סגור

ליברמן בשלו: "אין שום אסמכתא לכך שבדרום אפריקה מתו 900 איש מאומיקרון"

שר האוצר אמר את הדברים בתגובה לטענתה של ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, אמש בדיון קבינט הקורונה. ליברמן עקץ גם את בנט: "לא צריך להקל ראש באומיקרון, אבל גם לא לפעול מתוך לחץ"; על מתן פיצויים בגין ההגבלות על המשק: "אין לכך הצדקה"

"לא להקל ראש באומיקרון, אבל לא לפעול מתוך לחץ. לחץ זה היועץ הגרוע ביותר, אנחנו יודעים להתמודד עם הקורונה. לא לברוח, לא להימלט ולא להילחץ" - כך אמר היום (ד') שר האוצר אביגדור ליברמן, תוך כדי שהוא עוקץ את ראש הממשלה נפתלי בנט. הדברים נאמרו במהלך כנס התאגידים של הרשות לניירות ערך.
ליברמן התייחס גם לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס, אמש בדיון קבינט הקורונה, שלפיהם נספרו כבר 900 מתים מנגיף האומיקרון בדרום אפריקה. "אני אדם יסודי, ניסיתי לבדוק את הנתונים הללו - בדקתי באתר של ארגון הבריאות העולמי, ובאתר של משרד הבריאות בדרום אפריקה. לא מצאתי את הנתון הזה. באנגליה נכון לעכשיו מתו 14 איש מהאומיקרון, ובישראל אני מסתכל על שני נתונים - מספר החולים הקשים ומספר המונשמים".
2 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: יואב דודקוביץ)
ליברמן חזר על עמדתו כי אין מקום למתן פיצויים בגין ההגבלות על המשק. "אין הצדקה לשום פיצויים, יש לנו מתכונת מוצלחת של 'חיים לצד הקורונה', וחייבים להמשיך במדיניות של 'חיים לצד הקורונה'. יש רק ענף אחד בעייתי וזה התיירות, ונביא החלטת ממשלה בנושא ביום ראשון".
שר האוצר התייחס גם להתפתחויות בעולם הפיננסי: "אנחנו נמצאים במאמץ לבחון את הכל מחדש. יש שלושה רגולטורים פיננסיים - בנק ישראל (המפקח על הבנקים, ש"ט), רשות ניירות ערך ואגף שוק ההון, ויש הרבה שאלות בנוגע למה שייך למה. לאן שייכים למשל הארנקים הדיגיטליים ומטבעות הקריפטו". ליברמן חזר שוב על עמדתו לפיה "הקריפטו הוא סוגיה שבה אנחנו מפגרים אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות. אם זה נייר ערך, זה צריך להיות תחת רשות ניירות ערך, ואם זה מטבע זה צריך להיות בבנק ישראל. אם זה משהו טכנולוגי, אולי בכלל זה צריך להיות במקום אחר".
2 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס
(דנה קופל)
ליברמן גם רמז למקומות בהם הוא רוצה להגדיל את ההשקעה: "התשואה להון הכי גבוהה היא בתחומי המו"פ, צריך להקים מעבדות לאומיות". אף שנכח בכנס של הרשות לניירות ערך, שר האוצר לא נראה מוטרד מכך שחברות הייטק מנפיקות את עצמן דווקא בבורסות בחו"ל. "שינפיקו מעבר לים, חברות גדולות מנפיקות את עצמן מעבר לים. מה שחשוב זה שיחזירו את הכסף לכאן במסים ובתעסוקה", אמר.
ליברמן התבטא גם בנוגע לרפורמת הכשרות ואמר כי היא רק השלב הראשון. לאחר מכן הוא פנה לבעלי העסקים ואמר: "תכתבו 'כשר ללא תעודה', אנשים יאמינו לכם יותר מאשר לתעודה".