחום התעופה בישראל.
רשות שדות התעופה: "צר לנו לראות שחברת ריינאייר ממשיכה לנסות לשכנע את הציבור שיש “בעיה” בישראל – בזמן שהבעיה היחידה היא סירובה של החברה להפעיל את הטיסות שעליה התחייבה. כל הסלוטים שביקשה לחורף 2025–2026 ניתנו לה במלואם, והטיסות מיועדות לצאת מטרמינל 1 – בדיוק כפי שנעשה עם חברות הלואו־קוסט האחרות. הטרמינל פתוח, מתפקד כסדרו, ומוכן לקבל את נוסעי ריינאייר כבר מחר בבוקר".
"רשות שדות התעופה ערוכה לספק את מלוא השירותים לטובת נוסעי החברה, אך הבחירה כעת בידי ריינאייר: להשתמש בזכויות שהוענקו לה, או להמשיך בהצגות יחסי ציבור על חשבון לקוחותיה. כפי שחברות זרות רבות כבר הוכיחו בפועל – אפשר לטוס לישראל, ואפילו מטרמינל 1, בלי לעשות מזה דרמה. נשמח לראות גם את ריינאייר בוחרת בעובדות ולא בכותרות. כפי שהבהרנו לריינאייר במכתב שנישלח אליה לפני כשבוע; אין בכוונת רשות שדות התעופה להיענות לדרישות של ריינאייר להעדפת תנאים על פני חברות תעופה בינלאומיות אחרות".