מנכ"ל ריינאייר: ייתכן שלא נשוב לישראל, הרשויות "מורחות" אותנו
מייקל או'לירי אמר כי "יש סבירות אמיתית" שחברת הלואו קוסט האירית לא תחזור לפעילות בישראל גם אחרי המלחמה בעזה בשל התנהלות רשויות התעופה הישראליות. מוקדם יותר הקיץ מסרה החברה כי לא תשוב לפעול בישראל לפני 25 באוקטובר
מנכ"ל ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר, מייקל או'לירי, אמר כי ייתכן שהחברה לא תחזור לפעול בישראל גם לאחר שגל האלימות הקשור למלחמה בעזה ידעך, זאת משום שלטענתו רשויות התעופה בישראל "מורחות" את החברה.
"אני חושב שיש סבירות אמיתית שלא נטרח לשוב לישראל... כשהאלימות הנוכחית תדעך", אמר אולירי לעיתונאים בדבלין. מוקדם יותר הקיץ מסרה החברה כי לא תשוב לפעול בישראל לפני 25 באוקטובר, לכל המוקדם.
בחודש מאי אמר אולירי שהחברה "מאבדת סבלנות" נוכח השיבושים הביטחוניים בנתב"ג, וכי ייתכן שתבחן העברת מטוסים ליעדים חלופיים. הדברים נאמרו לאחר שריינאייר, כמו חברות תעופה זרות רבות אחרות, הפסיקה לטוס לנתב"ג בתחילת לאחר פגיעת הטיל החות'י בנמל התעופה בחודש מאי.
"אני חושב שגם אנחנו מאבדים סבלנות כלפי ישראל... הטיסות אל ומנתב"ג," אמר אז המנכ"ל האירי בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות השנתיים של החברה. "בכנות, אם השיבושים האלה יימשכו, עדיף לנו להעביר את המטוסים הללו למקום אחר באירופה".
ריינאייר, נזכיר, הפסיקה את טיסותיה לישראל באוקטובר 2023 בעקבות פרוץ המלחמה. בפברואר 2024 החברה חידשה את טיסותיה לנתב"ג, אך הפסיקה אותן שוב בסוף אותו חודש עקב מחלוקת על שימוש בטרמינל 1, שנסגר זמנית, מה שחייב את ריינאייר לפעול מטרמינל 3 היקר יותר.
בסוף חודש מרץ האחרון ריינאייר חידשה את טיסותיה לישראל, עם טיסה מבאדן-באדן (גרמניה) לנתב"ג. החברה תכננה להפעיל קווים מ-22 ערים ב-12 מדינות אירופיות, אך בתחילת מאי, כאמור, הפסיקה שוב את פעילותה בעקבות פגיעת הטיל הבליסטי.






























