סגור

חברת NSO הגישה תביעת לשון הרע בסכום של מיליון שקל נגד כלכליסט

החברה טוענת בכתב התביעה שהגישה כי בניגוד למה שפורסם, אין ללקוחותיה יכולת להסתיר או למחוק את תיעוד הפעולות שבוצעו (לוגים). כלכליסט: את תגובתנו נמסור בבית המשפט

חברת הסייבר NSO הגישה לבית משפט השלום תביעת לשון הרע בגובה מיליון שקל נגד "כלכליסט". במרכז התביעה פרסום כתבה ב-10 בפברואר השנה, ש-NSO מכנה אותה בתביעה "כוזבת לחלוטין", על אודות מאפיינים של מוצרי החברה.
לפי כתב התביעה, בכתבה נטען כי מוצרי החברה תוכננו מלכתחילה ובכוונת מכוון כדי לאפשר ללקוחותיה, ובמקרה זה רשויות אכיפת החוק בישראל, לפעול לפי שיקול דעתם ללא רישום או תיעוד פעילות, באופן שאינו מאפשר בקרה בדיעבד על התנהלותם.
לטענת NSO, "הדברים הנטענים בכתבה אינם נכונים ומעולם לא היו". לטענת חברת הסייבר, מאפייני התוכנה שלה שתוארו בכתבה או שגויים לחלוטין או כלל אינם קיימים. לדבריה, היכולות כפי שהובאו בפרסום (ובהן יכולת שנקראת Deniability) "לוקות בפרשנות שגויה לחלוטין ובכל מקרה לא קיימות במערכת שנמכרה למשטרת ישראל. אין למפעיל המערכת יכולת הסתרה או מחיקת לוגים, ובכל מקרה התובעת דורשת מכל לקוחותיה במסגרת תנאי ההתקשרות, בלי יוצא מן הכלל, שהמערכת הנמכרת תכלול רכיב טכנולוגי המאפשר תיעוד פעולות מלא ושחזורן באמצעות 'לוגים', וזאת מטעמים ציותיים... המערכות הרלבנטיות, בכל גרסאותיהן, כוללות תיעוד פעולות מלא של הפעולות שבוצעו במערכות ('לוגים')".
NSO כותבת לסיכום טענותיה כי מערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב"ארכיטקטורת ענן" כפי שפורסם על ידי "כלכליסט"; "בניגוד לנטען, המערכות שומרות ב'לוגים' תיעוד מלא של כל הפעולות שבוצעו על ידי הלקוח ואין ללקוח אפשרות לשנות או למחוק את התיעוד". "כלכליסט" מסר כי את תגובתו לכתב התביעה ימסור בבית המשפט.